Unconfigured Ad

Collapse

Div. spm. om propeller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flue
    • Oct 2003
    • 902

Div. spm. om propeller

1. Hvilken propell passer best for Vertigo (100%) av 10x4,7 og 10x3,8? Motoren er en Nippy 0808/98. Begge propellene er SF.

2. Har en .60 size Widebody (F3A modell) med OS .91 FX og vanlig potte. Føler den mangler litt i vertikalen. Nå sitter det en APC 14x10 Competitioen propell på. Vil det være noe bedre "kraft" når jeg flyr rett opp hvis jeg skifter til f.eks. en 10x8?

På forhånd takk!
    Last edited by Flue; 18-03-06, 09:40. Reason: Postet to ganger. Kan en moderator slette dette innlegget?
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

1. En 3D depron-modell trenger ikke hastighet så den med minst stigning vil sansynligvis passe best. Jeg kjenner ikke motoren så jeg kan ikke si om motoren takler propellerene. Å øke stigningen med samme diameter øker ikke alltid thrust nevneverdig fordi turtallet vil være lavere, men man bør prøve seg frem.

2. Om motoren snurrer en 14x10 bra så tror jeg en 15x8 vil gi mye bedre thrust. Den bruker omtrent like mye kraft som en 14x10 så den vil snurre på samme turtall omtrent og kanskje gi 25-30% mer thrust avhengig av hvor hardt motoren er presset i utgangspunktet.
    Last edited by tahustvedt; 18-03-06, 11:05.

Comment

Working...