Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kundeservice, - hva er det.....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by galmania
    Og jeg skal spise noe som begynner på sjokolade og slutter på pudding. Hvorfor lage gåter? Just tell!
    Hehe. Ante meg at noe sånt ville komme ja

    Kan gjerne hjelpe dere på vei, men om navnet skal nevnes synes jeg posteren selv kan gjøre det.

    Kos deg med puddingen din
    (bare for å være på den sikre siden: Det siste der var en spøk)
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #17
      Er det sånn at man har lov og kritisere butikker, men ikke si hvilke butikker det er snakk om? For utifra det jeg har lest her hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg bestilte fra den butikken trådstarter snakker om...
      Morten Smøraas

      Comment


      • #18
        Da er det den butikken jeg trodde. kjøpte en graupner radio derfor ett år siden. da de etter gjentatte mail i løpet av 6mnd. ikke klarte å hoste opp ett senderkrystall til meg. fikk bare som svar får inn om 14dager hver gang. så kjøpte jeg meg en annen radio i ett annet merke fra en annen levrandør
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Hvilken forhandler........?

          Hensikten med å dele mine negative erfaringer med denne forhandleren, som forøvrig er RC-Seilflysport (så er det sagt), er først og fremst å sette litt fokus på oss som kunder, hva vi må kunne forvente av service for å fortsette å handle på ett sted, - og ikke minst påvirke forhandlere til å bedre sine rutiner og service. Jeg ønsker ikke å henge ut nevte forhandler som en pest å plage for hobbyen vår, tvert imot! Jeg har selv fått gode råd og service der tidligere, men i forbindelse med vår aktivitet i hobbyklubben offshore og leveranser dit, samt siste levering av Graupner deler, så er det grunn til å rette litt kritikk. Tror heller ikke at helikopter er forhandlerens sterkeste side, og MS som leverandør er kanskje problematisk? Poenget mitt er at god kundeservice er avhengig av kommunikasjon med kunden. Er det problemer med leveranser, - forsinkelser, osv. - gi oss beskjed straks! E-post blir kanskje ikke alltid besvart (problemer med e-post serveren har vi hørt før), - fryktelig irriterende når man er på jakt etter noe.
          Som postene her viser så er det både ris og ros til denne forhandleren, og kanskje er det postordre kundene som har mest å klage på. Nevnte forhandler har dermev fått gode tips til hvordan de kan forbedre seg på dette området, og det bør de være takknemlig for.
          Lykke til!
          V.h.

          Arvid Vastveit
          http://www.strand-mfk.org

          Comment


          • #20
            Originally posted by phammers
            For et eksempel se Tester og guider for teknologi, hjem og fritid - Tek.no - prisguide - et tilfeldig valgt produkt - butikkarakter. Nå er RC-bransjen i Norge kanskje litt mer oversiktlig enn PC-pusherne, men uansett er andres erfaringer med butikker gull verdt
            Jeg bruker selv prisguiden aktivt når jeg skal handle hw-utstyr, og den er virkelig ett genialt verktøy. Har savnet noe lignende for R/C-utstyr, det har vel dukket opp en god del nettbutikker til at en slik guide kan ha noe for seg. Ett raskt søk så får man f.eks opp billigste HS-55, og karakteren til butikken. Eneste problemet med ett sånt system er at det nok kan bli misbrukt litt. En måte og hindre det på er og kun tilatte brukere med over 50 poster og gi karakter, så man unngår "useriøse" forhandlere som oppretter brukere for kun og gi kritikk til andre.

            Men uansett, tror dere en sånn løsning hadde vært nyttig?
            Morten Smøraas

            Comment


            • #21
              Prisguide?

              Prisguide har kanskje mer for seg i data bransjen, - der er det mange aktører som selger de samme varene. I modellfly bransjen har hver forhandler gjerne sine merkevarer som de er alene om. I andre tilfeller er det importøren som bestemmer prisnivået til varene når de legges for salg i butikkene. Men konkurranse er sunt, og på noen populære varer, - f.eks. Raptor helikopter, så er det etterhvert mange tilbydere og gode priser.
              Men vi har da www.modellflynytt.no!! Noe av vitsen med ett slikt forum er at vi modellflygere kan dele/høste av hverandres erfaringer, - også når det gjelder innkjøp, priser og service. Ingen forhandler er interessert i negativ omtale, og vil nok ta slikt til etteretning, - hvis ikke så vil en nok merke dette på omsetningen. Så hvis en forhandler driver slett service, - la oss få høre det! På den annen side, - det er lov og komme med ros og anbefalinger også!
              Last edited by Vassi; 12-04-06, 12:55.
              V.h.

              Arvid Vastveit
              http://www.strand-mfk.org

              Comment

              Working...
              X