Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem er hvor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Var ironisk men d da Theodor.....men d viste du.........................? har heller ikke noe å problem med at folk finner ut hvem jeg er, sier ikke noe som jeg ikke kan stå for heller da. Desuten ser dette forumet ut til å gå kanske ordmessig rent for seg, men noen småfrekke kometarer i god ånd tåler vel alle en gang iblant Og d sies jo at man ikke kan forspørre seg, men man skal vell heller ikke spørre om ting man ikke tåler svare på heller da
    http://www.freesider.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by freesider.no
      Var ironisk men d da Theodor.....men d viste du.........................?
      Jada jeg tok den, men jeg klarte ikke la være og finne ut litt mer

      "Som man roper på elgen (æljen) får man svar" sier vi på bygda...
      Theodor Bastberget

      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
      http://www.modellhelikopter.no

      Comment


      • #18
        er d ikke slik at å rope på elgen, er når man er full å spyr da har lagt til mer på den komentarn ...
        http://www.freesider.no

        Comment


        • #19
          Det er riktig det men det er egentelig ikke noe logikk i det... Salig blanding av ett par ordtak (eller no')
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #20
            SMS sjargong bør kun brukes der den hører hjemme og passer dårlig i et forum som dette. Hvis dette bunner i slurv eller hastverk, så finnes det gode retteprogram som man med fordel kan benytte. Eller man kan gi seg litt bedre tid før innlegget postes.
            MEN samtidig så må man være VELDIG forsiktig med kritikk av dette emnet. Langt de fleste av oss gjør så godt vi kan. Men sitter med inntrykket av at noen kan bedre, inn i mellom, hvis de legger godviljen til.

            Comment


            • #21
              Språket - selv det norske er i utvikling. Vi som har passert 40 eller eldre er nok mere konservative når det gjelder SMS språket. Føler at det ikke er noe problem for mitt vedkommende å følge den yngre garde der.

              Har prøvd meg på T9 tasting på mobilen og får det absolutt ikke til.

              Bedre at deltakerne på forumet deltar enn at det skal være språkelig korrekt.

              Så for min del bruk de uttryksmetodene du behersker best og delta i diskusjonene

              Espen
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #22
                Som poengtert, så skal en være MEGET forsiktig med den slags kritikk. Det finnes nemlig ofte meget gode grunner til hvordan mange utrykker seg skriftlig. Men hvis fenomenet bunner i slurv og lastverk, så er det på sin plass å løfte en finger i ny og ne. De fleste har erfart hva slurv og hastverk (lastverk) kan føre til av uønskede utlegg innen denne hobbyen også. Derfor er gode kontrollrutiner verdt å opparbeide seg.
                Bunner fenomenet i at "de rundt 40" prøver å være "hippe og coole" som fjortiser, da har man mer å jobbe med.
                Ps:Ang. SMS så sliter jeg like mye hver gang. Like godt å innrømme det først som sist. Må kurse meg selv hver gang jeg skal sende en.

                Comment


                • #23
                  Er kunn 33 år og har til tider store problemer med SMS sjargong, håper det som kan skrive noenlunde normalt prøver på det slik at jeg slipper å sitte unødvendigt lenge å pønske på hva folk prøver å si. Forøvrigt så er T9 tasting en gave sendt fra gudene da jeg har en tendens til å skrive noe omstendligt (men det har vel ingen på dette forumet oppdaget ennå vel? ) er alt som får ned antal tastetrykk av det gode (var veldigt skeptisk til T9 tasting før jeg hade brukt det ett par uker).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #24
                    har en tedens til å bruke sms språk ja, men d er ikke så avansert d som jeg bruker da at ingen forstår d, men noen har ganske mange forkortelser som selv jeg ikke sjønner. enda jeg er bare 36 år sliter også med noen skrive feil men d får dere tåle...
                    http://www.freesider.no

                    Comment


                    • #25
                      Nemo Problemo
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #26
                        T9; hva er det?

                        Alltid lærevillig, selv om det ikke alltid nytter.

                        Comment


                        • #27
                          Der ser en hvor fort gjort det er å anta att andre skjønner det som er en selvfølge for seg selv. . T9 tasting er Ericsons (mobiltelefon) måte å hurtig taste ord når en skriver t.d. SMS meldinger (man lærer telefonen hva som er det mest sansynlige ordet en mener utifra en stadigt økende ordliste, altså en ordliste en selv ved bruk lager i telefonen). Da hvær tast har minst 3 forskjellige bokstaver er det litt tungvint å hele tiden måtte taste seg frem til riktig bokstav, med T9 tasting så taster en kun en gang på tasten som inneholder den bokstaven en er ute etter og telefonen "gjetter" hvilket ord en er ute etter etter hvært som bokstav kombinasjonen skrider frem, t.d. tasting på: 3 (def) 3 (def) 6 (mno) 6 (mno) 3 (def) vil vanlig vis gi ddmmd som resultat. Med T9 tasting ville sansynligvis resultatet blitt "denne". for å oppnå det samme med vanlig tasting så måtte en taste: 3,33,66,66,33. (denne). Skjønner
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Vingemutteren
                            T9 tasting er Ericsons (mobiltelefon) måte å hurtig taste ord
                            Tror det er en standardisert måte og speede opp tastingen på... NOKIA har den også.
                            Theodor Bastberget

                            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                            http://www.modellhelikopter.no

                            Comment

                            Working...
                            X