Originally posted by tomasjo
Unconfigured Ad
Collapse
Det ultimate acroflyet
Collapse
X
-
-
Tom Erik nevner det viktigste: skal flyet fly rent og godt eller skal det ligne på noe fullsize?
Dessverre vil man nesten alltid først få gode flyegenskaper når man anskaffer seg F3A-like modeller og ikke Edge/Giles/Laser i små sizer. Det blir noe annet når man tar til vett og kjøper noe som trenger 30ccm eller større motorer, da begynner en del av "skala-acroene" å fly godt!Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
hva er egentlig en F3A modell? Må berre spørre.Comment
-
her har du vel en typisk F3A modell http://www.rc-flight.com/catalog/pro...cc14e192aeb308
lang og slank og ligner ikke på noe fullsize. konstruert for å fly rett og pent
her er vel skjemaet over programmet til en F3A konkuranse. http://home.online.no/%7Eofremmi/F3A...Aresti_P05.jpgComment
-
Takk for linker.
Går det an å fly disse programmene med feks. denne: http://www.rc-flight.com/catalog/pro...cc14e192aeb308. Synes denne er veldig fin.Comment
-
Det går sikkert ann men som de andre her sier så ville en F3A maskin gjort det penere. Det Katanaen er en mer 3D maskin hvor man flyr saktere å henger mer etter motor mens ett F3A fly vil fly mer og roller rett som en pil. Men ett vingtreff program kan man fly med nesten hva som helst av fly. Der kan Katanaen gjøre seg. Men for all del ett kjempe fint fly.Mvh.
Ole Chr. Espedal
__________________
Scale Warbirds of Norway
www.scalewarbird.org
__________________
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 HarvardComment
-
Fliton Extraen syntes i hvert fall jeg er fin mtp. egenskaper. Lite/ingen kobling i KE og jobber en litt med tyngdepunktet så flyr den rett enten den ligger på ryggen eller mer normale veien... Sideflatene er også ganske store i forhold til enkelte andre modeller på markedet det jeg kan se i hvert fall.
Å si at en f3a modell roller rett som en pil osv. forutsetter vel stort sett alltid at en legger ned en del jobb i mixing og andre tilpassinger....?!
Den største forskjellen på en f3a maskin og en 3d/akromaskin må vel være motorisering/propell samt oppsettet generelt... I tilleg har jeg har da så sannelig sett f3a maskiner hovre også...heheEspen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Ser at du har Flinton Extra. Kjempefint fly. Hvilken motor kjører du med og hvor kjøpte du det?
Tomas
Originally posted by esmelFliton Extraen syntes i hvert fall jeg er fin mtp. egenskaper.
Lite/ingen kobling i KE og jobber en litt med tyngdepunktet så flyr den rett enten den ligger på ryggen eller mer normale veien... Sideflatene er også ganske store i forhold til enkelte andre modeller på markedet det jeg kan se i hvert fall.
Å si at en f3a modell roller rett som en pil osv. forutsetter vel stort sett alltid at en legger ned en del jobb i mixing og andre tilpassinger....?!
Den største forskjellen på en f3a maskin og en 3d/akromaskin må vel være motorisering/propell samt oppsettet generelt... I tilleg har jeg har da så sannelig sett f3a maskiner hovre også...heheComment
-
Har flydd det med en asp 91 4-takter. Mer enn nok krefter. Motoren tok som noen fikk med seg kvelden og ny motor er nå på plass. Fikk også prøve den noen turer med en os91 4-takter med pumpe i mellomtider. Fungerte også bra. Folk flyr den med alt fra os70 til saito 100 så det er egentlig bare å finne ut hva en vil ha den til og velge motor ut i fra det.
Med os/asp 91 4-takter balanserer den der den skal med to høyderorsservoer montert i halen og batteripakka fremme ved tanken. 2-takter skulle heller ikke være noe problem, som sagt det kommer an på hvordan en vil fly. Selve flyet er så lett at det er ganske ukritisk hva en velger av motor. Selv med 91 4-takter er det lett sammenlignet med en del andre modeller. Det ypperste valget om en skal fly 3d vil nok være en saito-100 eller 82 mtp. vekt. For oss andre dødelige så er det ikke så farlig
Jeg har til gode å lese noe negativt om dette flyets flyegenskaper.
Når det gjelder andre ting så bør en kjøpe med ei balsalist(f.eks 10x10mm), helst trekantlist og forsterke motorboksen. Evnt. splitte ei vanlig list diagonalt og lime på inni boksen.
Kjøpte den hos Griffin.Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment