Unconfigured Ad

Collapse

Synd det skal være slik..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sniper
    • Nov 2005
    • 1386

Synd det skal være slik..

Viser til linken under. Det er synd at holdningen til modellflygere er slik blant enkelte, men sånn er det vel.. Den aktuelle stripa er ikke engang i bruk i helgene, da de ikke har tårn å forholde seg til. Allikevel skal vi ikke kunne benytte noen meter av stripa etter først å ha spurt pent. Som formannen sier; "Så lenge jeg er formann i klubben skal det ikke flys modellfly her."

Vil samtidig gi ros til Grenland flyklubb som har stilt Geiteryggen flyplass til disp ved en rekke anledninger.

Les selv;

Geir

3D plane - 1D brain
  • MortenM
    • May 2005
    • 389

Nå har jeg bare lest den ene siden av saken, men slik det fremstår her virker det noe trangsynt ja....
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.

Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

Comment

• andre78
      • Nov 2005
      • 163

Hei , virker som en vaktmester narvestad han formannen der !
      Har vel egentlig lite for seg å diskutere med den typen , men det er jo nok av plasser å fly på sånn sett selv om det er en mager trøst..
      Mvh Andre`søhagen

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5878

Trangsynt eller ikke, det er uansett en god ide og sjekke med de som har stripa før man foretar seg. Å satse på tilgivelse istedetfor tillatelse fungerer ikke alltid.

Comment

• kim_andre
          • Jan 2006
          • 144

Må si meg ening med deg der Alf..
          men er en litten vaktmester narvestad, av en forman.. hehe..
          (Min mening)
          M.V.H
          Kim-Andrè
          Kimvag@hotmail.com

Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

Comment

• Rune
            • Feb 2003
            • 38

Har hørt en annen versjon av samme saken. Men uansett hvem som har rett så har det gode forholdet vi i Grenland hadde til Nomeflyklubb fått seg en en knekk. Men verst går det nok utover våre modellfly venner i Nome som har mistet ett fantastisk sted å utøve sin interesse. Moralen må vel være sjekk med de ansvarlige der du har ønsker å gjestefly, respekter ett nei og forlat anlegget som da du kom.

Rune

Comment

• andre78
              • Nov 2005
              • 163

Hei igjen !
              Om de som fløy der bare har tatt seg tilrette , uten å høre med noen som har med plassen å gjøre først så skjønner jeg at det blir en reaksjon .
              Mvh Andre`søhagen

Comment

• Acro
                • Nov 2005
                • 177

Nome er vennlige mot modellflygere.
                Slik kan det gå hvis man spør først, ref. bilde.
                Attached Files
                Acro
                Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

Comment

• Celtic-Griffin
                  • Oct 2004
                  • 873

Totally irresponsible to operate large models on an active glider field without as much as take your leave - this sort of thing spoils for those who operate in a responsible manner not to mention bloody dangerous...
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

Comment

• Raptor
                    • Sep 2003
                    • 837

Ser at enkelte ikke leser før de svarer..

Originally posted by andre78
                    Hei igjen !
                    Om de som fløy der bare har tatt seg tilrette , uten å høre med noen som har med plassen å gjøre først så skjønner jeg at det blir en reaksjon .
                    Klareringen med å fly der har jeg alltid gjort. D.v.s (sesongvis) jeg har hatt en bra dialog med medlemmer og personer i styret og nærmeste grunneier. Til og med anbefalt av styremedlem at hangaren kunne brukes ved utrygt for regn da denne er åpen i enden. Jeg har også sogar fløyet med tillatelse mens Nome flyklubb selv brukte plassen i andre enden for noen år tilbake. Selv synes jeg det var stressende da slepeflyet hele tiden kom og gikk..Valgte da heller og bruke plassen når det ikke var fullsizeaktivitet der som det altfor ofte er midtsommers. Det som har skjedd er at det er kommet delvis nytt styre der med. bl.a ny formann og da er allt blitt snudd på hodet. Tilslutt - det har aldri vært meningen og ta seg til rette her uten og spørre selvom man ikke alle ggr. spurte for hver enkelt gang..det blir for dumt og tungvindt når man ellers går meget stille i dørene.

Må også tilføye at plassen aldri har vært brukt av NAK/LSF registrert modellflygere fra Grenland mer enn 2-4 ggr. i året når Nome Flyklubb ikke selv bruker plassen og oftest midt i uka på dagtid. PS: Jeg har drevet såpass lenge med dette at jeg vet hva man sjekker og hva man ikke sjekker. Så til dere som ikke leser så nøye, vennligst gjør det grundigere neste gang uten å komme med formulerende synsinger.

webmaster
                    Last edited by Raptor; 29-05-06, 12:05. Reason: mulig formuleringsfeil/misforståelse.
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

Comment

Working...