Unconfigured Ad

Collapse

paraglider?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sfinx
    • Mar 2006
    • 150

Fant denne siden med linker til diverse fallskjermer for RC.
    Har ikke sett igjennom hva det er, men kansje du finner noe brukbart her:

Last edited by sfinx; 16-07-06, 22:22.
    Tor A. Jakobsen
    -------------------------------------------------
    If your gonna Crash.... at least make it look Good!
    -------------------------------------------------

Comment

• sigve
      • Apr 2005
      • 484

no tror eg (nok en gang) at eg har funnet en bra kandidat

nesten helt nederst på siden (preislist)
      side 3 på prislisten

Ihl junior; vsp: 560mm

så får vi bare håpe de sender til norge
      Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• sigve
        • Apr 2005
        • 484

Då va fallskjermen bestilt fra tyskland, sammen med 2 Hs 65 MG servoer fra elefun for å styre skjermen. men er det noen som vet om det går ann å få tak i servohorn som tåler en støyt? tenker på alu elns...

Kom foresten over en drage på lekebutikken formet sokm en paraglider...den har 120cm vingespenn og er for stor for cansaten, men bare for å teste prinsippet før skjermen kommer fra tyskland. Har modifisert alt av oppheng på dragen og nå leiter vi bare etter et høyt hus vi kan teste den fra hvis det blir suksess blir det nok motor på den etterhvert

hvis noen har noen gode tips med tanke på styringen av skjermen, eller har erfaring med full scale er jeg intresert....ser at dette er mer komplisert en jeg trodde
        Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• sigve
          • Apr 2005
          • 484

No har eg endelig fått skjermen har også fått laget skjelettet til CAN SATen en styreservo er instalert å eg e klar for testflyging. venter bare på bedre vær

Har festa SATen under Limbo Danceren min for å få litt høyde før den slippes...

Det er fortsatt mye eg er usikker på...først og fremst hvordan bør skjermen pakkes for å være sikker på at den løses ut?

For det andre ser eg at det virker som skjermen han en liten negativ innfallsvinkel...etter det eg har hørt skal det ikke være sån..men eg e ikke sikker...noen som vet?

trenger man masse utslag? eg har omtrent 2-3 cm med bevegelse på styretrådene...blir dette for lite på en skjerm med ca 50 cm vsp?

skjermen kom ferdig levert med bremseskjerm montert og alt av liner festet, det ser ut til at man styrer med to tråder som går bak til de bakre hjørnene mens mesteparten av vekiten henger i mangen andre liner som eg fester direkte i kroppen, dermen ligger mindre av vekten på servohornet...
          Attached Files
          Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• sigve
            • Apr 2005
            • 484

Video av vellyket dropptest med RC utstyr ombord

Dropptest
            Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• Lefsa
              • Sep 2006
              • 1

Jeg har lest denne tråden men stor spenning. Jeg har nemlig over lengre tid letet etter en RC Paraglider for flyging både på hang og term. Har noen av dere erfaringer på dette området så blir jeg glad for de rådene jeg kan få.

Comment

• sigve
                • Apr 2005
                • 484

Etter flere droptester fra fly har jeg endelig klart å få noe som ligner på kontroll over paraglideren, klarte en gang å lande den rett foran beina mine men utslagene mine er for små, på selv en så liten skjerm er det anbefalt 15 cm utslag, jeg har 4-5 cm. Ellers vingler skjermen mye fra side til side, noen som vet hvordan dette kan fikses?

har foresten fjernet bremseskjermen, dette gjør at den beveger seg fortere og blir lettere å styre, men også at sjensen for at den ikke løser seg skikelig ut minsker.
                Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

Working...