Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyplasser i Bergensområdet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteren
    • Nov 2005
    • 18

Seilflyplasser i Bergensområdet

Jeg skal opp og jobbe i Bergen om noen uker, og ønsker å ta med noen seilfly. Noen som vet om noen fine steder å fly? Det er mye fjell, så det må vel være noen som kjenner til noen fine hang?!?! Er også interesert i å fly fra "flatmark" fra vinsj, strikk eller slep om noen driver med det???
  • Sting
    • Nov 2004
    • 49

Hei
    Jeg flyr en del i Bergensområdet, både på vinsj og hang. Det finnes en del bra steder å fly. Det største problemet er været!!!Se link her til tidligere tråd: http://www.modellflynytt.no/showthre...0449#post90449
    Ellers flyr vi mye i Jondal i Hardanger i helgene. Ca. 2 timers kjøring fra Bergen sentrum. Dette fordi vi har campingvogn stående der i sommersesongen. Her flyr vi mye fra vinsj. Her er vennlige bønder, store jorder og masse grom fjell-termikk. Vinsjen står ofte ute hele helgen.
    Ta gjerne kontakt på mail : erikbrat@broadpark.no så kan du ev. få telef. nr. etc.

Se vedlagte bilder.

Med vennlig hilsen
    Erik Bratland
    Attached Files
    Soar the sky

Comment

• zipzap
      • Feb 2002
      • 137

I tillegg til det Erik skriver legger jeg til at vi flyr mye på hang fra Fanafjellet. (var der senest i går kveld med andersh)
      Her er det fine forhold for hangflyging og kun 7-8 min å gå fra bilen. Landingen egner seg best for vinger o.l. som tåler litt. Hovedvindretning er nordvest.

Det er andre bra steder å fly på hang også, men hvor du kan fly avhenger mye av hvor god landing du trenger og hvor langt du er villig å trakke.

Olav

Comment

• Sting
        • Nov 2004
        • 49

Hei igjen

Må bare skryte av dagen i dag. Var på Tverrmeisa i ettermiddag. 450 m høyt hang på nord. Ca 10 m/sek i dag og vannvittig løft og forhold. Fikk 3 timer i luften fordelt på Blade og New Sting. Skal love at de fikk kjørt seg.Tverrmeisa er uten tvil det beste hanget i Bergensområdet. I tillegg har det en nydelig landingsplass. Stor og myk myr. Tar ca. 45 minutter å gå fra Bontveit. Lett terreng, en flott fjelltur. Legger ved et par bilder. Prøvde å ta bilder mens jeg fløy, men det var ikke så lett. Tverrmeisa anbefales på det varmeste.

Mvh
        Erik
        Attached Files
        Soar the sky

Comment

Working...