Unconfigured Ad

Collapse

web side redigering. trenger hjelp..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterha
    • Feb 2005
    • 167

web side redigering. trenger hjelp..

Hei

Jeg driver å bygger opp en ny side for klubben min. www.bmfk.org

Har kjøpt plass og en template på serveren til www.one.com og har til nå brukt et program de har for redigering av siden. Når jeg er kommet inn på one.com er det en knapp som heter kontrollpanel. Når jeg logger meg inn der velger jeg filemanager. Da får jeg opp filene og mappene mine. Klikker på index fila og er nå inne i ilosoft webpage composer. Her redigerer jeg indexen min. Hvis jeg skal redigere andre sider må jeg tilbake igjen. klikker på den siden jeg vil redigere og er igjen inne i ilosoft webpage composer.

Dette fungerer greit men programmet har store mangler. Ønsker da å bruke Frontpage istede. Fikk beskjed av support i one.com at jeg ikke kunne bruke 2003 versjonen da den ikke støttet sharepointservice e.l.

De sa at jeg måtte bruke 2000 eller 2002 versjonen. har nå prøvd det men får det ikke til å fungere. Har flyttet filene fra min ftp til mitt webområde under mine dokumenter med et ftp program. (flashFXP)

Noen som har ideer til hva jeg gjør galt? Finnes det bedre redigeringsprogram?

Mvh Peter
    Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
    Caliber 5 med OS 50 hyper
    Futaba 9c

www.bmfk.org
  • tema95
    • Aug 2002
    • 977

Hei Peter!
    Jeg hr selv stor tro på og bruker Namo Webeditor (http://www.namo.com/). Et lite påaktet program som tillater det meste. F.eks. er www.modellfly.info laget i dette programmet.
    I tillegg bruker jeg AspMaker for å vedlikeholde Access-databasen som ligger bak sidene (http://www.hkvstore.com/).
    Begge firmaer er trygge å handle med ved kreditkort. Programmene er billige i forhold til funksjonalitet og kan brukes gratis i 30 dager slik at du får prøvd deg.
    Jeg brukte litt tid på å sette meg inn i Namo, men det var verdt tiden.
    Last edited by northwood; 12-10-06, 11:14.
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Originally posted by peterha
      Hei

Jeg driver å bygger opp en ny side for klubben min. www.bmfk.org

Har kjøpt plass og en template på serveren til www.one.com og har til nå brukt et program de har for redigering av siden. Når jeg er kommet inn på one.com er det en knapp som heter kontrollpanel. Når jeg logger meg inn der velger jeg filemanager. Da får jeg opp filene og mappene mine. Klikker på index fila og er nå inne i ilosoft webpage composer. Her redigerer jeg indexen min. Hvis jeg skal redigere andre sider må jeg tilbake igjen. klikker på den siden jeg vil redigere og er igjen inne i ilosoft webpage composer.

Dette fungerer greit men programmet har store mangler. Ønsker da å bruke Frontpage istede. Fikk beskjed av support i one.com at jeg ikke kunne bruke 2003 versjonen da den ikke støttet sharepointservice e.l.

De sa at jeg måtte bruke 2000 eller 2002 versjonen. har nå prøvd det men får det ikke til å fungere. Har flyttet filene fra min ftp til mitt webområde under mine dokumenter med et ftp program. (flashFXP)

Noen som har ideer til hva jeg gjør galt? Finnes det bedre redigeringsprogram?

Mvh Peter
      Nå er det ikke verre enn at du forandrer det du skal forandre på siden din og laster opp filene via et ftp program og velger å overskrive eksisterende filer...
      Vet at det er enklere om du kan sette FrontPage til å kommunisere direkte med domenet men den ekstra tiden det tar å laste opp filene begrenser seg til noen få klikk og hold med musa.... Det er den enkle måten å gjøre det på fremfor å lære seg å bruke et nytt program som i tillegg koster penger. Anbefaler at du prøver det samt at du prøver testversjonen av det Terje anbefalte så kan du se hva du liker best. Har ikke prøvd nevnte program så jeg kan ikke hjelpe deg noe mere der.

Hvis du skal gå bort fra FrontPage sørg for at du har sjekket at det ikke er du som gjør noe feil eller har oversett noe, og hvis det skal være noe vits i å bytte program så sjekk for all del at det nevnte programmet kan brukes slik du ønsker...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Vampyro
        • Sep 2006
        • 93

Et annet stort problem med frotnpage er hvis du bruker frames. (frameset). Jeg hadde laget ferdig en hel stoooor side med frames. La den opp. Ingen ting virket. Og fikk folk til å sjekke kodene mine men ingen ting var feil. Så frontpage har noen rare ting for seg.
        Pål Hodne

Comment

• peterha
          • Feb 2005
          • 167

Har lastet ned Dreamweaver og tenkte jeg skulle prøve det litt. Det har jo fått mye skryt. Virker som om det er mye bra funksjoner der også.

Nå sliter jeg bare med å komme i gang. Må vel få lastet alle filer og mapper inn i programmet før jeg begynner å redigere??
          Noen som kan tipse meg om hvordan jeg kommer i gang? Jeg har jo allerede en eksisterende side...

Mvh Peter
          Futaba 9c

www.bmfk.org

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Mener å huske at det kan være greit å registrere filene dine i programmet ja.
            En måte å komme i gang med webredigering er å enten levere inn en søknad på et eller annet webdesignerstudie før 1. april (er vel da fristen er på høgskolene..) en annen måte er å prøve seg fram og kikke litt rundt på nettet (nå kvalifiserer vel dette forumet også som "nettet" men tenker i rettning av litt mere spesifikke forum.

Har du vurdert å teste joomla enda forresten?
            Opprett ei ny mappe på domenet ditt, pakk ut og last opp ALLE filene og test det litt samtidig som du prøver deg frem med f.eks dreamweaver... Anbefaler dette på det sterkeste!
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Vampyro
              • Sep 2006
              • 93

Jeg anbefaller dreamweaver på det sterkeste. Men hvis siden din ikke virker kan det være vanskelig å reparere den i dreamweaver. Vil også anbefalle en side. http://www.2tp.no/webdesign/html/index.htm Her står det mye og enkle ting. Vil og anbefalle og se på oppgavene. For der er det fasiter som viser veldig mye bra.
              Pål Hodne

Comment

• peterha
                • Feb 2005
                • 167

takk for svar. Bra side med bra forklaringer.

Skal prøve å lese litt her.

Mvh Peter
                Futaba 9c

www.bmfk.org

Comment

Working...