Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp

    Jeg er en som har lyst til å begynne å fly men vet ikke helt hvilket fly jeg skal velge.Har sett på ett ( VMAR Big Beaver 40-60) er dette noe å begynne på ?

  • #2
    Ikke begynn med råflotte fly som ser lekende ut og det kan fort bli til flishaug..

    Begynn heller med høyvinget trainere som f.eks Kyosho Calmato 40 som er stabil og fin å fly.. Ta gjerne kontakt med modellflyklubben der du bor og få gode råd og vink om nybegynnerfly, valg av radio, behandling av modellmotor, elektromotor etc etc..

    Comment


    • #3
      eg gikk rett på en ready on floats etter litt simulator trening. funket fint for meg. lett å fly med. tåler også en god del i forhold til balsa. sjekk siden til arf modellfly & rc modeller. nesten uknuselig. anbefaler minst 46 motor. helst litt større.
      MVH
      Pettn

      Comment


      • #4
        Originally posted by Motorboy
        Ikke begynn med råflotte fly som ser lekende ut og det kan fort bli til flishaug..

        Begynn heller med høyvinget trainere som f.eks Kyosho Calmato 40 som er stabil og fin å fly.. Ta gjerne kontakt med modellflyklubben der du bor og få gode råd og vink om nybegynnerfly, valg av radio, behandling av modellmotor, elektromotor etc etc..
        Jo det er jo greit det men jeg fikk ikke svar på om dette er noe å begynne med?

        Comment


        • #5
          Jeg ville ikke anbefalt det.
          Begyn med en eller annen standard trainer i 40 størrelsen.
          Når du føler at denne begynner å bli kjedelig kan du kjøpe den andre.

          Så er det en billig forsikring med co pilot ved din side de første 1 - 2 timene i luften.
          **********************
          Mvh
          Stig Olsen
          Lillehammer MFK


          Nan Xplorer FullCarbon X tail
          Pike Perfect X tail
          Pike Brio / Giant
          Alpina 4001
          DG 500/22 Elan under opppussing
          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

          Futaba 12Fg Fasst

          Comment


          • #6
            Originally posted by Seiler`n
            Jeg ville ikke anbefalt det.
            Begyn med en eller annen standard trainer i 40 størrelsen.
            Når du føler at denne begynner å bli kjedelig kan du kjøpe den andre.

            Så er det en billig forsikring med co pilot ved din side de første 1 - 2 timene i luften.
            Finnes det trainer i 60 størelsen ? Hvor ?
            Jeg spør om dette fordi jeg kjøpte meg en billig mustang med motor og radio som jeg tenkte å bruke, så blir det blir litt biligere.

            Comment


            • #7
              PT 60 Byggesett Lettbygget med god manual. Snilleste flyet i klassen. Bruker det selv til skoling.
              Av ARF er det sikkert noen som har forslag. Med de fleste ligger på 40 - 46.

              Fordelen med er 60 modell er at jo større flyet er jo bedre og mer stabilt er det.
              Men ikke fall for fristelsen med å sette en stor motor på et lite fly.
              Da endrer du egenskapene på flyet betraktelig, og du kan like gjerne kjøpe den du hadde tenkt i utgangspunktet. En 40 model som er "rakett" i landingen er ikke noe morro for en nybegynner, kanpt nok for en som har fått litt erfaring.
              Hvor er du fra ?

              Lykke til med valget.
              **********************
              Mvh
              Stig Olsen
              Lillehammer MFK


              Nan Xplorer FullCarbon X tail
              Pike Perfect X tail
              Pike Brio / Giant
              Alpina 4001
              DG 500/22 Elan under opppussing
              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

              Futaba 12Fg Fasst

              Comment


              • #8
                Originally posted by Seiler`n
                PT 60 Byggesett Lettbygget med god manual. Snilleste flyet i klassen. Bruker det selv til skoling.
                Av ARF er det sikkert noen som har forslag. Med de fleste ligger på 40 - 46.

                Fordelen med er 60 modell er at jo større flyet er jo bedre og mer stabilt er det.
                Men ikke fall for fristelsen med å sette en stor motor på et lite fly.
                Da endrer du egenskapene på flyet betraktelig, og du kan like gjerne kjøpe den du hadde tenkt i utgangspunktet. En 40 model som er "rakett" i landingen er ikke noe morro for en nybegynner, kanpt nok for en som har fått litt erfaring.
                Hvor er du fra ?

                Lykke til med valget.

                Bergen
                Takker for svar.

                Ps, Fant pt 60 på modellers.no . Må du trekke dette flyet også. Følger alt med eller må en kjøpe mye ekstra ?
                Last edited by P51; 20-08-06, 21:47.

                Comment


                • #9
                  hva med en 60 size stick fra vmar. de er billig, lett flydd som en trainer og kan gjøre alle de vanlige acro øvelsene. ulempen ikke så pen å se på men lett å reparere


                  http://www.martinsen-hobby.no/vare.a...20016&MENY3ID=
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    hvis du har tid kan du jo stikke oppom på stripa på stend idag, eg regner med å være der fra 5-6 og utover til det blir mørkt...så kan vi diskutere litt forskjellige fly osv...

                    eg vil anbefale noe som ligner på dette, en trainer 40
                    Siden finnes ikke

                    det finnes også prisgunstige pekketilbud med det meste du trenger
                    Siden finnes ikke
                    Sigve Haugsnes

                    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                    sigve.haugsnes.net
                    www.youtube.com/bergenflyer

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tyor
                      hva med en 60 size stick fra vmar. de er billig, lett flydd som en trainer og kan gjøre alle de vanlige acro øvelsene. ulempen ikke så pen å se på men lett å reparere


                      http://www.martinsen-hobby.no/vare.a...20016&MENY3ID=
                      Dette flyet er langt fra en trainer å regne så det er sakt, en trainer må ha god v-form på vingene for å bli stabil. Skal du kjøpe det flyet som du skal lære på må det nesten bli et (typisk) modellfly, da et som har beskrivelsen "trainer" og som ikke fins i virkeligheten. Stort sett alle skala fly krever mere av piloten.
                      Dette flyet SUPER FRONTIER SENIOR VSP 204 hos Norwegian Modellers flyr veldig bra og passer til motoren din. Trainere i denne str. er helt gull! De flyr sakte og er skikkelig stødige.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by P51
                        Bergen
                        Ps, Fant pt 60 på modellers.no . Må du trekke dette flyet også. Følger alt med eller må en kjøpe mye ekstra ?
                        Dette er en kasse med flis.
                        Lett å bygge, men du må trekke selv. Mener å huske at det meste av dipedupper var med og i en ok kvalitet.

                        Men ikke kjøp denne hvis du ikke har lyst til å bygge, Da blir den aldrig ferdig. Bedre å kjøpe noe annet da.
                        **********************
                        Mvh
                        Stig Olsen
                        Lillehammer MFK


                        Nan Xplorer FullCarbon X tail
                        Pike Perfect X tail
                        Pike Brio / Giant
                        Alpina 4001
                        DG 500/22 Elan under opppussing
                        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                        Futaba 12Fg Fasst

                        Comment

                        Working...
                        X