Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med www.alshobbies.com?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med www.alshobbies.com?

    Har noen handlet fra alshobbies.com før?
    Jeg er usikker på om de i det hele tatt sender til Norge? Fant ingen spesiell informasjon om dette på sidene deres. Har sendt de en mail for å sjekke, men leste at det kan ta veldig lang tid å få svar pga stor pågang.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    Hei.
    Har handla derfra en gang. Kjøpte noen servoer, og det fungerte helt fint. Fikk vel sakene etter ca. en uke om jeg ikke husker helt feil.
    Mvh. Olav.

    Comment


    • #3
      Har handlet derfra flere ganger. Aldri noen problemer

      Comment


      • #4
        Supert, da blir det nok en bestilling til Al.
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

        Comment


        • #5
          Hmm, hvordan er det med moms? Jeg ser at prisene hos Alshobbies er oppgitt både med og uten "VAT". Regner med at dette er en slags moms. Vil man bli belastet for dette ved bestilling, deretter får man tilbakebetalt, eller hvordan fungerer det?
          Man må jo betale mva når den ankommer Norge uansett.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #6
            Regner med at du betaler prisen som er oppgitt uten VAT, det er ihvertfall det som er vanlig ved export ut av EU.
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Hei.
              Du betaler ex. VAT. Dette fremgår når du handler i nettbutikken og kommer til "Checkout". Om du legger noe i handlekurva ("basket") og går dit så ser du at det står "VAT will be removed from your order if shipped to an exempt location". Mener å huske at du bare skal krysse av at du bor utenfor EU, så blir VAT trukket fra. Du kan bare gå inn i nettbutikken og gjøre et "testkjøp" (avslutt før du kommer til betalingsdetaljer ), så ser du hvordan det fungerer.
              Mvh. Olav.

              Comment


              • #8
                VAT= Value Added Tax.....merverdiavgift
                en français..La taxe sur la valeur ajoutée (TVA)
                Last edited by Tintin; 11-01-07, 11:10.

                Comment


                • #9
                  Jeg handlet 2stk. Limbodancer derfra en gang. frakten var £50 tror jeg og det tok nærmere 3 måneder å få dem til Bergen, men det sier nok mest om norsk toll og postvesen..
                  It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                  Comment


                  • #10
                    Så tollen/posten satt på dem i 2,5 måned ?

                    Comment


                    • #11
                      Ok, nok en gang takk for svar. Da bestiller jeg en Hangar 9 Spitfire fra Als, samt noen servoer etc.
                      Er det flere enn meg som blir ekstreeemt utålmodige når man har først har bestemt seg for neste prosjekt? Jeg får liksom ikke ro i sjela før alle delene er på plass, enda jeg har god tid med tanke på vinteren osv. Akuratt som om jeg er livredd for at modellen skal gå ut av produksjon. hehe.
                      Så nå har jeg skrapt sammen nok penger til å bestille meg flyet hele 14 dager før lønningsdag.
                      Frank Thingelstad
                      2050 Jessheim

                      Comment

                      Working...
                      X