Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettbutikker inn- og utenlands

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettbutikker inn- og utenlands

    Jeg regner med at det er en del på her som sitter på info om nettsider som det kan være greit å vite om, og håper at dere har lyst til å dele de med meg =) For at denne tråden ikke skal ødelegge for butikker og nettsteder som annonserer her på forumet, håper jeg dere vil sende de tipsene dere har til meg på PM. Det er selvfølgelig gode sjanser for at jeg også kommer til å bestille fra norske distributører, men det kan være uvurderlig å ha alternativer for hånden når man ikke lykkes med å få tak i det man trenger innenlands. Hjertelig takk til alle som vil sende meg sine tips =)

    Mvh A.K
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

  • #2
    Vet ikke helt hvilken type butikk du er ute etter, men jeg handler hos:
    Elefun radiostyrt, hobby & fritid
    www.mosshobby.no

    Er veldig fornøyd med begge!

    I utlandet handler jeg stort sett sub micro stuff og det er vel ikke du ser etter, men MFT´s blogg i sverige har jeg gode erfaringer med.
    Cheers,
    Tore, Alta

    Comment


    • #3
      Jeg handler også mye på Moss Hobby og Elefun og er kjempefornøyd med begge to. Jeg ender svært ofte opp med å handle fra en av disse om jeg trenger noe. Det er alltid litt ekstra usikkerhet og styr med import, men det kan være noen kroner å spare i enkelte tilfeller. MERK at mye koster bottom line like mye i Norge som det gjør i utlandet når alt er regnet inn. Det ryker litt til frakt, litt til toll, litt til fortollingsgebyr, og så regner vi kanskje litt "løst" på valuta. Noe som kan slå begge veier. Regn godt over sakene før du bestiller fra utlandet. Tenk også over "komfort" og trygghet.

      Dersom jeg handler fra utlandet er det fra:

      http://www.aircraft-world.com
      De har mye elektrosnadder. Bestill for under rundt 50USD på hver ordre så går det gjennom tollen uten mva. Bestill heller flere småpakker (koster 2,5USD for frakt pr pakke). Disse 2,5USD fraktene er fremme på ca. 3 dager (fjellstabilt).

      e Hobby House
      De har ALT til heli. Dyr, men de har mye man gjerne ikke får tak i andre steder. Standard frakt tar 3 uker.

      RC Cars, RC Trucks, RC Airplanes, Model Trains, and Slot Cars at Tower Hobbies
      Har ALT. Ufattelig bra service. Pakker fra disse blir alltid belagt med full mva. Tips: Handler du noe hos Tower så vil du etter kort tid få tilbud om at de trekker fra så og så mye på neste ordre om du handler for over feks 100USD. Jeg pleier å vente til det kommer en mail hvor de trekker fra 40USD på ordre over 225USD. Så går vi sammen noen flykamerater og får mer eller mindre gratis frakt. Det kan gå rundt 1-2 mnd før den mailen kommer, men den har kommet HVER gang!

      MFT´s blogg (Micro Flight Tech)
      Har mye elektro. Anbefales på det sterkeste! Topp service, lave priser!!

      Lykke til!
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        rotorsport.no

        www.rotorsport.no har jeg handlet en del hos. Er veldig gode på motorer og servoer. Har en del små stasj også
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Originally posted by andersh
          Bestill for under rundt 50USD på hver ordre så går det gjennom tollen uten mva.
          Grensa er vel (desverre) fortsatt NKr. 200,-, altså ca. 30 USD, men det er fortsatt lønnsomt. F.eks. 6 stk. APCE 14x7 prop ($4,80 pr. stk.) for kr. 200,- inkl. frakt!
          Fred Larssen

          Comment


          • #6
            Originally posted by flarssen
            Grensa er vel (desverre) fortsatt NKr. 200,-, altså ca. 30 USD, men det er fortsatt lønnsomt. F.eks. 6 stk. APCE 14x7 prop ($4,80 pr. stk.) for kr. 200,- inkl. frakt!
            Hehe... joda "alle" vet hvor grensa er. Men ikke alle gidder å følge den. Eller rettere sagt - nesten ingen....

            Jeg har fått pakker fra AirCraft med opp til 90USD (feks. Hyperion Emeter) som verdi uten at det kommer noe moms på. Det virker som om brevpost, som er det AirCraft sender som, svært sjelden blir belastet med mva. Holder jeg verdien under ca. 50USD skjer det ALDRI at det kommer mva på pakkene. Jeg har feks. kjøpt 2 og 2 waypoint 1631MG servoer fra AirCraft (totalt ca. 65USD) uten noe mva. Fremme på 3 dager! Men det var før Moss Hobby begynte å selge de..

            Får jeg pakke fra feks. helihobby er det flatt jern med moms på alt nesten uansett hvor lite det er snakk om.
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              Mye nyttig info her, karer, hjertelig takk for alle tips =) At det er variabelt hva som blir mva-belagt kan jeg bekrefte. Har bestilt bilrelaterte vare fra USA som kosta 975NOK uten at det blei belastet med så mye som ei krone mva. En kompis bestilte samme greia og opplevde det samme. Årsaken er nok at det gikk som brevpost, ingen faktura eller noe utenpå, var lagt inni pakka. Nok en gang, hjertelig takk for innspill, noterer meg alt som dukker opp =)
              Med vennlig hilsen
              Asbjørn Kristiansen, Ski
              -------------------
              Teori er når man skjønner alt,
              men ingenting fungerer som det skal..

