Var ute en tur i dag med Funtana Mini. Første 2 turene gikk fint, men på den tredje truen begynte glitchingen allerede på bakken. Dvs. gassen gikk opp og ned selv om spakene sto i ro. Ingen andre servoer rørte på seg. Kan dette skyldes vann i ESC eller motor, eller er dette vanlige forstyrrelser (glitching)? På siste turen var det veldig lite spenning igjen på betteriet. Kan det ha en innvirkning?
Unconfigured Ad
Collapse
Glitching
Collapse
X
-
Glitching
Tags: None -
Hei.
Altså vann i elektriske komponenter er aldri bra, og kan forosake et uheldigt utfall.. Pass alltid på å beskytt regulator og mottaker for fukt, hvis du har vært så uheldig at vann har kommet inn i utstyret, så tørk det godt før bruk..(ikke sett på strøm før du er trygg på at det er tørt)
Også lite strøm på batteriet kan gi utslag, ihverstefall ingen utslag
Hvilken mottaker bruker du? -
hei
Originally posted by StrutsenHei.
Altså vann i elektriske komponenter er aldri bra, og kan forosake et uheldigt utfall.. Pass alltid på å beskytt regulator og mottaker for fukt, hvis du har vært så uheldig at vann har kommet inn i utstyret, så tørk det godt før bruk..(ikke sett på strøm før du er trygg på at det er tørt)
Også lite strøm på batteriet kan gi utslag, ihverstefall ingen utslag
Hvilken mottaker bruker du?Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å flyComment
-
Klar over et vann i el-komponenter ikke noe særlig
Mener du at liten spenning på batteri kan gi forstyrrelser? Tror det er en Hitech 6CH Micro. Er ikke sikker. Kompis sitt fly. Takk for svar.Comment
-
Vann er selvsagt ikke bra for elektronikken.
Enkelte har også opplevd at ESC eller motoren går berserk pga vann/fukt inni motorene.
Selv har jeg opplevd at det har gått bra selv om der er snø på børsteløse motorer, men det er snakk om flaks... går ting hakkete er det sannsynligvis vann mellom poler og magneter slik at spesielt sensingen blir feil og man kan risikere å ødelegge sakene sine. Typiske symptomer er hakkete gange på motoren.
Hvis motoren kommer opp i turtall for deretter å fade ned til lavt turtall kan du regne med det er soft lowcut som slår inn...Last edited by joo; 04-03-06, 17:52.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment