Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transportskade :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Transportskade :(

    Typisk at når jeg endelig hadde bestemt meg og bestilt en modell (Katana mini) så skulle den bli skada av det statlige pakketransportsystemet (Posten).
    Pakken, originaleska frå produsenten innpakka i 1,4 lag bobleplast, kom til meg med en "knekk" i bunnen av esken. Og inne i esken var alt teipa fast for ikke å flytte seg under transsporten.
    Denne fastteipinga av kroppen til bunnen av eska, hadde i mitt tilfelle ført til at "knekken" hadde forplanta seg til kroppen av modellen.
    Så nå har jeg en kropp med en stygg (men reparerbar skade) i bunnen midt mellem cokpit og hale
    Bør jeg returnere modellen?
    Roger Strand

  • #2
    Synd med flyet ditt.
    Det er desværre flere som opplever att Posten ødelegger varer som en følge av brutal behandling av pakker. Dette må de som gjør det være klar over, og viser en slapp holdning til sine kunder. Jeg har en gang opplevd å se en pakke som var rygget over av en buss og alikevel ble levert til kunde uten komentar.
    I dette tilfellet ble alt benektet men kunden fikk tak i vitner som hadde sett dette skje, og erstatning ble etter vært gitt.
    Postens behandlig av andres eiendom har irritert meg kraftig i lang tid, men jeg vet ikke hva som kan gjøres med det.
    Dette var litt sterke ord, men alt er ikke som det bør være med posten.

    Når det gjelder flyet ditt er jeg ikke sikker på hva du bør gjøre.
    Du burde ivertfall ta kontakt med selgeren og posten for å høre hva de har å si.
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment


    • #3
      Hvis det er synelig skade utenpå pakken så skal det være posten sitt ansvar. men etter erfaring så bør man da oppdage det før man tar pakken med seg ut fra postkontoret, har selv opplvevd å blitt beskylt for å ha ødelagd den selv Vi vet jo alle hvordan poste bahandler våre pakker og tror faktisk det heter seg at pakken skal være så godt innpakket at den kan slippes ned i ett betonggulv fra 1,5m. Jeg ville kontaktet selger og spurt hva de mener du skal gjøre. Har selv begynt å åpne alle pakker før jeg forlater postkontoret får å sjekke at alt er i orden
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        The package in question was dispatched by Griffin and was insured (Norgespakke) - experience would indicate that in this case the PO will accept to refund for the damages - according to the rules, this must be done by the sender - the extra cost for norgespakke is a good investment.
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #5
          I tillegg til at pakken faktisk er forsikret når den går som Norgespakke er det verdt å vite at man skal sjekke pakken når man mottar den på Posten. Er der synlig brekkasje utvendig kan man fylle ut en skademelding der og da i tilfelle innholdet er skadet.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Ansvarlig leverandør

            Det er i slike tilfeller det er greit å ha handla med en seriøs selger. Pakken var forsikra og jeg fikk en e-post med beskjed om å returnere pakken / flyet, så skulle jeg få ett nytt.
            Det var ikke så tydelige skader på pakken, bortsett fra denne "knekken" i bunnen. Og når kroppen så er teipa godt fast til bunnen, så er balsa / plywood lett å knekke når den blir utsatt for "knekking".

            Men skulle ønske som andre her også etterlyser, at Posten behandla pakkene vesentlig bedre.
            Vi som må handle "godsakene" på nett og via telefon er prisgitt at Posten behandler varene (leikene) våre på sikkelig vis.
            Skal det knuses, så vil vi gjøre det selv og da helst fjernstyrt på trygg avstand

            Det er sikkert andre ting jeg trenger som jeg nå kan få sendt i samme pakken med gratis frakt, må se litt sånn på det også. Jeg er jo sunnmøring
            Roger Strand

            Comment


            • #7
              Hehe....

              Bra det ordnet seg.
              Lykke til med neste fly.
              Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk

              Dæ går litt mindre lim nå.

              Comment

              Working...
              X