Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbus A380 til gardermoen igjen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbus A380 til gardermoen igjen!

    Airbus A380 var på vintertest i Norge for et par år siden. Jeg fikk dessverre ikke vært der å sett den,
    og så for meg at jeg hadde gått glipp av den eneste sjansen til å se flyet i Norge.

    Vil lande verdens største fly på Gardermoen
    Airbus A380, Gardermoen, Oslo, Norway


    Nå kommer det imidlertid hit igjen! Spørsmålet er bare om det kommer på den 15. eller den 17.
    Fant ikke siden | Hangar.no

    Noen andre som skal ta turen til gardermoen?
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

  • #2
    Jeg har fått vite den kommer den 15. Jeg jobber den dagen og skal flytte på den. Vi må låne en større pushback for den vi har (som er på 50 tonn!!!) er for liten! Skal titte innom cockpiten,det blir nok spektakulært! Hehe!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Stikk av med den! hehe

      Hvor låner dere større pushback fra, om dere ikke har stor nok på gardermoen? :S
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Spirit (Ex. SAS-Cargo) har en 60-tonner som klarer brasene....håper jeg! Stikke av med den??? Skal jeg putte den i lomma? Hehe!
        Hadde vært arti med en tur,men jeg har bare utsjekk på A-320... Hadde vært kult om den kunne komme jevnlig!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Jo større de er, jo bedre flyr de vettu. Da må jo A380 nær fly seg selv. Hehe
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Den gjør praktisk talt det. Den lar deg ikke gjøre noe galt,for da tar flyet over kontrollen. Kanskje det blir en elektro A-380 på meg etter dette! Hehe!
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Da har jeg fått vite at den kommer på onsdag kl 17. Det ble en kollega som fikk det ærerike oppdrag å "pushe" maskina. Området rundt flyet blir avsperret,kun de som skal jobbe på maskina får nærme seg flyet. Så da tviler jeg det blir cockpit-tur på meg gitt! Hehe!
              Jeg får vel nyte flyet på avstand.
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment


              • #8
                Ja det har vi hørt før.. Media ligger ofte i forkant! En gang var det også nevnt at den skulle til Evenes for vintertest. Både OSL/Gardemoen og Evenes var nevnt. Youtube viser en landing der, men har aldri hørt noe i ettertid om det oppdraget. Ellers ser jeg den nesten ukentlig over her jeg bor. Enten fra Hong Kong eller andre plasser på vei til Heathrow..En kan følge med her:
                Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24 Det er ikke så mange som har den enda av de store flyselskapene..men flere kommer vel etterhvert. Ære være de som får oppleve den om den kommer. Har sett den noen ganger i virkeligheten parkert på nært hold og den er svææææær. Skulle gjerne sett den "Live" i landing og takeoff..
                Sjekk ellers inn og uttrafikk på OSL/Gardmeoen her: Oslo lufthavn - Avinor
                Står ikke listet under Ankomster på onsdag så da må det være utenfor ordinær rutetrafikk? Men den som venter får vel se...
                Last edited by Raptor; 13-09-10, 13:58.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • #9
                  Kjører opp snart
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Den kommer på en promoteringstur så den er ikke i rutetrafikk. Drar på jobb nå,så kan jeg kanskje si ifra hvilken rullebane den kommer til å lande på. Vil anta det blir vestre bane sørfra (01-left). Tar med kamera så jeg kan få tatt noen bilder av pippipp'en! Den er satt opp til å dra i halv åtte tiden,men siden det er første gang vi "handler" den blir den nok til å gå litt senere. Happy Spotting!!!
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment


                    • #11
                      Ligger på flightradar24 nå, på veg inn til Arlanda

                      Callsign DLH8943
                      Flight no: LH 8943
                      Last edited by Jamie; 15-09-10, 15:10.

                      Comment


                      • #12
                        Skal du inn å se på, eller er det SU-møtet som blir prioritert?

                        (Håper forøvrig at klubben legger ned veto og at alle mulig krefter i klubben (og ellers) motarbeider, trenerer og på alle mulige måter saboterer de greiene der... Tilbake til start og nytt forsøk..!)
                        Last edited by Alfalfa; 15-09-10, 14:04.

                        Comment


                        • #13
                          Om den kommer kl 17, hvor lenge blir den der? Kanskje jeg rekker å se at den drar igjen
                          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                          Comment


                          • #14
                            Den lander på vestre bane nordfra kl 1658 to minutter før tiden. Den reiser 1945 etter planen.
                            Stig-Arne Isaksen

                            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                            Comment


                            • #15
                              Okai Vet du hvordan man kommer seg til "utsiktsposten" på gardermoen da?
                              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                              Comment

                              Working...
                              X