Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hard landing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hard landing

    Video: ItemFix - Social Video Factory
    Bilder: http://forums.ifdg.net/index.php?showtopic=3391
    Last edited by Lazy Bee; 20-02-08, 12:11.
    Rolf Bakke
    Mine RC filmer på YouTube:
    http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

  • #2
    Det kan ikke være mye tvil om at han der SKULLE ned !

    minner meg om diverse landinger med Twin Otter på Leknes der jeg kommer fra...

    Den skulle også ned....
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Herlig landing. Han måtte sikkert no sinnsykt på do.


      Og for et fint fly.

      Comment


      • #4
        Originally posted by tahustvedt View Post

        Og for et fint fly.
        Ikke helt enig der TA.
        For det første så ryktes det at spoilerne ikke er helt til å stole på, dessuten har jeg sittet i 30 minutter og beundret lange stikkflammer fra en av motorene. Har du forsøkt å få plass til håndbagasjen i overhead compartments hvis du er heldig å ha sete under vingen? I det hele tatt et trangt fly som egentlig ble laget for kort comuting, men som dessverre er tatt i bruk på alt for lange strekninger.

        Men, en flott landing var det, og det kunne jo blitt et kuult modellfly
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment


        • #5
          Drite i om det er bra. BAE146 er et av verdens peneste moderne fly spør du meg.

          Comment


          • #6
            Neimen ikke så lett å "drite i det" når man er "tvunget" til å klemme seg inn i dette flyet både titt og ofte Er egentlig møkka lei det

            Noen som vet hvorfor de har puttet 4 motorer på et så lite fly?
            http://www.phoenix-rc.org/
            http://www.glamdalrck.net
            http://www.scalewarbird.org/
            ---------------------------------------------------
            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

            Comment


            • #7
              Hehe. Skjønner.

              Jeg regner med det har noe med at det er et STOL-fly å gjøre.

              Comment


              • #8
                Ingen logisk forklaring på det, det er bare britisk...og de har det med å gjøre sine egne ting...ta det fra en som flyr britisk fly til daglig
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flypilot View Post
                  Ingen logisk forklaring på det, det er bare britisk...og de har det med å gjøre sine egne ting...ta det fra en som flyr britisk fly til daglig
                  Konstruktion av fuselage var utført på BAE (DeHaviland) Hatfield med hjelp av normenn fra SI/Kongsberg og norsk CAD software.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg trodde i mitt enfold at økonomi var den største driveren i moderne flydesign, så derfor regnet jeg med at et doblet motorvedlikehold hadde en logisk forklaring. Men britene har jo som du sier en forkjærlighet for egne løsninger.

                    Tenkte kanskje det hadde med støy å gjøre, siden flyet er designet for å hoppe rundt i tettbygde strøk, men har ingen anelse om 4 små jetmotorer bråker mindre enn 2 større?
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • #11
                      Den er kjent for å støye veldig lite.

                      Comment


                      • #12
                        Men det må jo finnes andre måter å transportere 4+1 APUèr på ????
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          hurricane 3d

                          hei har kjøpt et nytt helikopter hurricane 3d kan noen si meg om det er et bra heli.. er heilt fersk, så har egentlig ikke peiling.. er det stabilt?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nesjeboyen View Post
                            hei har kjøpt et nytt helikopter hurricane 3d kan noen si meg om det er et bra heli.. er heilt fersk, så har egentlig ikke peiling.. er det stabilt?
                            om det er stabilt vet jeg ikke, det finner du ut når du får det opp i lufta. Blir nok mer stabilt når du blir vant til å fly det... men hvorfor poste i denne tråden?
                            -= www.samundsen.net =-

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by affa View Post
                              Men det må jo finnes andre måter å transportere 4+1 APUèr på ????

                              Nååådah...Støy = Miljø = Omgivelser...Vi får huske på at det vel er del år siden denne
                              flytypen ble produsert...Konseptet var jo den gang hva man tenkte at utviklingen
                              samfunnsmessig ville bli...Om flyet ikke holder mål i dag rent teknisk skyldes derfor endel
                              faktorer som nok skulle vært bedre ivaretatt...Som total utskifting og oppdatering av
                              teknolgi m.v. Idag holder det ikke å fikle på det gamle...Det ryker før eller senere - desverre
                              før... - uansett! Hva BAE 146 ellers angår er det intentet galt med luftegenskapene...

                              Og...Det er ikke mange årene siden 737'ern var blandt de verste støymessig og vel heller
                              ikke fri for diverse tekniske svakheter...Dog, situasjonen idag er totalt forbedret...

                              Mvh Einar - ex.flymekaniker...

                              Comment

                              Working...
                              X