Unconfigured Ad

Collapse

Kontrollspørsmål: " = tomme = inch? = 2,54cm?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Kontrollspørsmål: " = tomme = inch? = 2,54cm?

Holder på å bygge en Hangar9 ShowTime og brått ble jeg litt usikker på noen mål. Så bare for ikke å gå på en smell...

Alle mål i manualen er oppgitt med tegnet " og i brøker. Når det Da antar jeg at dette er snakk om tommer? Når jeg så bruker Google til å oversette tar ikke den "-tegnet, så jeg skriver inch som vel er en tomme?

Mao, skriver jeg feks "1 inch to mm" på google svarer den med at 1 inch = 25,4mm.

Spørsmålet mitt er derfor: Er 1" = 1 inch = 1 tomme = 25,4mm?

Grunnen til at jeg lurer er at feks. de oppgitte lengdene på støtstagene i kitet ikke stemmer med hva jeg får når jeg regner om i mm og måler. Men det kan jo selvsagt være stagene som har vert endret etter boken ble trykket eller noe...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • Alfalfa
    • Jul 2002
    • 988

Det stemmer det...
    Legg gjerne en bookmark på følgende side: www.onlineconversion.com..

Ønsker du å ha den tilgjengelig hele tiden, prøv dette programmet:

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Den e go! Da er det ikke jeg som er på jordet. Eller - ihvetfall ikke akkurat i dette tilfellet...

Jeg er en aktiv Googler, og har Google toolbar i Internet explorer. Dermed bruker jeg konsekve$nt den til alle mulige konverteringer. I tilfelle ikke alle har brukt den funksjonen, her er noen eksempler:

Lengde: "3 14/16 inch to mm" gir svar: (3 14/16) inch = 98.42500 millimeters
      Valuta: "35usd to nok" gir svar: 35 U.S. dollars = 217.36400 Norwegian kroner
      Vekt: "5,3 oz to gram" gir svar: 5,3 ounces = 150,252473 gram
      Hastighet: "85 mi/h to km/h" gir svar: 85 mi/h = 136.79424 km/h
      Høyde: "1300m to feet" gir svar 1 300 meters = 4 265.09186 feet
      Motorvolum: ".91 cubic inch to cubic cm" gir svar: .91 (cubic inch) = 14.9122282 cubic centimeters
      Volum: "4 gallon to litres" gir svar: 4 US gallon = 15.1416472 litres

osv osv osv...

Alltid oppdaterte valutakurser, tilgjengelig på alle PC'er / telefoner med internett... kan det bli enklere. søkeordene skrives inn uten "-tegnene rundt.
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Følg denne linken og lær å lese tomme ut fra måleverktøy/skyvelære : http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11069

Comment

Working...