Unconfigured Ad

Collapse

Flysteder i Hedmark/Oppland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Noen som vet om noen fine steder å fly i Hedmark eller Oppland, der man ikke må være medlem av noen klubb for å fly??
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Nå vet jeg ikke om drøye 500kr er noe stort utlegg for deg, men litt over 500kr koster det å melde seg inn i en klubb og samtidig kunne kontakte de andre lokale klubbene og høre om det er greit at du tar deg en tur dit også. Etter det jeg har skjønt er ikke det noe problem.
    Men nok om det.

Jeg anbefaler deg å melde deg inn i en klubb uansett, uten at jeg fordømmer ditt valg om å ikke melde deg inn. Jeg hadde selv ikke tenkt å melde meg inn i noen klubb helt til jeg innså at det var artigere å flyge sammen med andre samt at en får masse hjelp med på kjøpet. Men det er nå min mening

Så over til spørsmålet ditt...
    Jeg vet ikke om noen plasser herover hvor folk flyr uorganisert, med unntak av ei privateid stripe på toten.

Du kan jo snakke med noe grunneiere å slik om det er greit at du flyr litt på et jorde eller noe, men når det er sagt så har ola nordmann lite til overs for støy til alle døgnets tider, i hvert fall når han ikke lager det selv...

Når det er sagt så er vel vinteren en fin tid med is på en del vann rundt om... det er jo en mulighet. Flottører på sommeren løser jo også litt når det gjelder uorganisert flyging på sommeren.

Kanskje noen andre vet om noen andre? Nå er jo Oppland/Hedemark et relativt stort område...

EDIT: Ser du bor på Moelven... Vi i Gjøvikklubben har jo stripe rett på andre siden av Mjøsa (på isen)... Send en e-post til en av de i styret i klubben og hør om det er greit at du flyr litt. Se her for kontaktpersoner: http://gomfk.com/
    Last edited by esmel; 04-02-06, 13:07.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• -Exlex-
      Forhandler
      • Nov 2003
      • 793

Det er flere muligheter på Hedmarksida også...

Rena - Rena RC Flyklubb
      Elverum - ?
      Ilseng - ?
      Gålås i Furnes - Løten MFK
      Helgøya - Helgøya MFK

Ikke akkurat hva du spurte om men , jeg ville absolutt ha meldt meg inn i en klubb selv om det koster noen kroner.
      Hvorfor?

1. Forsikring , ikke morro å i værste fall bli gjeldslave resten av livet pga hobbyen.
      2. Møter flere likesinnede "galninger" som har fly som hobby.
      3. Tips og hjelp til bygging, motorer, flyging.. osv...
      4. Fly under organiserte trygge omgivelser.
      osv.osv.osv.....

Hvorfor må det koste å fly organisert ?
      Jo, først og fremst forsikring, så er det utgifter til stripe , eventuelt oppholdsrom , brøyting osv.

Jeg må jo da selvfølgelig reklamere for egen klubb , Helgøya Modellflyklubb,
      Vi er en 6-7 stykker som flyr aktivt flere ganger i uka og i helga. Vi har egen flystripe, Oppvarmet oppholdsbrakke med muligheter for lading av både batteri og kropp, Altid varm kaffe eller te, brussalg, tilogmed kaker til kaffen (veldig viktig), mekkebenk ute og inne for småreperasjoner , PC m/simulator , internett tilgang (veldig kjekt ved flybestilling så ikke kjærringa ser hva det nye gliset egentlig koster), Webcam på stripa. Meget åpent og romslig flyterreng, forståelselsfull grunneier (meg )
      1 flydag er gratis , må ikke løse kontigent hos oss for å komme å prøvefly en dag, bare avtale med en av oss i klubben , send PM til f.eks Cessnaknuseren, -Maximuz- , eller -Exlex- (meg) her på forumet.

Velkommen skal du og alle andre som vil kikke eller prøvefly ..
      Last edited by -Exlex-; 04-02-06, 14:45.

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• lancair
        • Dec 2005
        • 220

hei hei holder til i oppland frya er min flyplass er bare å komme der ta jerne en tlf til meg 48117803
        sven arne johansen

mine fly

radioer
        futaba 9c super
        spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
        aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
        sagitta projekt zwo 2.20 wspan
        funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
        nanofloo
        termick star
        stiletto F3F 2.54 wspan
        lancair360 mk2 os50sx 2t
        Enforce os 108 2t
        + en haug til
        http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

Comment

• Ola
          • Jul 2004
          • 251

Får slenge meg på jeg også da og reklamere litt for Elverum Flyklubb/Modell.

Vi holder til rett ved siden av hovedstripa på Starmoen og flyr øst for denne. Ved behov koordinerer vi via radio og får låne den store stripa også. Modellflystripa er 120x7 m asfalt med litt gress (flyfanger) rundt.
          Oppvarmet klubbhus med div mekkebord og grill utenfor. Til dels ganske trivelig der om sommeren bare kleggen holder seg unna.
          I tillegg har vi en opplyst asfaltbane med overbygd pit og kjørehus i 2 etg. Perfekt for 1/10 biler.

