Unconfigured Ad

Collapse

modellhobby.de (Staufenbiel)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frehak
    • Sep 2008
    • 2

modellhobby.de (Staufenbiel)

Har handlet for første og muligens siste gang til modellhobby.de

Bestillte Last Down XL V3 den 15.09.08, dagen etter var den avsendt i følge modellhobby.de sine sider. Da pakkesporing ikke ga noe resultat etter en uke, tok jeg kontakt på telefon (ingen ringte tilbake....) og på epost. Fikk svar på epost at det ble satt i gang etterforskning hos DHL og at det ikke kunne forventes svar fra DHL før det var gått 8 virkedager. Etter 8. virkedag så ble det sendt ny epost. Da tar etterforsking av utenlandsforsendelser litt lengere tid. Nå er det 12 virkedager, og snart 1 mnd. siden pakken skulle vært sendt, Selv jeg skjønner et pakken er underslått / stjålet før den kom fram til innregistrering registrering hos DHL.

NB NB Netthandel, bruk kredittkort NB NB
    Da er det lett å få tilbake pengene.

Noen andre som har erfaringer med modellhobby.de

Nå ser det endelig ut som saken løser seg,, nytt fly er på tur (DHL ser ut til å bli syndebukken)

Så det blir nok flere bestillinger til modellhobby.de
    Last edited by frehak; 14-10-08, 22:17.
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by frehak
    Har handlet for første og muligens siste gang til modellhobby.de

Bestillte Last Down XL V3 den 15.09.08, dagen etter var den avsendt i følge modellhobby.de sine sider. Da pakkesporing ikke ga noe resultat etter en uke, tok jeg kontakt på telefon (ingen ringte tilbake....) og på epost. Fikk svar på epost at det ble satt i gang etterforskning hos DHL og at det ikke kunne forventes svar fra DHL før det var gått 8 virkedager. Etter 8. virkedag så ble det sendt ny epost. Da tar etterforsking av utenlandsforsendelser litt lengere tid. Nå er det 12 virkedager, og snart 1 mnd. siden pakken skulle vært sendt, Selv jeg skjønner et pakken er underslått / stjålet før den kom fram til innregistrering registrering hos DHL.

Har handlet der flere ganger og det har vært bra hver eneste gang!

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• limvingen
      • Jan 2006
      • 210

Har ikke bestilt hos modelhobby og har ikke erfaring med dem, men...........
      Har bestilt et par ganger fra Tyskland der DHL har vært ansvarlig for leveransen.
      I begge tilfellene tok det fryyyyyyyyktelig lang tid. Når jeg bestilte ny radio tok det ikke mindre enn 1,5 måneder før den var hos meg. I mitt tilfelle kunne det heller ikke gjøres rede for hvor pakken var - sporingsnummeret var også ubrukelig............. Den kom alikevel frem tilslutt, selv om jeg var sikker på at pakken var forduftet.
      Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Problemet med DHL og sporingsnummer fra tyskland er at det er forferdelig mange forsendingsmuligheter og like mange steder hvor man kan søke etter pakken med dette nummeret. Har også opplevd at nummeret tilsynelatende ikke virker, men det virker om man søker på rett plass og kun der! Jeg lette leeenge for å finne ut av det, og nå virker det hver gang!

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• andersh
          • Apr 2003
          • 1734

Jeg har vert i butikken til Staufenbiel i Berlin og inntrykket er SVÆRT profesjonelt. Jeg ville bli utrolig overrasket om noen forsøker å lure deg, så dette handler nok om en eller annen form for feil eller mistforståelse.

Her er bilde av snopehylla...

Butikken var stor....
          Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Hei,
            Jeg vurderer å handle fra St.biel, men lurer på om noen har råd angående de forskjellige fraktalternativene de gir.
            De har DPD (Deutsche Paketendienst) og vanlig post å velge i .
            Horizon Hobby bietet Dir die höchste Qualität bei ferngesteuerten Flugmodellen, Autos, Trucks, Hubschrauber, Booten und Fernsteuerungen. Entdecke noch heute die ganze Vielfalt der Top Marken online!

Comment

• vriompeis

#7 Unapproved
              Staufenbiel.

Jeg kjøpte en Last Down XXl fra Staufenbiel i fjor høst.Flyet ble sendt den 8 aug og kom fram den 19 aug.
              Bra service på Staufenbiel.Rask respons på e post.Ingen betenkligheter med å handle der senere.

Comment

• perreidar
                • May 2007
                • 208

Nå ser det endelig ut som saken løser seg,, nytt fly er på tur (DHL ser ut til å bli syndebukken)

Så det blir nok flere bestillinger til modellhobby.de[/QUOTE]

Har slitt med DHL på jobben, men etter at leverandørene gikk over til TNT etter press fra flere kunder i Norge gikk det mye greiere, hvis det er flere alternativer så ikke bruk DHL, de roter no forferdelig........
                Per Reidar Bremseth

Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                PA BadBoy med sc70fs
                Seagull Harrier46 med os 70fs
                pluss litt depron da..

Alt som går opp kommer før eller siden ned....

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by perreidar
                  ......Noen andre som har erfaringer med modellhobby.de....
                  DHL har - dessverre - overtatt pakkepost funksjonen for det Tyske postverket, hvis du skal ha sendt pakken med "vanlig" post så slipper du ikke unna dem.

Handler en god del fra Staufenbiel/Modellhobby og er veldig fornøyd med dem - aldri noe kluss og midt på treet når det gjelder tiden det tar å få en ordre gjennom systemet.
                  Last edited by Quadrocopter; 14-04-09, 07:41.

Comment

• grønnskolling
                    • Oct 2006
                    • 355

Staufenbiel

Har sett at de har mye fint og prisene er jo ikke avskrekkende heller. Er det noen som har en oppskrift på hvordan man handler derfra, tenker på med dette med toll osv. Vil ha pakken sendt direkte hjem -)

Comment

• ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

Deutsche Post + DHL = samme "firma"...

DHL er et datterselskap av Deutsche Post...

Mvh Einar - småpakker går greit med DP...

Comment

Working...