Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lettere 9v-batteri til kamera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lettere 9v-batteri til kamera?

    Vet ikke om denne tråden hører inn under batterier eller kamera, men prøver her:

    Jeg har et mikrokamera som veier noen få gram. Dvs at vekta hovedsakelig ligger på 9v-batteriet. I og med at jeg er nybegynner så bruker jeg det på et Blade CX2 (kontraroterende leketøy), men det sliter med vekta og jeg er redd for å overbelaste motorene.

    Jeg prøvde å koble tre 3v flate litium-batterier, men det funka dårlig. Kameraet trenger såvidt jeg skjønner 9v/500mA. Har skjønt at det finnes ca 30% lettere 9v batterier enn standard alkalisk, men finnes det enda lettere løsninger?
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Hei,
    Jeg og lurer litt på dette, har ett wilga 2000 og ett lite trådløs kamera, men kunne vært greit med lettere batteri...


    Steinar Sandvik

    Comment


    • #3
      Derom kjørebatteriet er 3S eller mere, kjøp en slik og strømforsyn kameraet fra kjørebatteriet: Adjustable step down switching voltage regulator
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Originally posted by flarssen
        Derom kjørebatteriet er 3S eller mere, kjøp en slik og strømforsyn kameraet fra kjørebatteriet: Adjustable step down switching voltage regulator
        Hvordan kobler du dette da? Ser ikke ut for mine øyne att det er noe måte å koble kameraet til for å få strøm?? Og vet noen om det er mulig å koble den til ett batteri som er 25A/11.1v 1200mah lipo battery... ?? (Wilga 2000 fly, børsteløs oppsett)


        Steinar Sandvik

        Comment


        • #5
          Kameraet kobles mellom den midterste pinna merket GND (-) og pinna merket VOut (+). Mellom GND og Vin kobles kjørebatteriet. Den nevnte batteripakken kan fint brukes da max spenning inn er 30V.
          Fred Larssen

          Comment

          Working...
          X