Unconfigured Ad

Collapse

Oppbevaringskoffert til E-Starter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soloflying
    • Aug 2004
    • 201

Oppbevaringskoffert til E-Starter

Jeg skal sammen med min familie til Frankrike i sommerferien, og tenkte å ha med meg E-Starteren. Problemet er bare det at jeg ikke har noen koffert som er stor nok til å romme både fly og vinger +utstyr. Jeg målte litt og beregnet at kofferten må være 80*20*40 cm. (Uten vingen)
    Jeg skal komme tilbake senere med hvor stor den må være med vingen.

Jeg har tenkt å lage en egen i tre, og polstre den litt for å kunne tåle turen uten å skade flyet. Jeg lurer bare på om noen har gjort noe lignende, eller har noen råd angående dette. Alt av svar mottas med takk!
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg tenkte på det samme for noen måneder siden med E-starteren min med kamera. Tenkte da å lage hengsler på vingene slik at de foldet opp og var avhengige av vingestruts'ene for å fly. Da må også strut-festene modifiseres så de ikke kan falle av, for det har skjedd. Det ble aldri noe av.

Comment

• Soloflying
      • Aug 2004
      • 201

Ok.
      Jeg tenkte ikke å lage hengsler på vingene, de er ikke stort lengre enn flyet likevel. Jeg målte nå nettop: 100*20*40 cm blit det med vingen. Jeg skal tegne noen planer nå.

Comment

• limvingen
        • Jan 2006
        • 210

Transportkasse

Å lage en transportkasse for å få med seg fly er ikke noe problem. Har ikke selv laget en så "liten" kasse du snakker om, men stor nok til å romme 2 seilflymodeller. (195x25x35). Denne laget jeg av 4mm x-finér på en ramme av 18x18 mm lister. Det er viktig å lime og skru dette sammen. Ingen av flyselskapene klarte å ta livet av kassa jeg hadde, selv om de gjorde tapre forsøk.
        Om man ønsker å forsterke og beskytte mer, kan 3 evt 6mm depron limes på innsiden.
        I tillegg bør lokket på kassen skrus fast, og ikke bruke hengsler (alt som stikker ut kan rives av).
        Uansett vil det være viktig at innholdet ligger støtt og litt fra ytterveggene, slik at eventuelle støt el ikke ødelegger.
        Last edited by limvingen; 25-03-06, 18:00.
        Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

kanskje jeg også skulle lage meg en slik koffert. skal til frankrike både i påsken og i sommerferien( har hus der ) har lenge tenkt på å få med meg wingoen, men det har aldri blitt noe av.

soloflyging: hvor skal du, sånn ca?
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Soloflying
            • Aug 2004
            • 201

Jeg skal til Provence (ett av mange steder, vi reiser litt rundt) fra ca 22 juni til 7 juli.
            Jeg var i garasjen nå og snektret et lite utkast, for å se om jeg måtte forbedre noe. Jeg fant ut at målet blir nærmere 100*30*40 cm. Kanskje det blir enda mer, skal si fra når jeg er i gang. Har foreløpig ikke materiale eller penger til dette, men det kommer nok..

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

det er der vi har hus. ca en time fra Nice. jeg vet om en modellflybane like utenfor Grasse hvis dere er i nærheten.
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

Comment

• Soloflying
                • Aug 2004
                • 201

Høres bra ut! Men må jeg bruke en annen frekvens i Frankrike eller er det den samme som i Norge?
                Last edited by Soloflying; 26-03-06, 17:14.

Comment

• Alf Surdal
                  • May 2005
                  • 680

det er vel bare amerikanerne som er litt sære der med frekvenser på 72MHz båndet?
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

men det er kanskje lurt og skjekke om det er noe restriksjoner eller sånt, slik at du slipper å få sure franskemenn etter deg
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

Comment

• Soloflying
                      • Aug 2004
                      • 201

Da vekker jeg denne tråden til live igjen...

Har lagd en kasse til å ha fly+utstyr i nå. Det ble ikke noe av en egen til E-Starteren ennå, men kanskje jeg lager en en gang. Denne kassen ble realtivt stor, 160cm*65cm*55cm. Håper å få den med meg til Unge Ørner.
                      Attached Files

Comment

Working...