Unconfigured Ad

Collapse

Landinger for viderekomne

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torstein
    • Nov 2005
    • 344

    #1

    Landinger for viderekomne

    Det føles ofte greit at mitt ansvar begrenser seg til noen gram flygende materiale og en fjernkontroll:

    Portugal:


    Hong Kong:


    Saba Island:



    Torstein
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

    #2
    Skal jeg være helt ærlig så er det til tider deilig med litt ekstremvær, kjenne at redskapen (B737) oppfører seg fint og har masse autoritet på alle ror. En heftig dag på Værnes eller Bergen kunne vært interressant å sett på video.
    Er ikke lenge siden jeg sto til rors inn 09 (mot øst) på Værnes. Visuelt langt nord for senterline slik at man unngår de værste kulene. Med en jævla stemme som hylte WINDSHEAR PULL UP. Vinden fra 160 grader og 53 knop i 1000 fot.

    Passasjerene hadde fått valg før avgang om de ville være med eller ikke. Ble forklart at det ikke var farlig, men kunne være særdeles ubehagelig. Og ingen av 130 gikk av??
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment

    • Isak
      • Apr 2004
      • 680

      #3
      Ja Affa, tenkte litt på det selv. Værnes er ikke bare bare det heller. Hadde en del oslo-værnes turer i fjord vinter som ikke var helt plankekjøring i vinterstormene. Jeg fant ut at det kommer en god del turbulens fra fjellene når en lander inn fra sjøen. Rista å smalt godt i flykroppen da Hissig rorbruk som resulterer i hyperventilasjon å tåresprett fra medpassasjerene.. joda - frisker opp hverdagen

      Bare tenker med grøss å gru på Cato Air som flyr lofoten å enda lengre ut i ALT slags vær.. hehe.. + en og annen med øks!
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment

      • Jan_Petter
        • Jan 2006
        • 900

        #4
        Det er også betryggende å vite at moderne passasjerfly er designet med masse ekstra tolleranse, både når det gjelder styrke, power og kontrollorganer. (Det er i hvert fall det jeg trøster meg med når det husker som mest)
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment

        • jossv
          • Mar 2003
          • 280

          #5
          Originally posted by Jan_Petter
          Det er også betryggende å vite at moderne passasjerfly er designet med masse ekstra tolleranse, både når det gjelder styrke, power og kontrollorganer. (Det er i hvert fall det jeg trøster meg med når det husker som mest)
          Ja, det er noe å gå på når det gjelder styrke.



          Det er noe alvorlig youtube linking her på forumet for tiden, og det er bra.
          Til de som er intreserte så kan jeg anbefale http://www.alexisparkinn.com/aviation_videos.htm
          Der er det mange timer med flyvideoer.
          Last edited by jossv; 08-02-07, 21:38. Reason: Litt dårlig formulering.
          Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
          http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

          Comment

          Working...