Når det gjelder restriksjoner er det kunn at vi skal fly på østsiden av stripa. Du må også være medlem av en klubb tilsluttet NAK slik at du har forsikring. Besøksflygere er selvsagt velkomne.
          Eneste problemet er at vi bare er en 4-5 som flyr regelmessig. Bilanlegget blir sjelden eller aldri brukt.
          Vi søker derfor kontakt med likesinnede for felles hygge.

mvh
          Ola Wiker
          Ola
          Elverum Flyklubb Modell
          www.efkm.org

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Interessant, jeg bor bare halvannen mil derfra, er det noen som flyr elektro der? Hvilken holdning har dere til elektro? Har hørt om nybegynnere med nybegynner elfly som har blitt utstøtt fra klubber. Jeg er selv i planlegging av 2 meters bensin fly som skal inn i løpet av sommeren, men kjekt å vite om dere godtar alle typer fly og utstyr.
            Geir Amund Lindberget

Comment

• Ola
              • Jul 2004
              • 251

Hos oss er alle velkommen.
              Når det gjelder elektro har vi hatt (og har) mye moro med det. Vi hadde 4 vinger (Zagi) i heftig dogfight i fjor sommer og bred erfaring i skummel blod trimming av disse. Ellers er det 3 stk E-sky Honey Bee, ymse vinger, Ikarus ++
              Eneste vi er litt "sære på" er at for å være en av gutta er det børsteløst og lipo'er til håndvarmere som gjelder. Hehe.

Forrige helg fløy jeg på hovedstripa med Wildhare Extra SP med DA50. Satser på en slot til neste helg også. Trenger litt mer trening før jeg prøver modellfly stripa. Den flyter jo som et seilfly!
              Samme dag ble det også fløyet Predator bensin chopper.
              Det eneste vi ikke driver med (foreløpig) er jet.

Denne helga tror jeg ikke det blir noen aktivitet der, men neste helg blir det flyging dersom været holder. Ta en tur opp da vel. Du har en forøvrig en sambygding med Raptor 50 og 90 som helt sikkert dukker opp om han har handla ny radio...

mvh
              Ola Wiker
              Ola
              Elverum Flyklubb Modell
              www.efkm.org

Comment

• galmania
                • Jul 2005
                • 604

Ja, lipo batteriene er alltid gode å holde i et par minutter når man tar de ut av flyet. Grunnen til at jeg bare har et fly nå er at jeg er arbeidsledig og har dårlig økonomi, men begynner i jobb på tirsdag så det blir ny sender og hyperion fly på første lønning, og så begynner jeg med sparing til 2 meters futana med DA50 i! Men for all del, moro med formosa med overkill oppsett, kommer alltid til å like små elfly. Kan godt hende jeg stikker oppom en tur til helga, og tar med formosan.
                Last edited by galmania; 04-02-06, 19:28.
                Geir Amund Lindberget

Comment

• -Exlex-
                  Forhandler
                  • Nov 2003
                  • 793

Hmm, tror jeg må skryte litt av Rena RC flyklubb sin stripe også.. jeg er jo medlem der også.. Her er det ett flott annlegg med klubbhus, stripe sommer og vinter, meget trivelige klubbmedlemer. kan anbefales på det sterkeste .. noen som vil kontakte denne klubben for å fly er det bare å sende på en PM til meg så skal jeg formidle kontakt.

Comment

• Knut Vidar Moløkken
                    • Jul 2003
                    • 10

Gaalaas Modellflyplass

Hei!

Ta en titt på Gaalaas Modellflyplass som driftes av Løten Modellflyklubb. Åpen sommer som vinter. 8 mål stor flyplass med alle fasiliteter.

Link til hjemmesiden vår: www.lotenmfk.no

Link til Gaalaas Modellflyplass: www.lotenmfk.no/gaalaas/

Kontakt styret i Løten Modellflyklubb: post@lotenmfk.no
                    Soaring higher

Comment

• Guest

#11 Unapproved
                      takk for hjelpa, får se om jeg melder meg inn i en klubb

Comment

• Arnt
                        • Jan 2006
                        • 1

Klubber i Hedmark/Oppland

Originally posted by Cessna-Martin
                        Noen som vet om noen fine steder å fly i Hedmark eller Oppland, der man ikke må være medlem av noen klubb for å fly??
                        Vi i Rena RC Flyklubb ønsker deg velkommen til oss, hvis du ønsker det.
                        Vi har ei modellflystripe på 200 x 30 meter. Stripa er oppe hele året.
                        Medlemskontigenten vår er 250 kr. og 150 kr. for de under 18 år.
                        Medlemskontigenten inneholder forsikring, ingen betydning hvor du bor i Norge.
                        For 50 kr. (gjelder kun hovedmedlem)for du nøkkel til klubbhuset. Da får du tilgang til alle våre fasiliteter.
                        I Klubbhuset er det bare å hæva innpå ved, så blir det fort varmt. (ikke innlagt strøm).
                        Er du interesert er det bare å ta kontakt.

Arnt

Comment

• Theodor
                          • Nov 2001
                          • 510

Originally posted by -Exlex-
                          Velkommen skal du og alle andre som vil kikke eller prøvefly ..
                          Det frister. Fatter'n bor på Stavsjø så det er jo ikke lange vægen.
                          ...Hils H.Hemstad hvis du ser'n
                          Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                          http://www.modellhelikopter.no

Comment

• -Exlex-
                            Forhandler
                            • Nov 2003
                            • 793

Originally posted by Theodor
                            Det frister. Fatter'n bor på Stavsjø så det er jo ikke lange vægen.
                            ...Hils H.Hemstad hvis du ser'n
                            Vælkommin skal du være Theodor, bare å plinge på , sende en mail eller PM og komme å fly/glana, kaffe...whatever...

Skal helse Hemstad lurken

Comment

• Ola
                              • Jul 2004
                              • 251

Da er stripa på Elverum brøyta og klar for helga.

mvh
                              Ola
                              Ola
                              Elverum Flyklubb Modell
                              www.efkm.org

Comment

Working...