Unconfigured Ad

Collapse

Double fra Aviomodelli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Double fra Aviomodelli

Hei

Sitter å surfer litt på nettet og fant dette flyet fra Aviomodelli.

Minner litt om et fly jeg hørte om i barndommen som het noe ca. som "SeaBee"
    Virker som et morsomt fly, men har noen her på forumet kjennskap til flyet ?

Mvh
    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • speikey
    • Jan 2006
    • 38

Linket fører ikke til flyet?

Dit link fører kun til lief O's forside. Hvad hedder flyet?

Comment

• Gisle
      • Dec 2005
      • 575

Originally posted by speikey
      Dit link fører kun til lief O's forside. Hvad hedder flyet?
      Beklager. Det funka hos meg. Flyet ligger under Fly - Aviomodelli og Varenummer: AV-10470. Det heter for Double.
      Last edited by Gisle; 15-04-06, 06:25.
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• speikey
        • Jan 2006
        • 38

Ok. Jeg har lige bygget det der hedder Bipe special. Mangler bare at male det, men da jeg kun har indkørselen at stå at sprøjte den i, trænger jeg en lidt højere dag temperatur. Men bliver spændende at få den på vingerne. Den Double ser ud til at have lite bæreflade.
        MVH Speikey

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Jeg har ikke hatt Double, men hatt Calypsoen derfra. Den var litt myk i kroppen men hadde meget gode flyegenskaper. Angrer på at jeg solgte den...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Gisle
            • Dec 2005
            • 575

Originally posted by speikey
            Ok. Den Double ser ud til at have lite bæreflade.
            MVH Speikey
            Ja det er ikke store vinger, men flyet ser veldig morsomt ut. HAdde vært interessant om det finnes noen som har sett flyet.
            Har sendt en mail til Leif O Hobby for å høre litt fakta om flyet. KOster ikke all verden heller dette, så det kunne vært moro å teste det ut
            Gisle Ranum
            Trondheim

Comment

• speikey
              • Jan 2006
              • 38

Ja. altid artig at teste lidt nye modeller. He he
              MVH Speikey

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

slår du til med en gang Gisle så har du den kanskje før sjøfly treffet ellers har det begynt å regne her nå så da kanskje isen går til 6 mai

ser ut som en morsom modell. men 1.50m i vingespenn og 3kilo høres ut som den ikke er den mest saktegående maskinen.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• Gisle
                  • Dec 2005
                  • 575

Ja kanskje det... Nei foreløpig koser jeg meg stort med Cessnaen. Har nettopp kjøpr hyttetomt og skal begynne å bygge hytte, så jeg må finne en passende anledning til å utvide hangaren slik at kona har forståelse for innkjøpet .
                  Flott om isen går snart nå. Jeg skulle gjerne hatt litt vann å ta av og lande på
                  Den ser jo ut som en liten klump med vinger på, og vil nok trenge hastighet for å ta av og holde jeg godt i lufta, men ikke vet jeg. Frytker at det kanskje har en høy landingshastighet.
                  Et morsomt fly ser det ihvertfall ut til å være.
                  Gisle Ranum
                  Trondheim

Comment

• Gisle
                    • Dec 2005
                    • 575

Fant en annen stilig modell. Noen som vet om denne er å finne i Norge ?
                    Noen som har erfaring med å kjøpe fra Tower Hobbies. Er frakten dyr ?
                    Gisle Ranum
                    Trondheim

Comment

• esmel
                      • Dec 2004
                      • 2830

Jupp... Impx på Lillehammer selger den (www.IMPX.no)
                      Den har jeg sikla hardt på for å si det slik...
                      Kommer uansett ikke til å kjøpe dette året. Men kanskje etter hvert.
                      Eneste som er negativt er at den er en smule dyr. Men hva gjør en ikke for å sikkre hyttefreden...hehe
                      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Eagle
                        • Jan 2006
                        • 1299

Jeg har en kompis som har en Double. Den kan desverre ikke brukes som sjøfly, da de flottørene som følger med er ubruklige. Men på land er den fin. Han har en Saito 56 4 takt i den, og den er rask. Trenger litt stripe for å komme opp, men først i luften, så flyr den som på skinner. Høy vingebelastning gjør at den må landes med høy hastighet. Selv har jeg en Piper Arrow 2 fra Aviomodelli, som er under restaurering. Hadde en OS 120 Surpass i den, men grunnet høy vekt ( 9kg) ble den i det minste laget. Jeg byggde dette flyet for 10 år siden, og brukte solartex, og ørten lag med grunning og lakk, som resulteret i mye vekt. Har nå lært litt, og har lettet kroppen og vingene over 1,5 kg, med en hullsag. Det er ganske massive plankede isopor vinger på denne. Skal bare pusse litt sparkel her og der, så skal den trekkes, og en ASP 180 2 takt skal få regjere i nesa på denne. Da blir den nok sprek. Den fløy forøvrig veldig fint, men hadde null vertikal ytelese og måtte flys på full gass hele tiden. Ganske stressende.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

Comment

• Gisle
                          • Dec 2005
                          • 575

Originally posted by Eagle
                          Jeg har en kompis som har en Double. Den kan desverre ikke brukes som sjøfly, da de flottørene som følger med er ubruklige.
                          Men flyter ikke denne på "buken" og så er det støtteflottører på hjulene ?
                          Gisle Ranum
                          Trondheim

Comment

• Eagle
                            • Jan 2006
                            • 1299

Jo, det stemmer, støtteflottørene skal "hjelpe" modellen opp på steppet, men i stedet er de med på å trekke modellen ned i vannet. Kan ikke fatte at dette skal virke, er rene ubåten. Vi har iallefall gitt opp å få den i luften fra vann. Et annet problem, er at den tipper fra side til side, og legger flottørene på vingetippene nedi, og bremser dermed opp hele modellen.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

Comment

• esmel
                              • Dec 2004
                              • 2830

Hvordan er det med vinkel på motoren...?
                              Syntes dette høres merkelig ut...hmmm...

saito 56 høres noe undermotorisert ut på over 3kg med fly...eller? Tror du den ville tatt av med litt større motor (=raskere opp i plan/take off)? Kunne kanskje rukket å få såpass fart på den at balanserorene kunne holde den horisontalt før den bikker nedpå?
                              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...