Unconfigured Ad

Collapse

rchover.com

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_maz
    • Aug 2006
    • 295

rchover.com

er det noen som har handlet herfra ? har bestillt med deler for en 1000 lapp der for 23 dager siden. har fortsatt ikke fått varene mine begynner og lure på om de i det hele tatt har sendt dem.
    Magne 20 År
    www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
    Trex 450XL
    Walkera 22E *solgt*
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Aldri bestilt derfra...
    Men fra F.eks Tower har jeg i ekstreme tilfeller måtte vente 6 uker før sakene kom hjem til meg. Nå var jo Toll-uvesenet en faktor her siden dem rota det til unødig...
    Men jeg fikk jo bekreftelse på at bestilling var ekspedert og VISA`n var trukket rett etter bestilling.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Originally posted by dj_maz
      er det noen som har handlet herfra ? har bestillt med deler for en 1000 lapp der for 23 dager siden. har fortsatt ikke fått varene mine begynner og lure på om de i det hele tatt har sendt dem.
      Hei,

Jeg har brukt dem noen ganger. Aldri vært noe problem. Men jeg har opplevd fra andre leverandører at de venter på å fylle ordren din (slik at de slipper å sende i rest). I de tilfellene har jeg ringt dem. Tror jeg ville ha prøvd det !!
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• dj_maz
        • Aug 2006
        • 295

det står at ordren er completed og jeg fikk en mail der det sto at varene mine var sendt
        men som sagt. så er jo ikke tollvesenet utav de raskeste her i verden. ting tar tid her til lands også
        Magne 20 År
        www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
        Trex 450XL
        Walkera 22E *solgt*

Comment

• Kingfisher
          • Feb 2006
          • 833

Jeg har brukt de flere ganger uten problemer. Pakkene er alltid blitt sendt sm EMS-pakke og jeg ber ALLTID om at de sender meg sporingsnummeret. 23 dager er litt lang tid i forhold til min erfaring. Ring eller mail dem. Forøvrig er sporing uansett greit å ha. Ved sporing ser jeg at EMS-pakker stort sett får en effektiv tollbehandling. (Det betyr også at moms må betales ved henting på posten)

Stein

Stein

Comment

• dj_maz
            • Aug 2006
            • 295

hmm. jeg har ikke fått noe sporingsnummer. jeg valgte USPS pakke slik det sto for internasjonale ordrer.. dette står det på siden demmes. "USPS Global Express for INTERNATIONAL Orders !!!!!!" jeg har prøvd og sende et par mail men uten noe form for svar
            Magne 20 År
            www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
            Trex 450XL
            Walkera 22E *solgt*

Comment

• batman
              • May 2005
              • 16

Hei !

Jeg har også et par kjedelige erfaringer derfra. Jeg fikk også en mail der det stod at ting var "complete" og sendt. Når jeg etter 3 uker endelig fikk svar på mine hendvendelser til dem inrømmet de at det var det skjedd en glipp. De hadde altså ikke sendt de varene som var bestilt selv om de ga utrykk for det igjennom mail. Jeg ønsket da å heve kjøpet siden jeg for lengst hadde skaffet varene ifra annen leverandør. Dette var de ikke førnøyd med og jeg hadde mye "trøbbel" før ting gikk i orden.

Jeg føler bare at det er min plikt å si ifra, det er så mange bra nettsteder der ute som ikke fortjener å bli dratt ned i gjørmen av enkelte mindre seriøse foretak.

Håper alt ordner seg. Be om tracking nr på forsendelsen så kan du jo sjekke selv at ting er sendt
              T-rex 450X
              HDX 450 SE
              Raptor 50 SE-OS Hyper
              Hitec Eclipse

Comment

• dj_maz
                • Aug 2006
                • 295

venter som sagt på svar derfra..jeg spurte etter sporingsnummer i dag. så kansje jeg får svar. ja det finnes mange dårlige sider der ute... men siden det lå reklame for rchover på helifreak så regnet jeg med at dette gikk fint. synes det er dårlig at ikke folk kan svare på mail når de faktisk driver en butikk.. HELDIGVIS for at jeg kun handler med mastercarden min i utlandet. da er det ingen problem og få trekkt tilbake pengene. og da blir det leverandøren sitt problem og betale tilbake til mastercard..
                Magne 20 År
                www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                Trex 450XL
                Walkera 22E *solgt*

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Ser mange skylder på Tollvesenet både titt og ofte og da har jeg ærlig talt en følelse av at man ikke vet hvordan ting fungerer. Jeg har jobbet mot Tollvesenet i mange år og har etterhvert tatt inn ganske mange pakker fra utlandet og jeg har enda tilgode å oppleve at det tar mer enn en arbeidsdag å få ting klarert hos Tollvesenet.

Om man derimot ikke har sørget for at det kommer faktura med, utenpå pakken, slik at Posten først kontakter en per brev, man sender dem faktura, de skal sende det videre til Tollvesenet, få det tilbake for så å ekspedere pakken videre til det lokale Posthuset som igjen skal sende ut en ankomstseddel ja da går det fort 1 uke eller mer men det skyldes ikke at Tollvesenet jobber tregt........

