Unconfigured Ad

Collapse

Flair Cub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Flair Cub

Droppa innom min lokale modellflyforhandler (Teknisk hobby i Kristiansand) etter at jeg mottok en mail om at her forelå noen gode tilbud. Joda, fikk sikret meg en Flair Cub m vingespenn på 185 cm for en rimelig penge.
    Tenkte at den vil gjøre seg godt med både flottører og ski og en aldri så liten 40 (eller deromkring) 4-takt i nesa.

Tenkte jeg skulle informere dere om at han fortsatt har noen flybyggesett fra Flair igjen - men det minker kraftig fort nå.

I tillegg har han vist noen Flair ARTF modellfly, laget av CM Pro med oppgradert smådelsett og byggebeskrivelse fra Flair.

mvh are
    Last edited by Guest; 28-09-06, 12:29.
  • Celtic-Griffin
    • Oct 2004
    • 873

Is this advertizing or is this advertizing?
    Ken Bates
    Never Mind the Label

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Stemmer Ken, dette er ikke lovlig på forumet. Men jeg har dessverre ikke moderator-rettigheter på denne delen så jeg håper noen (Are, eller andre moderatorer) sletter innlegget.

Har riktignok mottatt samme tilbudet fra nevnte annonsør via "abonnement" der, men det er mot MfN`s regler å avertere med priser her vet vi jo... bare man leser reglene.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Beklager, som vanlig for nordmenn, så leser jeg ikke bruksanvisninger, men jeg skal slette dette med en gang. Tenkte ikke dette som noen annonsering (og jeg jobber ikke der heller) kun som tips til dere andre som ikke viste om tilbudet.
        Da vil jeg bare anbefale folk å sette seg opp på mailinglista til Teknisk hobby så kan de få disse tilbudene selv slik jeg gjør.
        mvh are

Comment

• Trondhjem
          • Dec 2004
          • 639

Hei.
          Det går an å bruke: "For en billig penge"
          Sån hvis du vil informere oss andre hva du kjøper.

Mvh

Odd Arne
          OAF
          Caliber 30FT MiniTitan
          Div Fly
          Radio Hitec Aurora 9
          www.ringerikemfk.com
          http://modelsport.no/

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Visst Are, ikke så mange som kan si at dem har lest alle retningslinjer på alle fora dem besøker.

Siden MfN blant annet finansieres ved hjelp av annonseinntekter må vedtektene holdes slik at ikke-annonsører ikke kan bedrive anonym reklame osv.
            Det er faktisk så strengt at heller ikke vi som er skribenter og legger ut nyheter har lov å reklamere for salg selv hos annonsørene våre, og selv annonsørene har ikke tillatelse for å reklamere med konkrete priser/tilbudspriser men kun vise til når nye produkter kommer på markedet osv.

Slett tråden du, men for all del lag en byggetråd på byggingen din av Cuben! Det vil folk ha kan jeg love deg

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Det var ren og skjær ubetenksomhet det der, burde selvsagt ha gjort som Odd Arne sier og skrevet "for en rimelig penge" - legger meg flat for den jeg ingen problem.

Men ja, Joo, jeg skal starte bygging etterhvert - så fort som mulig egentlig. Og det blir nok et liten tråd ut av det. Flyet er ikke 100% skala ser jeg, mer en sportsskala vil jeg tro, motoren kan kun plasseres rett opp og ned som vist på hjemmesiden til Flair http://www.flairmodels.co.uk/Aircraf...tageframes.htm
              Men det forhindrer jo ikke at en kan kose seg 110% med byggingen.
              Jeg er av den oppfatning at mye av morroa med denne hobbyen ligger i å bygge sine egne fly, enten ut i fra kun tegning eller ferdige byggesett. Forskjellen er vel egentlig bare at alle delene er ferdig laget – byggeprosessen blir mye den samme med liming, kaffedrikking, isspising, liming, mere kaffe, litt mer is, toalettbesøk, liming osv. Og alt dette gjerne sammen med likesinnede i et byggelokale, unntatt toalettbesøket da – der foretrekker jeg å være alene (merkelig nok)
              Selvfølgelig har jeg sansen for ARF også, det er jo en lettvint og grei måte å komme i lufta på – helt klart. Det er bare det at bygging gir i hvertfall meg ”det lille ekstra”. Sånn sett har jeg flere fly på beddingen bl.a. en Svensson P 51 mustang, et par dogfightere og ”frifantasi” fly ligger halvferdige på byggebordet. Som en kamerat av meg sa ”det er ikke nødvendigvis et mål å bli fort ferdig med ting, men det å ha noe å holde på med som er viktig”. Tror han har litt rett der.

Det værste er at byggesettet er en julegave fra kona til meg og sånn sett ikke burde vært åpna før på julekvelden – Hehehehe. Men samtidig kan jeg jo vise fram en ferdig fugl på julekvelden da og det er jo også litt morro Jada - hun vet at jeg starter byggingen nå.

Vurderer en OS 40 4-takt evt en Saito 40 GK - noen som kan komme med noen vettuge synspunkter vedrørende valget mellom disse to motorene ?? Evt har noen bygd/flydd modellen og dermed har noen erfaring vedrørende motorvalget ? I følge Flair så er modellen beregnet på alt fra 15 til 40 motor og det på en modell som er 185 i vingespenn - denne blir spennende.

mvh are

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Om du velger OS eller Saito har liten betydning. Begge merkene er gode, forskjellene små.
                Noen mener lyden i Saito er litt skarpere (hvis dem spisser ørene) etc, men ingen av merkene er kjent for problemer!

Bare ei anbefaling: har du flere prosjekter på byggebordet er det smart (sies det...) å ikke begynne på et nytt før du er ferdig med noe! Men det er vanskelig å la esker bli liggende uåpna...

Adrian Page sin Cub som er 2 meter i vingespenn skal jo fly godt med f.eks OS FS52, en Cub skal jo ikke fly acro (hvis det ikke er Clipped-Wing!) og avnytes på stille dager med rolige forbiflyginger.
                Er en i klubben som har en 1/6-skala ClippedWing Cub (bygd i -78 tror jeg...) med 40 4-takter i nesa. Den sleper blant annet opp seilfly på nærmere 2 meter i vingespenn og nesten et kilo... Det går ikke fort opp, men dog. Og den modellen har en ganske "tung" finish.

Comment

• Celtic-Griffin
                  • Oct 2004
                  • 873

Are, dispite my earlier comments, I wish you all the best with your new cub and I too look forward to a build report particularly since the Flair K8 is of special interest to our embryo 1:4 classic sailplane group and the cub could be a very interesting glider tug project - good on ya...
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

Comment

• Guest

#10 Unapproved
                    Det er en god regel det med å fullføre før en begynner på noe nytt. Kan jo si det sånn at det er vanskelig å holde et godt byggesett nede
                    Denne cuben skal jeg bygge hjemme på hobbyrommet, de andre prosjektene skal jeg ta ned i lokalet vi disponerer i Kristiansand og bygge ferdig der i løpet av vinteren, i godt selskap med de andre. Hmmm, bygge ferdig i løpet a vinteren ? Hehe - det er i hvertfall målet da

Da fårt jeg bare se hva det blir til enten OS eller Saito - får kikke litt på prisen da.

Ken : takk for det.
                    mvh are

Comment

Working...