Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filme skjermbildet i windows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filme skjermbildet i windows

    Hei, jeg driver og prøver å lære noen AutoCAD over msn, slik at vi har hvert vårt bilde.

    Går det ikke å sende skjermbildet til hverandre? vet det går å bruke Logmein, et program som man kan styre andres maskin med.

    Noen som har brukt noe annet og enklere?

    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

  • #2
    jeg har brukt teamviewer til og styre en server med og det funket ganske bra TeamViewer – The Remote Connectivity Software

    Comment


    • #3
      Bruker MS live meeting på jobb og det funker meget godt
      Polar

      Comment


      • #4
        screen recorder - Google-søk
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Bruk Teamviewer, da kan dere begge jobbe på samme maskin. Begge ser hva som skjer, og begge kan bruke tastatur og mus. Pass bare på å koble ut UAC dersom noen av dere bruker Vista.

          Comment


          • #6
            LogMeIn eller Teamviewer??

            jeg bruker daglig både Teamviewer og logmein. Fordelen med LogMeIn er at du slipper å laste ned noe program for å komme deg inn på en server, eller ei maskin med logmein.
            Fordelen med TeamViewer er at det er kjapt og enkelt å flytte filer mellom maskinene, og som det er sagt tidligere her. Begge kan jobbe/og stort sett se hva den andre gjør. Jeg tror også at TeamViewer bruker litt mindre båndbredde enn LogMeIn.

            Begge disse er to supre program, jeg kan ikke forstå hvordan jeg klarte meg uten tidligere
            Thomas Molnes
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Originally posted by rofla View Post
              Bruk Teamviewer, da kan dere begge jobbe på samme maskin. Begge ser hva som skjer, og begge kan bruke tastatur og mus. Pass bare på å koble ut UAC dersom noen av dere bruker Vista.
              Hei, hva er UAC ?
              Jeg bruker vista.


              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #8
                Slippe og laste ned programmet?, må ikke begge ha installert programmet for og klare og "synkronisere" ?


                Mvh Robert.
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vegabond View Post
                  Slippe og laste ned programmet?, må ikke begge ha installert programmet for og klare og "synkronisere" ?


                  Mvh Robert.
                  Jo begge må installere en software. Forvirringen ligger kanskje i at LogMeIn lastes ned som en plugin i browseren, mens TeamViewer lastes ned som et tradisjonelt program.

                  TeamViewer kommer i flere versjon. Klienten (eller den som trenger hjelp) trenger bare å kjøre TeamViewerQS (QuickSupport) som kan kjøres direkte uten noen form for installasjon, mens fullversjon krever å installeres på maskinen...

                  Jeg foretrekker TeamViewer for support, mens jeg bruker LogMeIn på mine "faste maskiner". Årsaken er at med TeamViewer genererer en unik session ID og passord som jeg må få fra klienten hver gang jeg skal koble meg opp. Da trenger jeg ikke vite hans private passord, og han er trygg på at jeg har tilgang til hans PC bare når han gir meg tilgang.

                  Jeg opplever og TeamViewer som raskere...

                  Begge fungerer i alle fall utmerket!
                  Kenneth Davidsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Krazy-K View Post
                    Jo begge må installere en software. Forvirringen ligger kanskje i at LogMeIn lastes ned som en plugin i browseren, mens TeamViewer lastes ned som et tradisjonelt program.

                    TeamViewer kommer i flere versjon. Klienten (eller den som trenger hjelp) trenger bare å kjøre TeamViewerQS (QuickSupport) som kan kjøres direkte uten noen form for installasjon, mens fullversjon krever å installeres på maskinen...

                    Jeg foretrekker TeamViewer for support, mens jeg bruker LogMeIn på mine "faste maskiner". Årsaken er at med TeamViewer genererer en unik session ID og passord som jeg må få fra klienten hver gang jeg skal koble meg opp. Da trenger jeg ikke vite hans private passord, og han er trygg på at jeg har tilgang til hans PC bare når han gir meg tilgang.

                    Jeg opplever og TeamViewer som raskere...

                    Begge fungerer i alle fall utmerket!
                    Helt enig, og takker for en litt betre forklaring. Jeg er ikke så flink å forklare. Det har det med å bli for komplisert, og når jeg skal forenkle min forklaringer, så blir det feil he he
                    Jeg bruker disse to programmene på samme måte som Krayz-K. Og har brukt de begge i ett års tid, og er helt enig i at TV er raskere...
                    Thomas Molnes
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                    Comment


                    • #11
                      Hei igjen!

                      Har nå prøvd TeamViewer, og det var MYE enklere enn å installere log me in, men det er jo flere funksjoner med log me in.

                      Savner og få hele skjermbildet, ikke bare i et vindu som er mindre enn skjermbildet mitt.

                      Noen tips?


                      Mvh Robert.
                      Last edited by Vegabond; 10-01-09, 14:07.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment

                      Working...
                      X