Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spinner og propellfeste til AXI2808/24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spinner og propellfeste til AXI2808/24

    Sliter noe forferdelig med å finne en spinner og propellfeste til denne motoren. Motoren har en 4mm aksling. Har kjøpt dette motorfestet Siden finnes ikke , men akslingen er så kort at spinnerustyr ikke får plass. Blir liksom bare 2-3 gjenger å sette fast mutter på. Ved stramming ødelegges nok disse gjengene.

    Setter stor pris på hvis det er noen der ute som kan tips meg om type spinner og propellfeste som passer godt sammen. Det er liksom kun dette som mangler før jeg tar Kantana Mini på prøvetur. Viktig at det ser litt skikkelig ut ettersom jomfruturen kan bli den første og siste turen

    Takkar på forhånd
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com

  • #2
    MP Jet sin aluspinner med tilpasset spennhylse/adapter ser bra ut, men jeg vet ikke hvor i Norge du får det. Her er imidlertid Mft sin: 404 Not Found et stykke ned på siden.
    Ellers fins det også lang versjon av den typen adapter du har. Et annet alternativ er å kjøpe "backmount"-settet til AXI, der er det en lang aksling med.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ser ut som den passer bra. Har du bestilt varer fra MFT før..skatter/toll etc?
      -----------------------------------------------
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

      Comment


      • #4
        Ja, jeg har bestilt fra Mft, men det begynner å bli lenge siden nå. Var i elektrofly-starten, og jeg brukte PayPal den gangen husker jeg. Hvis der er varer for max 200 kroner er det ikke noen avgifter.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Har problemer med å finne spinner som passer Axis backmount. Da de fleste spinnere, også MPjet sin, har en skrue i fronten som holder på plass conen. Spinneren vil passe, men man får ikke festet den ordentlig.

          Comment


          • #6
            Buy one for folding props, file out the prop clearance slots on the spinner with a dremmel and use the collett provided without the center piece.
            Ken Bates
            Never Mind the Label

            Comment


            • #7
              Is this the answer to your prayer tomasjo - just introduced by VarioPROP(Ramoser) and can be used with both standard and folding varioprops...

              http://www.celtic-griffin.com/public...op_spinner.jpg
              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment


              • #8
                Jeg tror kanskje det ja Ken. Men, jeg skjønner liksom ikke hvordan den skal festes. Vet du om noen lagerfører denne i Norge? Trenger en slik en til 3.17mm og en til 4.0mm aksling (AXI 2212 og AXI 280? Passer denne til disse motorene (akslingene)?

                Takk for bra tips
                -----------------------------------------------
                Tomas
                Trondheim modellflyklubb
                www.heltpropell.com

                Comment


                • #9
                  They are integral with the rest of the VarioPROP system so they fasten to the standard VarioPROP hubs - they are available for most axle diameters including those you mentioned - the moderator will give me agro if I tell you on the open forum that they arrived today from Ramoser (so I didn't tell you, eh!)
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

                  Comment

                  Working...
                  X