Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advarsel mot Hobbykong.com

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Advarsel mot Hobbykong.com

    Jeg la inn en bestilling på www.Hobbykong.com den 19/4/06 for en verdi av 416dollar. Fikk etter noen dager beskjed om at noen av varene ikke var på lager, sendte derfor en mail og spurte hvor lange tid dette ville ta.
    Etter 2 uker fikk jeg beskjed at det ville ta enda 2 uker før de fikk varen på lager.
    Siden det var totalt uakseptabelt å vente så lenge, sendt jeg en mail og forklarte at jeg ikke ønsket å vente og at jeg dessuten ville ha pengene tilbake.

    En uke senere fikk jeg som svar at: "Sorry accounts are just very busy right now.", og at jeg bare skulle vente litt.

    I dag har jeg fremdeles ikke fått noen tilbakebetaling, heller ikke noe respons per mail. Jeg har derimot kontaktet paypal forklart dem om problemet, og har følgelig åpnet en "dispute", slik at hobbykong har 20dager på seg til å fikse opp i problemet. Dersom jeg ikke har mottatt pengene innen noen dager(maks 20dager), er jeg nødt til å ekskalere saken høyere opp og la paypal etterforske....

    Så tenk dere to og tre gang om før dere legger inn en bestilling på hobbykong.com, du kan nemelig risikere å vente leeenge, og du vil slite med få pengene tilbake.

  • #2
    Jeg har nå handlet der ett par ganger og det har gått greit, men jeg vet at det kan være en risk å ta så jeg kjøper ikke mere i gangen enn at jeg har råd å tape . Men prisene er jo under halve prisen av de her hjemme så det frister jo.
    Forresten så manglet det en vare på siste sending men etter å ha kontaktet dem pr mail så fikk jeg bekreftelse at varen ble sendt den 3005 så jeg håper at den dukker opp om ett par uker .
    Geir I Walderhaug

    Comment


    • #3
      Da er min tolmodighet oppbrukt og paypal er koblet inn på saken for å interforske. Dersom ikke hobbykong.com respondere til paypal innen 18.juni vinner jeg automatisk saken.

      Dette blir spennende...

      Comment


      • #4
        noe nytt fra hobbykong?
        har selv syst til å bestille noen småting derfra, men blir jo litt skremt...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Bestilte på fredag, fikk mail om at tingene var sendt idag!

          Du kan sikkert trygt bestille, bare begrens summen til en du har råd til å tape om det skulle skjære seg.
          Tore

          www.skalamodellflyklubb.no

          Comment


          • #6
            Har lest litt på RCgruops om Hobbykong/World Hobby/.... (kjært barn osv). Det ser ut som det er bra så lenge alt går som det skal, men når det skjærer seg er de ikke interesert i å ordne opp. Bare måten "eieren" av hobbykong (nick: World hobby) svarer kundene gjør at dette er et sted jeg handler fra.


            Nils M Nilsen
            Nils

            Comment


            • #7
              Originally posted by william123
              noe nytt fra hobbykong?
              har selv syst til å bestille noen småting derfra, men blir jo litt skremt...
              Med paypal på min side, hadde ikke Worldhobby noe å stille opp med. Jeg fikk pengene mine kort tid etter jeg hadde bedt paypal avgjøre saken. Worldhobby hadde rett og slett ikke noe valg, de måtte betale tilbake pengene eller så ville paypal gått videre med saken.

              Så, skal du kjøpe noe fra denne svindleren, for all del ikke bruk noe annet en paypal, da er du fortapt om noe skulle gå galt. Det er mange eksempler på dette(som tideligere nevnt søk med ordene: "antony hand" på rcgroups).

              Comment

              Working...
              X