Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hard landing
Collapse
X
-
Det kan ikke være mye tvil om at han der SKULLE ned !
minner meg om diverse landinger med Twin Otter på Leknes der jeg kommer fra...
Den skulle også ned....**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg Fasst
-
Originally posted by tahustvedt View Post
Og for et fint fly.
For det første så ryktes det at spoilerne ikke er helt til å stole på, dessuten har jeg sittet i 30 minutter og beundret lange stikkflammer fra en av motorene. Har du forsøkt å få plass til håndbagasjen i overhead compartments hvis du er heldig å ha sete under vingen? I det hele tatt et trangt fly som egentlig ble laget for kort comuting, men som dessverre er tatt i bruk på alt for lange strekninger.
Men, en flott landing var det, og det kunne jo blitt et kuult modellflyhttp://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Neimen ikke så lett å "drite i det" når man er "tvunget" til å klemme seg inn i dette flyet både titt og ofte Er egentlig møkka lei det
Noen som vet hvorfor de har puttet 4 motorer på et så lite fly?http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Ingen logisk forklaring på det, det er bare britisk...og de har det med å gjøre sine egne ting...ta det fra en som flyr britisk fly til daglig- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/
Comment
-
Originally posted by flypilot View PostIngen logisk forklaring på det, det er bare britisk...og de har det med å gjøre sine egne ting...ta det fra en som flyr britisk fly til daglig
Comment
-
Jeg trodde i mitt enfold at økonomi var den største driveren i moderne flydesign, så derfor regnet jeg med at et doblet motorvedlikehold hadde en logisk forklaring. Men britene har jo som du sier en forkjærlighet for egne løsninger.
Tenkte kanskje det hadde med støy å gjøre, siden flyet er designet for å hoppe rundt i tettbygde strøk, men har ingen anelse om 4 små jetmotorer bråker mindre enn 2 større?http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Men det må jo finnes andre måter å transportere 4+1 APUèr på ????____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
-
Originally posted by nesjeboyen View Posthei har kjøpt et nytt helikopter hurricane 3d kan noen si meg om det er et bra heli.. er heilt fersk, så har egentlig ikke peiling.. er det stabilt?-= www.samundsen.net =-
Comment
-
Originally posted by affa View PostMen det må jo finnes andre måter å transportere 4+1 APUèr på ????
Nååådah...Støy = Miljø = Omgivelser...Vi får huske på at det vel er del år siden denne
flytypen ble produsert...Konseptet var jo den gang hva man tenkte at utviklingen
samfunnsmessig ville bli...Om flyet ikke holder mål i dag rent teknisk skyldes derfor endel
faktorer som nok skulle vært bedre ivaretatt...Som total utskifting og oppdatering av
teknolgi m.v. Idag holder det ikke å fikle på det gamle...Det ryker før eller senere - desverre
før... - uansett! Hva BAE 146 ellers angår er det intentet galt med luftegenskapene...
Og...Det er ikke mange årene siden 737'ern var blandt de verste støymessig og vel heller
ikke fri for diverse tekniske svakheter...Dog, situasjonen idag er totalt forbedret...
Mvh Einar - ex.flymekaniker...
Comment
Comment