If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
...og minst like viktig...finnes det noe som ligner som kan brukes sammen med MS FlightSim? DET hadde vert noe det! Jeg mener...slik at man kan være i virtuell cockpit og vri på hue og se ut av vinduene på flyet. Istedet for å bruke tastene på tastaturet eller retningsbryter eller tophat eller hva det nå heter, på joystick'n
Jeg er allerede i gang med et prosjekt av samme type (og kanskje litt til).
En del utstyr er på plass, og mer kommer ettersom lommeboka tillater det.
Er det flere her som har interesser innenfor samme felt?
Kanskje vi kunne slå oss sammen og danne et "Team Norway"?
(Folk med kunnskaper om programmering av microchiper er spesielt velkomne i "klubben")
Det opplegget har jeg så vidt sett på før...dritstilig...vidoene var spesielt tøffe. Men jeg ønsker meg ekte VR-briller slik at du ikke får andre visuelle inntrykk og referanser.
VR-briller ble jo spåd en lysende fremtid men har liksom ikke tatt av helt. Har vel sett noen fra tid til annen men de er så utrolig store og klumpete.
Ja nå begynner vi å snakke
Kan man stille inn 'følsomheten' på track-ir, slik at antall grader du vrir på hue er sånn noenlunde lik utslaget på skjermen.
Jeg spør fordi track-ir er jo avhengig at du har øynene på skjermen og ikke kan vri deg i 180 grader (noe som er ønskelig for å få best effekt i VR)
Ja nå begynner vi å snakke
Kan man stille inn 'følsomheten' på track-ir, slik at antall grader du vrir på hue er sånn noenlunde lik utslaget på skjermen.
Jeg spør fordi track-ir er jo avhengig at du har øynene på skjermen og ikke kan vri deg i 180 grader (noe som er ønskelig for å få best effekt i VR)
Så vidt jeg vet , kan den justeres. Men du kan aldri snu deg helt rundt, eller noe i nærheten. Sensoren må jo "se" refleksen i panna di til enhver tid. Kanskje 40-50 grader til hver side.
Det vil vel allikevel sikkert bare være en tilvenningssak, at 40 grader rotasjon på hodet gir 180 grader rotasjon av bildet.
Comment