Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har et battrispørsmål her,,,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har et battrispørsmål her,,,

    Hei

    Lurer på om det er mulig å bruke 11.1V 1000mAh Li-Polymer batterier (E-sky) på en helikopterpakke som bruker 7.4V 800mAh Li-polymer batteri???

  • #2
    Jeg tolker spørsmålet ditt slik at du lurer på om det er greit å prøve ett større batteri enn det som fulgte med originalen. I ditt tilfelle er det altså snakk om en ekstra celle med litt større kapasitet.

    Når du øker spenningen (dvs. går fra 2s til 3s) så vil strømtrekket fra motoren øke. Derfor må du sjekke hva regulatoren tåler, både av spenning og av strøm. Den har begrensninger på begge, og overskrider du dem vil det føre til at du brenner opp elektronikken. Og du må vite tilsvarende for motoren. For høy strøm på motoren vil føre til overoppheting eller for høyt turtall.

    Hvis du ikke finner ut av det selv må du fortelle oss hva regulator og motor heter. Da kan vi kanksje hjelpe litt mer.
    Anders Valland
    Trondheim

    Comment


    • #3
      Antar regulator og motor i en Esky er Esky når annet ikke er sagt.

      Cp utgavene er stort sett laget for 3S FP ene for 2S. Min FP funker på 3S også men en del har opplevd å svi elektronikken så heliet tar av og henger under taket til batteriet er tomt. Tror ikke det finens en 100% fasit for en Esky.

      Om du tenker å sette 3S på en Lama så vil jeg nok sterkt fraråde det. Ikke er det nødvendig heller. Nok futt med friske 2S pakker på den.

      Comment


      • #4
        E SKy

        hehe ja stemmer det.. det er en E - Sky. Ser at dette spørsmålet hører under et annet tema. Under batteri og lader.. fint om dere hadde giddet å tatt en titt der....

        Comment

        Working...
        X