Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roroverføringer til depron modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roroverføringer til depron modell

    Holder på med en Great Planes Turmoil 3D, og trenger tips til roroverføringer. De som følger med er lange, 1 mm tykke karbonstenger som ikke gjor jobben tilfredstillende. Hva bruker dere i depronmodellene deres?

    Turmoilen har forøving plastdeler som følger med av helt forferdelig kvalitet. Plasten er sprø som kjeks. Utrooolig irriterende
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

  • #2
    2mm karbon stenger med en form for gjennomføring/oppheng på midten.
    På en profil kropp går f.eks. høyde/side rors overføringen på kryss gjennom kroppen.
    Mer detaljerte løsninger finner du f.eks. hos ultramicro.no
    Under videoer ligger det div. byggeveiledninger som kan gi deg tips om overføringer og ror-horn.
    Acro
    Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

    Comment


    • #3
      Har en Tea Time 2, og jeg har brukt en del 1mm og 2mm karbon. Det var 4 overføringer på ca 7cm der jeg brukte den vedlagte 1mm stanga.

      I tillegg er det 2 strekk på ca 15cm der jeg brukte 2mm karbon, mest fordi jeg var tom for 1mm.

      Er det lange strekk det er snakk om?
      heltpropell.com
      Trondheim MFK

      Comment


      • #4
        Det er snakk om strekk på ca 40 cm. Tror jeg må gå opp i dimensjoner her ja. Forferdelig dimensjonert av Great Planes. Blir min første & siste flate modell av det merket.
        Tore

        www.skalamodellflyklubb.no

        Comment


        • #5
          Tipper at 2mm karbon med ett eller to øye-oppheng på midten blir stivt nok.

          Lykke til!
          heltpropell.com
          Trondheim MFK

          Comment


          • #6
            På shock flyer er det vel 1 mm karbon til høyde og sideror. Disse strekker seg vel 30-40 cm, men må ha et oppheng midt på den lengden for å unngå utbøyning ved skyv-belastning. Fungerer smertefritt.

            Comment


            • #7
              Karboooooonnnnnnn
              Går fint med 2 mm
              M.V.H
              Kim-Andrè
              Kimvag@hotmail.com

              Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

              Comment


              • #8
                Gi stengene støtte (en tube de glir i e.l.) på midten. Da vil de ikke flexe.
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Da har jeg fått inn 2mm karbon, og dette virker optimalt Flyet står nå klart for jomfrutur.. Satse på dette går bra.
                  Attached Files
                  Last edited by Tore; 04-06-06, 19:09.
                  Tore

                  www.skalamodellflyklubb.no

                  Comment


                  • #10
                    Heisann Tore

                    Er det en hobbykong motor du har i den 3D kjerra?

                    Synes unektelig jeg har sett en sånn før

                    Kan du gi tilbakemld på hvordan den funker om det er den, skal nemlig bestille noen varer derfra snart

                    Mvh
                    Cory

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by corydoras
                      Heisann Tore

                      Er det en hobbykong motor du har i den 3D kjerra?

                      Synes unektelig jeg har sett en sånn før

                      Kan du gi tilbakemld på hvordan den funker om det er den, skal nemlig bestille noen varer derfra snart

                      Mvh
                      Cory
                      Er nok det ja. Motoren funket fint den, dro flyet lett ut av hover. Flyet veier 240 gram flyklart. Problemet er at den etter ganske kort tid taper effekt, noen formening om hva som kan gjøre dette? Er det batteriet som taper seg så fort?

                      Måtte nok melde meg inn i balanserorklubben idag også. Var nok litt for ivrig til å få det i luften. Greide heldigvis å lande det skikkelig
                      Tore

                      www.skalamodellflyklubb.no

                      Comment

                      Working...
                      X