Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flystripe på Aukra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flystripe på Aukra?

    Hei! Jeg skal jobbe på Ormen Lange en periode nå, og lurer derfor på om det er noen modellflystripe i nærheten! Noen som kan svare meg på dette? Og eventuelt kontaktperson i den lokale klubben? På forhånd takk!

    Arild Hagabråten
    Arild Hagabråten

    www.vfkm.no

  • #2
    Der er det stripe så det rekker ja. Restene av tyskernes stripe er fortsatt i bruk til litt av hvert. Minibønna kan nok svare mere utfyllende på dette.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Høres veldig bra ut!! Da er det nok et par modeller som blir glade her, når de får bli med på tur nordover! hehe...

      Arild Hagabråten
      Arild Hagabråten

      www.vfkm.no

      Comment


      • #4
        Banen har grus dekke om jeg ike husker helt feil.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Hmm... Det er vel ikke det optimale, men forgasseren på DA`n sitter jo bak motoren, så det går vel bra... Tar nok med noe elektro-greier for sikkerhetsskyld tenker jeg...

          Arild Hagabråten
          Arild Hagabråten

          www.vfkm.no

          Comment


          • #6
            Det eneste som gjør at jeg ikke kan påstå at Aukra er norges beste modellflyplass er på grunn av nettopp grusdekke. Knallhard påstand men du får bedømme selv når du er på plass. Ligger en del bilder på vår nettside www.momfk.no fra aukra, du får ta en titt der.


            Hvis du er villig til å ta turen på fastlandet så har vi også en glimrende gressstripe som hører Molde & Omegn Modellflyklubb til som du er hjertelig velkommen til å bruke forutsatt at du er medlem i idrettsforbundet.


            Ellers er det ingen restriksjoner på bruk av stripa på Aukra, så der er det bare å fly så lenge det er lyst. Du trenger heller ingen tillatelser. Forrøvrig er det klubbkvelder på tirsdag og torsdag på aukra.

            Leder for Øyfly er Arne Småge, leder for Molde & Omegn Modellflyklubb er Tor Henrik Hernes.
            Tor Henrik Hernes

            Comment

            Working...
            X