Unconfigured Ad
Collapse
BO-105 Akrobatikk video
Collapse
X
-
BO-105 Akrobatikk video
Tags: None -
-
Jeg var på RedBull AirRace i Budapest i 2007 og så dette med egne øyne. Samme helikopteret hang over bebyggelsen på andre siden med kamerafolk i halve dagen. I pausene var det forskjellig underholdning av det spektakulære slaget, men så i ene pausen kom dette helikopteret sigende inn fra siden og hang kjedelig over elven en stund. Så steg det litt mens det roterte, og sank litt... jeg tenkte med meg selv at nå var de virkelig i beit for noe pauseshow... detta blir kjedelige greier...
Så steg han noe voldsomt og lempet hele skiten over på hodet, forover. Jeg var sikker på at det hadde rabla for fyren og at de skulle gå i elven med en plask... så bare tok det av derfra... jeg ble helt tatt på senga og hadde overhodet ikke fått med meg at de må ha satt av kamerafolket. Satt å måpte under hele oppvisningen... det var sykt å se...
Dette minner litt om det programmet han flydde da:
Alt ser kjedelig og traust ut, så plutselig ser det ut som fyren tryner over stikkene....
Jeg synest spesielt disse forward flippene ser noe inni hampen hårete ut...
Edit: Dette ER faktisk antagelig den flighten jeg så... det er fra Budapest og det er lastet opp i 2007...Last edited by andersh; 06-04-10, 23:44.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Spenstig helikopter, som såvidt jeg husker har noen grader negativ pitch. Er hvertfall nok til å ikke falle som en stein når det er på hodet.Honeybee CP 2Comment
-
Ikke overraskende.
Ikke overraskende
Mest har Karl (Carly) Zimmermann imponert meg mest da han var på Gardemoen Airshow i 1984. Desverre er denne videosnutten noe amputert men viser noe av det mest heftigste innen heliakrobatikk med BO105 (Produsert av Messerschmitt-Bölkow-Blohm) Helikopteret har forholdsvis stiv rotohode og er egnet til den slags akrobatikk..Som noen hevder at den har negativ pitc. Det har den ikke. Fakta her:
En bedre her:
Mer her...
Last edited by Raptor; 21-09-11, 10:46.Mvh.
Rolv LeirroComment
-
Last edited by andersh; 08-04-10, 22:52.Anders Hauge
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Vær forsiktig med å bare skrive "Feil...."...
Det som ble til Eurocopter EC135 startet som BO 108 fra MBB (Messerschmitt-Bölkow-Blohm) fabrikken i Tyskland. De hadde en "technology demonstrator" (V1) klar i 1988, og en V2 klar i 1991. I 1992 fusjonerte MBB og Aerospatiale og ble til Eurocopter, og helikopteret fikk "fenestron" halerotor (innebygget). På Heli-Expo i Las Vegas i 1994 ble det som opprinnelig var BO 108, lansert som Eurocopter EC 135.
Kilder: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC_135 og http://en.wikipedia.org/wiki/EurocopterAnders Hauge
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment