Høres litt dumt ut men, noen som vet hvor man kan få tak i fly som er skadet eller uten motor? Lyst til å jobbe litt større enn et modellfly :P
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor få tak i fly?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme. -
Hehe, hadde vært en mulighet det, men havner nok til reperasjon det der vil jeg tro :P Tenkte å få tak i et fly, og ta sertifikatet etterhvert.Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Drev å lette litt rundt og fant plutselig noen billige byggesett av mikrofly, i tre. Myyye billigere enn Rans og Super petrel og alle de der. Men et sted på siden står det at de nå kun selger tegninger til flyene, mens på en annen står plutselig prisene på kit.. Merkelig. Produsenten heter Fisher Flying products, http://www.fisherflying.com/Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Otimist skal man være, men å bygge ett fullsize fly er ingen lek. Har sett flere bygge feks ARF versjonen av Vans RV8 og det er syyykt mye jobb. I tillegg til kit skal du ha elektronikk, motor og en masse annet. Dessuten må det bygges under veiledning og gitte regler som er forholdsvis strenge.
Men start med en PPL og kos deg med leid fly. Du skal fly mye før det er lønnsomt å eie selv.
Jeg drifter ett eget fly og du kan komme langt billigere unna med utgifter enn det vi gjør, men vår maskin kostrer oss 100 000 i året før den har vært i lufta... Det er mange leietimer...____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Joda er klar over all jobben det er med å bygge et fly. Men mikrofly er jo ikke særlig store, det er med god byggeveiledning med de fleste kit, og da har jeg noe å gjøre i vinter. Vil i litt større skala enn modellfly. Og får låne hangar på den lokale flystripa hvis det er god nok plass mellom Piper Cherokee'en til klubben og veggen. Har sått fly i bredda der før så skal gå bra.Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Kall meg gjerne gal, men har nå bestilt tegninger og byggeveiledning til Fisher FP202. Kitet de selger kommer i tre, så da er det vel naturlig at jeg å bygger i tre :P har mye erfaring med tre-arbeid i tillegg å så. trenger et snev av galskap for å bygge fly har jeg hørtLast edited by Futaba4ever; 06-10-08, 22:32.Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Ja tørr ikke tenke på all tiden det vil ta å bygge. Men men, har ikke mye å gjøre på fritiden utenom å fly modellfly så det her blir perfektBlir nok noen overnattinger i hangaren i noen helger
Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Kall meg gjerne gal, men har nå bestilt tegninger og byggeveiledning til Fisher FP202. Kitet de selger kommer i tre, så da er det vel naturlig at jeg å bygger i tre :P har mye erfaring med tre-arbeid i tillegg å så. trenger et snev av galskap for å bygge fly har jeg hørt
Venter på at byggesøknaden min skal komme i retur fra LT og så er det å gå i gang.
Driver parallelt med PPL.Erlend Moen
Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.noComment
-
Melder meg på jeg også - blant de gale altså. Har kjøpt tegninger og lisens til bygging av et kompositt-fly, en videreføring av Burt Rutans Long-EZ - en Cozy MK IV.
Venter på at byggesøknaden min skal komme i retur fra LT og så er det å gå i gang.
Driver parallelt med PPL.Forlanger byggetråd og bilder!
Øyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Comment
-
Jepp har fått med meg den, og vet akkurat hva han vil ha av modellfly-utstyret mitt. Men problemet blir hentingØyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
seint svar men: har noen ganske store tegninger hjemme i kroken som bare ligger der. huff å huff, tid er det ikke mye avØyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment