Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Minner litt om et fly jeg hørte om i barndommen som het noe ca. som "SeaBee"
Virker som et morsomt fly, men har noen her på forumet kjennskap til flyet ?
Mvh
Gisle
Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
Ok. Jeg har lige bygget det der hedder Bipe special. Mangler bare at male det, men da jeg kun har indkørselen at stå at sprøjte den i, trænger jeg en lidt højere dag temperatur. Men bliver spændende at få den på vingerne. Den Double ser ud til at have lite bæreflade.
MVH Speikey
Ok. Den Double ser ud til at have lite bæreflade.
MVH Speikey
Ja det er ikke store vinger, men flyet ser veldig morsomt ut. HAdde vært interessant om det finnes noen som har sett flyet.
Har sendt en mail til Leif O Hobby for å høre litt fakta om flyet. KOster ikke all verden heller dette, så det kunne vært moro å teste det ut
Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
Ja kanskje det... Nei foreløpig koser jeg meg stort med Cessnaen. Har nettopp kjøpr hyttetomt og skal begynne å bygge hytte, så jeg må finne en passende anledning til å utvide hangaren slik at kona har forståelse for innkjøpet .
Flott om isen går snart nå. Jeg skulle gjerne hatt litt vann å ta av og lande på
Den ser jo ut som en liten klump med vinger på, og vil nok trenge hastighet for å ta av og holde jeg godt i lufta, men ikke vet jeg. Frytker at det kanskje har en høy landingshastighet.
Et morsomt fly ser det ihvertfall ut til å være.
Gisle Ranum
Trondheim
Jupp... Impx på Lillehammer selger den (www.IMPX.no)
Den har jeg sikla hardt på for å si det slik...
Kommer uansett ikke til å kjøpe dette året. Men kanskje etter hvert.
Eneste som er negativt er at den er en smule dyr. Men hva gjør en ikke for å sikkre hyttefreden...hehe
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Jeg har en kompis som har en Double. Den kan desverre ikke brukes som sjøfly, da de flottørene som følger med er ubruklige. Men på land er den fin. Han har en Saito 56 4 takt i den, og den er rask. Trenger litt stripe for å komme opp, men først i luften, så flyr den som på skinner. Høy vingebelastning gjør at den må landes med høy hastighet. Selv har jeg en Piper Arrow 2 fra Aviomodelli, som er under restaurering. Hadde en OS 120 Surpass i den, men grunnet høy vekt ( 9kg) ble den i det minste laget. Jeg byggde dette flyet for 10 år siden, og brukte solartex, og ørten lag med grunning og lakk, som resulteret i mye vekt. Har nå lært litt, og har lettet kroppen og vingene over 1,5 kg, med en hullsag. Det er ganske massive plankede isopor vinger på denne. Skal bare pusse litt sparkel her og der, så skal den trekkes, og en ASP 180 2 takt skal få regjere i nesa på denne. Da blir den nok sprek. Den fløy forøvrig veldig fint, men hadde null vertikal ytelese og måtte flys på full gass hele tiden. Ganske stressende.
Jo, det stemmer, støtteflottørene skal "hjelpe" modellen opp på steppet, men i stedet er de med på å trekke modellen ned i vannet. Kan ikke fatte at dette skal virke, er rene ubåten. Vi har iallefall gitt opp å få den i luften fra vann. Et annet problem, er at den tipper fra side til side, og legger flottørene på vingetippene nedi, og bremser dermed opp hele modellen.
Hvordan er det med vinkel på motoren...?
Syntes dette høres merkelig ut...hmmm...
saito 56 høres noe undermotorisert ut på over 3kg med fly...eller? Tror du den ville tatt av med litt større motor (=raskere opp i plan/take off)? Kunne kanskje rukket å få såpass fart på den at balanserorene kunne holde den horisontalt før den bikker nedpå?
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment