Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har skjedd med elefun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva har skjedd med elefun?

    Bestilte noen småtteri på elefun i går kveld. I en bestilling vel og merke.
    I dag lå det to bestillingsbekreftelser og ventet på meg. Det viste seg at deler av bestillingen min har blitt lagt inn som egen bestilling i tillegg. Altså har jeg fått dobbelt opp av et par av de tingene jeg bestilte.

    Greit nok. Så jeg prøvde å ringe for å avklare misforståelsen. Ikke noe svar på tlf.
    Hmmm. Får logge meg inn og se på bestillingene mine da. Må jo sjekke om det er jeg som har rota. Som sagt så gjort, men også det uten resultat. Får beskjeden: Det er for tiden ikke publisert noen webside på dette domene.

    Ser ut som om noen har glemt å betale for domenet sitt eller noe kanskje. Noen som vet?
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

  • #2
    he he, vi lurer visst på samme ting på nesten samme tid. Du slo meg med sekunder

    Comment


    • #3
      Originally posted by Knuser'n
      he he, vi lurer visst på samme ting på nesten samme tid. Du slo meg med sekunder
      Hehe, så det
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #4
        Elefun har hatt litt trøbbel med webserveren sin fra tid til annen, men de har pleid å få den opp ganske kjapt når det har skjedd før..

        De gutta der er seriøse, så det er nok ikke noe å bekymre seg for.. Er nok oppe igjen snart..
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          ...mener å ha lest at deres server skulle ned dette døgnet for vedlikehold, vedr.telefon så vet jeg ikke noe.
          Dette som en mulig oppklaring kl.17.42

          Comment


          • #6
            Elefun skulle i dag gjøre oppgraderinger på serveren sin. Sikkert oppstått noen problemer i forbindelse med dette.
            John Erik Hembre

            Trondheim Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              alt dette har vært annonsert på elefun sin webside i noen dager.
              Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
              -T-rex 450 HDE
              -E-sky honey bee fp(pulverisert)
              Status: Skulelei

              Comment


              • #8
                og ddet stod at siden kom til å vere ute

                Comment


                • #9
                  Okei

                  Fikk ikke med meg at det var annonsert stopp jeg. Takk for info
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no



                  Will fly for food

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by torgust
                    ... Det er for tiden ikke publisert noen webside på dette domene.

                    Ser ut som om noen har glemt å betale for domenet sitt eller noe kanskje. Noen som vet?
                    Som andre har nevnt var det annonsert servervedlikehold 30. august. Jeg tipper at det de kaller vedlikehold av server egentlig var flytting av server. Den nye serveren har en annen IP-adresse enn den gamle. Denne IP-adressen brukes av din maskin når du går til websiden. Når du taster inn Elefun radiostyrt, hobby & fritid i webleseren blir navnet ( Elefun radiostyrt, hobby & fritid) oversatt til IP-adressen til serveren. Dette gjøres av et system som kalles DNS (Domain Name System) bestående av mange servere rundt omkring på Internet.

                    Å flytte en server vil derfor innebære at man endrer oversettingen av Elefun radiostyrt, hobby & fritid fra den gamle IP-adressen til den nye. Dette gjøres på den av disse DNS-serverene som har originalen av oversettingsinformasjonen. Et problem som kan oppstå er at mange andre DNS-servere på nettet har kopi av den gamle informasjonen. Disse kopiene beholdes til de går ut på dato. Hver og en av oss bruker en DNS-server nær oss, ikke nødvendigvis den som har originalinformasjonen. Altså vil mange av oss bli ledet til den gamle serveren i stedet for den nye.

                    Firmaet som drifter den gamle serveren er i tillegg til å være webhotell også domenepirat og benytter anledningen til å reklamere for sin virksomhet. Det er det du har fått opp når du har forsøkt å gå til Elefun radiostyrt, hobby & fritid.

                    Dette kunne vært forebygget, men noen har antakelig ikke gjort som de burde.

                    Jeg understreker at det over er en teori om hva som har skjedd, men den bygger på min kunnskap om DNS-systemet og erfaring fra lignende operasjoner.

                    Stemmer teorien så vil noen få tilgang til siden og etter hvert flere.

                    Comment


                    • #11
                      og dette står på forsiden til elefun nå:

                      Flytting av server!
                      Vi jobber for øyeblikket med å flytte våre websider til en ny og bedre server. Dette har desverre ført til en del komplikasjoner. Mange av våre brukere har ikke fått tilgang til våre websider det siste døgnet, mens andre ikke får til å bestille.
                      Kontakt oss gjerne på e-post: bestilling@elefun.no Mvh Webansvarlig
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Hm, den virker hos meg ser det ut til...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lipo
                          Som andre har nevnt var det annonsert servervedlikehold 30. august. Jeg tipper at det de kaller vedlikehold av server egentlig var flytting av server. Den nye serveren har en annen IP-adresse enn den gamle. Denne IP-adressen brukes av din maskin når du går til websiden..........
                          Jepp, vet. Jobber som IT-Konsulent
                          Hadde bare ikke fått med meg at det var annonsert på forhånd.

                          Du skal likevel ha takk for forklaringen. Godt å se at forumet funker så godt at det kan oppklare mer enn bare modellflyting/tang også
                          Mvh
                          Torbjørn Gustafson
                          www.trmfk.no



                          Will fly for food

                          Comment

                          Working...
                          X