Mine pakker som er over grensen har alltid faktura utenpå, jeg følger dem på nettet og det tar svært sjelden mer enn et par timer fra det er levert til fortolling til det er frigjort og kan sendes videre.

Syns bare man skal skyte på rett skive...

Ellers har vel RCHover et godt rykte uten at jeg har handlet med dem selv.

USPS GE tilsvarer vel det Posten her kaller EMS så det burde ha tatt 3-6 dager fra det var sendt til det ankom. Syns du skal ringe Jeremy på RCHover om du ikke får svar og be om trackingnr så løser nok det der seg uten mer dilldall.

Mener Lorents bestilte greier derfra for ikke så lenge siden som tok noen dager..

Comment

• batman
                    • May 2005
                    • 16

Håper du får svar raskt. Aldri en god følelse å vente i uvisse på slike ting.

Jeg glemte å presisere isted at dette er mine peronlige erfaringer jeg bruker som grunnlag for å skrive det jeg gjør. Kansje jeg er en av de få som har hatt dårlige erfaringer med dem men likevel mener jeg det er rett at folk får vite om dem så får de selv avgjøre om de ønsker å ta dette med i betraktningen når de skal velge nettsted.
                    T-rex 450X
                    HDX 450 SE
                    Raptor 50 SE-OS Hyper
                    Hitec Eclipse

Comment

• Kingfisher
                      • Feb 2006
                      • 833

Bare litt tilleggsinfo. til Tintins innlegg.

Som tidligere nevnt så velger jeg alltid USPS GE(EMS-pakker)som forsendelsesmåte. Fordelen er bl.a. mulighet for sporing. Men, det er ikke Tollvesenet som står for tollbehandlingen av slike pakker slik jeg har erfart det. Det er Posten, på oppdrag fra Tollvesenet, som står for tollbehandlingen.
                      Dette ble jeg oppmerksom på i sommer da jeg ringte Posten og spurte hvorfor en pakke fra Japan tok så veldig lang tid i tollbehandlingen(Gardermoen). Normalt bruker dette å ta 1-3 dager. Jeg fikk da vite at Postens tollbehandling hadde etterkontroll fra Tollvesenet den uken. Tollvesenet, ved sin kontroll, hadde stillt spørsmål om oppgitt fakturaverdi for forsendelsen og det var grunnen til at det tok lang tid denne gang. Det løste seg etterhvert.

Stein

Comment

• dj_maz
                        • Aug 2006
                        • 295

ja jeg får vel bare vente et par uker til og se om sakene dukker opp.. må vist bare smøre seg med litt tolmodighet. men at ikke jeremy svarer på mailene jeg har sendt er jo også en annen side av saken ... hmm
                        Magne 20 År
                        www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                        Trex 450XL
                        Walkera 22E *solgt*

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

For å presisere så er det i slike tilfeller som det sies Posten som fyller ut import tolldeklarasjonen men det er ikke på oppdrag av Tollvesenet. Det er på oppdrag av importør, dvs deg som har betalt frakt og betalet for denne tollbehandlingen, de er din speditør i dette tilfellet. De oversender deklarasjon (elektronisk selvsagt) til Tollvesenet sammen med annen nødvendig dokumentasjon, TV ser igjennom og godkjenner eller stopper og krever inspeksjon av godset.

Du kan jo prøve å nå jeremy her om det er vrient per mail...

Last edited by Tintin; 21-11-06, 08:01.

Comment

• dj_maz
                            • Aug 2006
                            • 295

Det var nok ikke posten sin feil denne gangen. jeg fikk mail i dag om at pakken er sendt til meg fikk sporingsnummer og hele pakka. så nå er den på vei endelig

nå står det shipped på status istedenfor completed. synes det var litt merkelig at jeremy sende meg en mail der han sa at ordren var sendt.. men nå er den uansett på vei
                            Last edited by dj_maz; 21-11-06, 12:53.
                            Magne 20 År
                            www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                            Trex 450XL
                            Walkera 22E *solgt*

Comment

• retlaw
                              • Jan 2007
                              • 896

Tar opp en gammel tråd om bestiling ifra rchover..

Bestilt meg noen servoer + annet smått for tilsammen $ 300 derifra forrige helg. Men er nå rimelig usikker på hva som har skjedde med orderen. Fått email fra dem om at orderen er mottat og når jeg logger meg på hjemmesiden hos dem står order status som: New
                              Var nøye med å kontrollere at alt var på lager som var grunnen til at jeg valgte dem, så ser ingen grunn til forsinkelses. Pengene har IKKE blitt trukket ifra VISA-konton min (noe forhandlere venter med det. Hvorfor veit jeg ikke).
                              Sendte dem et mail(onsdag) uten å ha fått svar, så dilemmat mitt er nå at jeg ikke veit om jeg skal bestille meg nye fra et annet sted.. Får mitt trex600 og alt nødvendig tilbehør mandag, men servoene mangeler..
                              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

Working...