Unconfigured Ad

Collapse

Blir nesten deprimert av priser på fly i utlandet.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Blir nesten deprimert av priser på fly i utlandet.

Det er litt deprimerende å se at i utlandet så koster ARF fly under halvparten av i Norge.

CMP P-40 for eksempel koster uinder $250 i USA mens i Norge så koster det 3070 fra den billigste forhandleren jeg fant da jeg kjøpte min. Det er $500.

Sjekk ogsp prisen på denne ARF'en: http://www.atlantahobby.com/shopexd.asp?id=6117

Rart at det skal være så stor forskjell. Heldigvis er prisene på utstyr ganske konkurransedyktige nå.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

trenger ikke lengre en til danmark før det er veldig stor forskjell. en gp3700celle koster 100kr her og under 50kr i danmark, en graupner mx12 koster 2100kr her under 1000kr i danmark. forstå det den som kan

edit: så den norske prisen var med mottaker og en servo og da koster den litt under 1300kr i danmark. bare senderen under 800kr
    Last edited by tyor; 24-06-06, 19:42.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• bengtern
      • Oct 2005
      • 313

Jeg leser her nå at jeg må på shoppingtur til Danmark i sommer. Må jo teste den nye Master Ferries fra Kristiansand. Kan bli vanskelig å holde handlesummen under 6000kr som er tollfri grense. Frister med en hangtur på stranda også, og det bør jo kunne kombineres.
      -----------
      Bengt

Comment

• FrankOA
        • Jan 2006
        • 92

[QUOTE=tyor]trenger ikke lengre en til danmark før det er veldig stor forskjell. en gp3700celle koster 100kr her og under 50kr i danmark, en graupner mx12 koster 2100kr her under 1000kr i danmark. forstå det den som kan

Hvor i Danmark får jeg kjøpt GP3700 celler til under 50kr? Jeg er ute etter å bygge meg noen pakker av disse, og kan jeg spare en del penger, så gjør jeg selvfølgelig det.
        - Frank A -

Comment

• Mr_Nils
          • Apr 2003
          • 146

el-flight har GP3700 til 43 dkr....
          Last edited by Mr_Nils; 24-06-06, 20:30.
          Nils

Comment

• Haldor
            • Nov 2004
            • 499

Originally posted by bengtern
            Kan bli vanskelig å holde handlesummen under 6000kr som er tollfri grense. Frister med en hangtur på stranda også, og det bør jo kunne kombineres.
            Bare for å nevne det så er det 6000kr som er taxfree-grensen (hvis du er ute av landet i minst 24t). Dvs at alt over 6000kr ikke er taxfree så du må gå på rødt og betale 25% moms for overskytende.
            Merk også at hvis du kjøper en (1) ting til 10000kr så blir det moms på hele suppa, derimot hvis det er flere ting slik at du får en <6000kr pott pluss litt andre ting som går over så funker det greitt.
            ----------------
            Haldor
            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

Comment

• Ulven
              • Jun 2002
              • 451

Men, hvis dere er 2, f.eks ta med samboeren, så kan dere ta med 6000,- hver!
              Bare husk på at enkelpris ikke må overskride 6000,-
              Men resten kan deles opp.
              Får du samboer til å ta med ei venninne så kan hun også ta med for 6000,- og da snakker vi utstyr.. hehe.. (Kompiser går ikke, for når dem kommer dit så vil dem ta med til seg selv.. hehe).

Tok med utstyr for 5990,- fra usa jeg når jeg var der, i tillegg hadde samboer med seg like mye utstyr og ting og tang.. hehe.. gikk fint det.. hehe
              Med vennlig hilsen / Best Regards
              Freddy Ulvseth
              http://freddy.ulven.com/rc

Comment

Working...