Unconfigured Ad

Collapse

Husk å feste batteriet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Husk å feste batteriet

Hadde dårlig tid i går, men nydelig vær presset frem ønsket om en liten flytur. Tok med E-starteren, nyladet batteri og puttet det inn i flyet.
    Fant en liten åker og fløy i vei. Lekte meg en stund, og tok noen roll og loops. Tok et kvasst stup og der så jeg noe som datt ut av flyet, som forøvrig tok bakken med bråstopp uten styring. Flyet knakk tvert av og det viste seg at batteriet var borte Hadde glemt å teipe det fast jeg ja
    Flyet er nå limt og fint som nytt, sp den er grei. Men batteriet er søkk borte. Det finner jeg jammen ikke igjen. Får ta en tur når snøen har smeltet helt vekk å se, men dette var dritt.
    Har ingen andre en meg selv å skylde på. Ikke lurt å ha det for travelt . Noen som kjenner seg igjen
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

ja jeg kjenner meg igjen. har desverre gjordt lignende ting selv flere ganger
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• sigve
      • Apr 2005
      • 484

kjipe saker det der...men ja, kjenner meg godt igjen der ja. shock flyer i stup, trekker brått opp, men batteriet holder stø kurs mot bakken. hendte forholdsvis ofte før jeg gikk over fra gummistrikk til borrelåsfesting av batteriene. det blir endel G-krefter i de verste svingene i disse små flyene ja
      Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• walker76
        • Nov 2005
        • 472

Skjedde meg ein gong med wild beasten. Flydde høgt og tok nokon kjappe loopar/kollbøtter med fulle utslag på rorene og vipps so va flye uten batteri.
        Flye tok bakken med storm knakk kroppen på midten. I ettertid so har eg teipa godt fast batterie ja..
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• FORMOSAMOSER
          • Jan 2006
          • 88

He He ! Akkurat kommet inn gjen fra flyging med Formosaen min .
          Hadde kjørt tom det siste batteriet mitt og tok en siste inverted loop og vips så Fløy canopy opp og batteriet hang etter en ledning . Traff skauen opp ned .
          Leita etter flyet en stund og fant det under ett tre Var bare en liten ubetydelig bulk i vingen (men så er jo kroppen forsterket med ekstra karbonstenger ) Men fant batteri rett ved siden av . Jeg hadde festa batteriet med strikk men her må visst kraftigere kost til , nå er det andre gangen jeg mister batteriet i luften og forrige gang fant jeg det ikke igjen .
          Men jeg har jo hatt flaks som ikke har ødelagt flyet på det .
          Geir I Walderhaug

Comment

• tomasjo
            • Sep 2005
            • 573

kjenner meg også igjen. Første tur med Formosa så jeg at canopy datt av. Det var no greit tenkte jeg, men da kom noe rødt flaksanes igjennom luften og flyet ble så rolig og avslappet. Formosan stupte mot bakken, men like før den traff bakken rettet den seg opp og landet litt hardt på hjulene. Det en hjulopphenget datt av, men ellers var flyet helt. Tror jeg hadde englevakt, av en som forstår seg på modellfly Nå var det bare å finne batteriet. Heldigvis var den fotballtrening på banen ved siden av og det viste seg at alle hadde jo fulgt med. Hele laget hjalp til med letingen og etter en liten stund fant vi batteriet helt og fint. No sitter batteriet bedre Jadda
            -----------------------------------------------
            Tomas
            Trondheim modellflyklubb
            www.heltpropell.com

Comment

Working...