Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
det vil gi økt motstand tipper jeg, og ditto mer varme.
Det kan det være, men like sannsynlig er det at kontakten ble ødelagt av varme under loddinga slik at den feks ble litt skjev. Da vil du få mindre kontaktflate og dermed vil den tåle mindre strøm.
Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
Graupner Trainer 400 (OS .46)
CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
Det kan det være, men like sannsynlig er det at kontakten ble ødelagt av varme under loddinga slik at den feks ble litt skjev. Da vil du få mindre kontaktflate og dermed vil den tåle mindre strøm.
Kobler ganske enkelt kontaktene sammen - da flytter ikke flatene på seg. Uansett er jeg rimelig sikker på at loddingene var greie, men sikker kan jeg ikke være.
Om du har peakstrøm på 80-90 ampere, så er det noe merkelig med oppsettet ditt tror jeg... På roxxter 55'n min med 10 cellers FP 3300mah og Plettenberg Orbit 30-12 så har jeg målt peak på rundt 55 ampere...
90 ampere og et fulladet 10cellers batteri tilsvarer 3780 watt, og det er over 5 hestekrefter det.....
Jeg bruker Astro zero loss kontakter, men tror de bare er marginalt bedre enn deans.
Tror min Australske kompis tar noe tungt i så fall, for det er han som forsyner meg med tall... Dessverre har jeg til i dag ikke hatt mulighet for å sjekke dette opp. Men ja, 5 hk høres liiiiiitt i overkant ut...
Vel, det er nok ikke helt korrekt med over 5 hk heller. Det er tilført effekt fra batteriet som er 3780 watt, men virkningsgraden på motor og kontroller reduserer vel dette til rundt 2,5-3 kw (gjetting) og når en vet at en hestekraft er ca. 730 watt så er det likevel i overkant med 90 amp vil jeg tro.
Deans ultra holder nok hvis du bruker originalen tror jeg.
Det skal ligge et skjema på rcgroups en eller annen plass som viser hvor mange amp. de forskjellige kontaktene tåler...
som nevnt tidliger i tråden så må vel den opplagte løsningen være å koble 2-3 Deans kontakter i paralell mellom batteri og ESC, då tåler de 2-3 ganger mer strøm (2-3 ganger mindre motstand) og når du skal lade trenger du bare bruke 1 av kontaktene. ulempen er jo at du må koble til 2-3 kontakter når du skal fly...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment