Unconfigured Ad

Collapse

Hobbyrom og rot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ulven
    • Jun 2002
    • 451

Hmm.. jeg har et pass estort hobbyrom, problemet er at det er på loftet, og der er det skråtak helt ned til 1m over gulvet.. Altså ikke noe plass til vinger og slikt å henge på veggene.
    Jeg har 2 reoler med hyller, dem er fulle allerede.. jeg fant en liten smart ting, jeg satte opp en liten hylle over vinduet ved hjelp av noen "L" bend, og en vinkelsak.. vips, der var det plass til radioer, motorer, spinnere osv.
    En annen ting, fattern ordnet meg DET kongeskrivebordet, har ikke målene her og nå, men det er stoooort. Har plass til å mekke på 2 meters lange CAP 232'en, samt ha PC'en på plass, og fortsatt ha en side til papirarbeid ifm jobben.. Ikke værst.. hehe..
    Har Ekstra 230'en og CAP 232'en stående under mekkepulten (ulempen er at jeg dulter borti denne til tider, eller legger bena oppå dem.. hehe).
    Så har jeg en bod på loftet også, der står flyene med nesa ned nesten til taket.. har nå studd inn 4 fly inn der også...
    Så heretter blir det fly med vingespenn på 80cm og slikt.. Og Lazy Bee'n henger fint i taket.. (måtte snu vingen for å få hengt den opp. hehe)

I tillegg til dette har jeg en sovesofa, tv og XBoxen stående på rommet.. ett eller annet blir snart kastet ut fra det rommet, og det tror jeg blir gjestesenga som blir byttet ut med en benk som kan fjernes.. hehe..

Bilder kan jeg kanskje ta.. hvis jeg kommer inn døra.. hehe..
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• erlend
      • Apr 2004
      • 528

Ja Ulven, du får bane deg vei inn til hobbyrommet med kameraet i hånden og knipse noen bilder
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

Comment

• Ulven
        • Jun 2002
        • 451

Hehe.. får prøve...

Også er det enda ett på vei inn.. men det kommer heldigvis ferdigbygget hjem..

<- gleder seg som en unge!!!
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• MicroMac
          • Jan 2003
          • 632

Er helt uten prosjekter for tiden.... formålsløs ørkenvandring, RC hobbyen går på tomgang bortsatt fra litt flyving 3 fly står opplainet flyklare. Har ikke engang fått somlet meg til og gjøre den siste endelige finjusteringen på sidetrekket på ett par fly. Burde ha hatt ekstremt god tid til og bringe Hobbyrommet i kirurgisk orden klar for nye pasienter eller unnfangelser. Men neida var innom og kikket... der er alt ved det gamle 17mm fastnøkkelen ligger henslengt midt på bordet etter jeg ettertrekte pipa til firetakteren , sammen med andre arkeologiske gjenstander, Den lille søte hybelkaninen har vokst siden jeg sist var innom, og synes tydelig jeg hørte en dyp knurring fra hjørnet den holder hus.
          Må komme meg ut av den formålsløse loopen jeg befinner meg i og få somlet meg til og få prosjektet i hus og ryddet på "Operasjons stua".
          Men neida setter meg istedet ned og skriver mer eller helst mindre gjennomtenkte innlegg på MFN...
          Trenger rett og slett ett realt spark i ræva
          mvh MM

Comment

• Niklas
            • Sep 2003
            • 899

Kom en tur hit så skal du få det .
            I morgen håper jeg å få mitt første ekte byggesett i hus, og da blir det lite flyging og mye bygging en stund framover :P .

Comment

• pleym
              • Dec 2001
              • 909

Ah, endelig greide jeg å resize disse bildene.

Dette er et hobbyrom vi disponerte på skolen i studietida. Til mitt forsvar så var vi hele to personer som brukte rommet, og det ble ryddet ca en gang i året (før sommerferien).
              Jeg husker en gang kompisen min sa: "tenk hvor mye vi kunne gjort hvis vi slapp å lete etter verktøyet hele tida"

(Det ser omtrent slik ut på mitt hobbyrom nå, bare MYE trangere )
              Attached Files

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

Ser ikke så gale ut det der da..Med EEO-fuel og greier

Comment

• Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

Originally posted by Ostnik
                  VM: Kan du gå bort til Taurusen uten å vasse nå? Da må du i så fall ikke rote mer der borte, for den vil jeg se.
                  Tja du kan jo se selv på bildene under her.

ØRN-BJØRN & JØRN mitt er på ca 9x3m eller ca 18kvadratmeter og det er i knappeste laget (har en bod der vingene henger), så gå for 20m2 du.

Når parafin fatet til høyre er hivd ut og reservehjul og pikk pakk på gulvet til venstre er ryddet ut så blir det nok bra.

På denne siden er det stort sett bare vanlig rydding av bord og benker som trengs. Paller og palle karmer til venstre under bord platen (så kalte halv paller) vurderes kastet ut og erstattet med bord for å kunne utnytte plassen under plata, erfaringen viser at om noe er lagt ned i de halv pallene (under bord plata) så blir aldri plata ryddet nok til at jeg kommer ned i de, jeg er faktisk ikke sikker på hva som er der lenger, men jeg tror det stort sett er tomme ( de var opprinneligt beregnet på ved).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Niklas
                    • Sep 2003
                    • 899

Forandring fryder... Jeg er nesten stolt av meg selv nå, det tok meg 40minutter, men det var verdt det. Ryddet mens jeg snakket med Vingemutteren. så nå fant jeg ut at det er lettere å rydde mens man snakker i telefon. Ring til noen neste gang dere skal rydde!!

Her er et par bilder.
                    Attached Files

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

Nesten helt blåst jo! Slik var der ikke før idag da jeg var innom for å låne ett servo horn, det kan jeg garantere dere.

Øyh! min post nr 1310 ser jeg. Nå tror jeg det er på tide å bruke mere tid i kjelleren enn her på forumet.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• ØRN-BJØRN & JØRN
                        • May 2002
                        • 178

[quote="VingemutterenØRN-BJØRN & JØRN mitt er på ca 9x3m eller ca 18kvadratmeter og det er i knappeste laget (har en bod der vingene henger), så gå for 20m2 du.[/quote]

Var vel egentlig et retorisk spørsmål.

Kanskje jeg slår sammen det på 13 og 20 m2 og får et rom større en stua .Huset ligger på hjemgården til kjerringa. Der blir det garantert lagd flystripe midt i åkeren, får da kornåkrer på alle kanter og supert for utelandinger.

Comment

• Supra25
                          • Sep 2003
                          • 1825

Jeg må nesten henge meg på denne her. Ikke at mitt hobbyrom er så sabla rotete...vel..halvparten av det er det jo. Vi er to stykker som har det sammen, og det er selvfølgelig ikke snakk om min halvpart.. Hans halvpart derimot er nesten kronisk fritt for ledig plass.

Uansett...flere som sliter med dårlig plass til modellhobbeyn. Det gjorde vi også. Ingen av oss hadde noe ekstra rom til å spikke og lime så noe måtte gjøres. Løsningen var dette: http://www.modellklubben.org/Sider/A...bbybrakka.html

Brakka er 10 minutter unna leiligheten min, så jeg oppbevarer alle flyklare kjerrer i kottet hjemme. Det er på voldsomme 2 kvadratmeter sånn ca og inneholder: 6 fly (hvorav 1 er et 2m pattern og et annet er 1/4 skala Extra), et 90 size helikopter, en depron Edge 540, vinger til nevnte doninger, stor fieldboks + en verktøykasse, 1 senderkoffert + 1 løs sender, fuelkanner, en rad med ytterklær, 1 stk Traxxas T-Max + diverse småtteri. Og allikvel har jeg noen kvadratcentimeter til overs midt på gulvet I løpet av vinteren så skal en Nasko Mini Flea, en Kyosho Mini Cub og kanskje en Funtana 90 også finne seg veien inn i kottet. Driver og sikler på en 2,6m Extra også, men den får i så fall stå i stua!
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

Comment

• ØRN-BJØRN & JØRN
                            • May 2002
                            • 178

Smart med slike arbeidsbrakker, er en litt ambisiøs kan en vel også bruke slike modulbrakker som bygges sammen og hobbyrommet kan utvides etterhvert som behovet melder seg. Er vel en del brakker i omløp så vidt jeg vet da de fleste anleggsarbeidere forlanger 2000-standard. Det skulle vel bety at det finnes en del brakker som ikke tilfredstiller dette og som går relativt billig. I hvertfall billigere enn å bygge på huset. Kanskje ei gammel campingvogn hadde gjort susen. Har en alt rælet i den er det bare å hekte den på bilen og du er alltid klar for ferietur .

Comment

• Niklas
                              • Sep 2003
                              • 899

20+13=33M2 Sorry, men mamma mente at stua er på rundt 40M2 .

Blåst ja... klart det er blåst når jeg har ryddet i 40 minutter

Comment

• uylum
                                • Aug 2004
                                • 38

40kvm jah det er da nok bare få ut alt som ikke har no med fly å gjøre som madrassenne og barnesenga
                                flyyy *sikle sikle*

Comment

Working...