              Praksis er når alt fungerer som det skal,
              men ingen skjønner hvorfor..

              Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
              ingenting fungerer som det skal,
              og ingen skjønner hvorfor..
              ------------------------------
              http://www.f-16.net/

              http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

              Comment


              • #8
                Det var neppe årsaken, jeg har fått mange pakker åpnet fordi de vil se etter faktura + stoppet fordi det ikke var faktura utenpå. Hva som står på den grønne lappen er nok mer avgjørende der..

                Comment


                • #9
                  Skal ikke motsi deg på det ;o)
                  Med vennlig hilsen
                  Asbjørn Kristiansen, Ski
                  -------------------
                  Teori er når man skjønner alt,
                  men ingenting fungerer som det skal..

                  Praksis er når alt fungerer som det skal,
                  men ingen skjønner hvorfor..

                  Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                  ingenting fungerer som det skal,
                  og ingen skjønner hvorfor..
                  ------------------------------
                  http://www.f-16.net/

                  http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                  Comment


                  • #10
                    Det verste jeg har vært ute for når det gjelder dette var i.f.m. varer jeg bestilte fra USA. Konvolutten inneholdt ting jeg skulle ha med til Danmark, men den dukket ikke opp før jeg reiste. Når jeg kom hjem lå det en hentelapp + duplikatmelding i postkassen.
                    Tolla hadde kikket på fakturaen som lød på litt over kr. 200,- inklusive frakt og beregnet mva basert på dette (verdien av varene var på under kr. 200,-).
                    Da jeg ankom den lokale post-i-butikk full av kamplyst fikk jeg beskjed om at pakken var returnert fordi den ikke var blitt hentet i tide!

                    Bare en anm. når det gjelder billig frakt; det er som regel mottaker som sitter igjen med svarteper dersom pakken ikke dukker opp. Jeg foretrekker derfor å holde totalverdien i slike forsendelser lav.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Tollvesenet gjorde selvfølgelig riktig i å mva-belaste deg for pakken, ettersom reglementet sier at det ska betales mva for varens pris + frakt (200grensen defineres vel for enten ren verdi på maks 200 dersom man selv har med varen over grensen, eller maks 200 inkludert frakt i tilfeller hvor varen sendes) men det må ha vært skikkelig nedtur at pakken var sendt tilbake da. Da hadde jeg sett rødt i hvertfall.

                      Et spørsmål relatert til handel utenlands:

                      Jeg regner med at senderutstyr i USA går på andre frekvenser enn her til lands, hva må jeg bytte for at det skal virke på riktige frekvenser her? Dyrt? Så ut som om enkelte Futaba radioer der borte var en del billigere enn her hjemme.
                      Med vennlig hilsen
                      Asbjørn Kristiansen, Ski
                      -------------------
                      Teori er når man skjønner alt,
                      men ingenting fungerer som det skal..

                      Praksis er når alt fungerer som det skal,
                      men ingen skjønner hvorfor..

                      Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                      ingenting fungerer som det skal,
                      og ingen skjønner hvorfor..
                      ------------------------------
                      http://www.f-16.net/

                      http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                      Comment


                      • #12
                        Nei, dersom varenes verdi er under 200,- skal det ikke beregnes mva. Porto skal holdes utenfor.

                        Mottakere fra USA er på 72 MHZ og kan ikke brukes i Norge. Sendere som er typegodkjent i Norge og har utskiftbar RF modul kan brukes dersom du setter inn en modul for 35/40 MHZ.
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by G-Force
                          ? Dyrt? Så ut som om enkelte Futaba radioer der borte var en del billigere enn her hjemme.
                          Hvor mye sparer dere på utlandshandel? Kan vi få en prissammenligning på noe som er til salgs i en norsk nettbutikk?

                          Hvor billig klarer dere å få inn en 14MZ?
                          Siden finnes ikke

                          Og hvor billig klarer dere å få inn en 12Z?
                          Siden finnes ikke

                          Comment


                          • #14
                            Det er riktig, når det gjelder 200 kroners grensen (og 1000 for gaver) så regnes ikke frakt med. Det gjør det derimot når verdien er over og det skal beregnes mva.

                            Radioutstyr er det bedre å kjøpe fra Østen, da får man rett greier med en gang.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by raptorpsyko
                              Hvor mye sparer dere på utlandshandel? Kan vi få en prissammenligning på noe som er til salgs i en norsk nettbutikk?

                              Hvor billig klarer dere å få inn en 14MZ?
                              Siden finnes ikke

                              Og hvor billig klarer dere å få inn en 12Z?
                              Siden finnes ikke
                              Kan hende jeg var litt rask på avtrekkeren i den uttalelsen altså, bare titta litt på en nettside isted, så bilig ut jamført med priser jeg har sett her i landet (NM), men ikke sett på noe helt konkret. Kan jo se om de du nevner ståt der ;o)

                              Er Futaba japansk? Kan man bestille fra østen med ønsket frekvens altså? Jeg regner med å kjøpe sender her da, men ner nysgjerrig da vettu =)
                              Med vennlig hilsen
                              Asbjørn Kristiansen, Ski
                              -------------------
                              Teori er når man skjønner alt,
                              men ingenting fungerer som det skal..

                              Praksis er når alt fungerer som det skal,
                              men ingen skjønner hvorfor..

                              Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                              ingenting fungerer som det skal,
                              og ingen skjønner hvorfor..
                              ------------------------------
                              http://www.f-16.net/

                              http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                              Comment

                              Working...
                              X