Announcement

Collapse
No announcement yet.

GoPro HD MP€

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GoPro HD MP€

    Tok i bruk mitt nye Gopro hd kamera på Vårlige vinder på bud.
    Tenkte jeg som smått skulle lage en videosnutt med en kombinasjon av film fra bakken og i lufta.
    Men jeg får ikke importer mp4 filer i Pinnacle studio dv v.12. Er dette kjent problem, eller er noe feil hos meg?? Hjelper det å oppgradere til V.14 ?

    Kjell Arne

  • #2
    filformatet fra en GoPro er H.264, noe som ikke er direkte redigeringsvenlig. Og ikke nok med det H.264 er ikke alttid det samme som en anne H.264... faktisk nesten aldri... Hvert kamera har en egen versjon av denne komprimeringen.

    Så det du må gjøre er å konvertere filene til et format som Pinnacle studio dv v.12 liker å jobbe i..

    Du kan prøve å "rename" filene med: .mpeg da H.264 også kalles MPEG4 , men selv om dette fungerer i programmet ditt så vil jeg andbefale å konvertere de klippene du vil redigere på PCn..

    Comment


    • #3
      Virker som det er ens som har fått det til her...


      og her fra GoPro sin FAQ
      I use a PC, what programs can be used to view and edit the videos?

      Windows Media Player or Movie Maker (download the latest HD-capable version and also download a H.264 decoder to update media or movie maker). CoreCodec CoreAVC is one company that offers a codec pack for h.264. VLC media player. Download this free video media player that supports .mp4 h.264 files: Official download of VLC media player, the best Open Source player - VideoLAN For other PC based editing programs, we have had several customers give good reviews of the Pinnacle Studio HD editing software which is compatible with the MP4 files. Adobe Premier Elements PC based program that is compatible with MP4 files. If you have an existing program that does not support MP4 files, you also have the option of using a file conversion software such as Squared5 or VLC Media Player to convert your files into a format compatible with your particular editing program.
      Last edited by Quadrocopter; 02-05-10, 22:16.

      Comment


      • #4
        Magix movie editor fikser disse filformatene .
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          Takk for svar, skal sjekke ut videre i kveld.

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Funker som juling med Studio 14.

            Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #7
              Jeg også drar mine GoPro filer rett inn i Studio 14 HD Ultimate.
              Anders Hauge

              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

              www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

              Comment


              • #8
                Yess! Takker! Funket som bare det i Studio 14!
                Da gjenstår det bare å lære seg programmet, så en får utnyttet funksjonalitetene!! Video redigering tar enormt med tid!!

                Kjell Arne

                Comment

                Working...
                X