Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harvard LN-TEX flyr rundturer på Notodden 26/27 mai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harvard LN-TEX flyr rundturer på Notodden 26/27 mai

    I forbindelse med visning av Cessna på Notoden Lufthavn vil Harvarden LN-TEX være der for rundflygninger 26 og 27 mai. Lørdag etter ca kl 1400 og mer eller mindre søndag så lenge folk vil fly. Møt opp eller du kan kontakte Joakim Kobro for bookinger 90695906
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Verd alle pengene

    Hei
    Dette må du bare oppleve! Vi hadde jetstevne på Eggemoen 23-24 Mars og var så heldige som fikk Harvard`n til og fly turer for oss den helgen. Maken til opplevelse, looper, fire punkts roll, cuban eight etc. skikkelig herlig!!! Det er absolutt verdt turen til Notodden kun for og sitte på med Harvard`n. GOD TUR!

    Comment


    • #3
      Jeg for min del har prikket inn ENNO 26-28.mai for å fly seilfly, rakk ikke passtur med Harvardene sist jeg traff dem men håper på tur denne gangen..
      ----------------
      Haldor
      ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

      Comment


      • #4
        Har dere avtalt noen pris, eller er det rundt 7-800 for en 12-15 minutters runde?
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

        Comment


        • #5
          hei
          Du må nok belage deg på og betale mer enn det.

          Comment


          • #6
            Ja, det blir nok som Christian sier noe dyrere. Jeg antar at det blir 1500,- for kvarters tur. Desverre så er det mye penger, men det er også en dyr maskin å holde på vingene og de siste 5 årene har det ikke akkurat vært overskudd for å si det enkelt. Dessuten så er det turer hvor man flyr med take off power hele tiden for å komme seg opp og ha høyde til å gjøre litt aerobatic. Da bruker man lett 20 Gallon på ett kvarter. Og når 100LL bensinen koster drøye 12,- pr liter så er det ikke mye igjen som skal dekke resterende utgifter som forsikring, årlig vedlikehold, olje+++

            Men uansett så håper jeg de som har lyst tar seg en tur og får en fin opplevelse

            God tur!
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Hadde vært utrolig gøy å fly Harward. Noen som ble med og tok bilder?
              Affa, hva slags utsjekker trenger man egentlig for å fly warbirds?
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                For å fly warbirds trenger man ikke mer enn utsjekk med en instruktør. Men de 2 harvardene som er i norge flys av ett fåtall piloter da man er avhengig av spleiseturer og type utdrikningslag osv for å få det økonomiske til å nærme seg null ihvertfall. Uansett så vil man ha litt klare grenser med tanke på erfaring på halehjul og aerobatic. Harvard er ikke spesielt kjent for å være snill om man er slepphendt med den.

                Også kalt pilot killer and pilot maker
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by affa

                  Også kalt pilot killer and pilot maker
                  Eller kanskje widow maker?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by erlend
                    Noen som ble med og tok bilder?
                    Jeg var på Notodden men fløy ikke Harvard men fikk tatt noen bilder. Kan legge dem inn litt senere. Deilig å se/høre Harvard i full fart på knappe 50m avstand. De hadde det sikkert knallgøy...
                    ----------------
                    Haldor
                    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                    Comment


                    • #11
                      Jeg hadde intrykk av at det kanskje ikke var så mange som fløy Harvard, eller?

                      Men akroflyginga med extra'n var show å se på,
                      antar de var svinebundet med bind for øya i tårnet

                      (knifeedge, inverted og snap rolls i lav høyde er ikke daglig kost her ihvertfall)
                      Sam Houlder

                      Comment


                      • #12
                        Det virket ikke som om det var kø på Harvarden, mulig jeg ikke fikk med meg alt den foretok seg for jeg var ute på tur i en LS6.
                        Dessverre gikk jeg også glipp av Extra'en.

                        LN-TEX på lowpass, her på ankomst fra Kjeller lørdags formiddag.
                        Attached Files
                        Last edited by Haldor; 30-05-07, 18:23.
                        ----------------
                        Haldor
                        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                        Comment


                        • #13
                          Er det noe i ordtaket at "Real pilots fly taildraggers - real taildraggers fly pilots"?
                          Måtte desverre avgårde denne helgen, men fikk meg en tur med Harward fra ENNO til ENTO i fjor. Det sitrer ennå i kroppen når jeg tenker på det. Fikk en loop og en roll og en lowpass forbi tårnet før kursen gikk til Torp. En som ikke er vant til det kjenner 4G! Sondre V i forsetet.
                          (Noen bilder på Fant ikke siden – Notodden & Kongsberg Flyklubb)
                          Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

                          Comment

                          Working...
                          X