Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pa-28 Cherokee, trenger eksperthjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pa-28 Cherokee, trenger eksperthjelp.

    Hei du som har mekka Piper Cherokee, eller sitter på manualene.
    Jeg har begynt på en 3d-tegning av en ur-Cherokee, og skal til å montere vingen. Jeg har noen data som sier at vingen er montert med 4.6 grader ved rota, og har 2 grader washout.
    Nå lurer jeg på hvor er 0-linja , eller thrustlinja i flyet? Tenkte at det måtte være den flate bunnen i flyet som er referansen, men det stemmer ikke.
    Attached Files

  • #2
    fant ikke mye ute på nettet. men et bilde kan jo si masse og en link
    http://vintagercpattern.com/airplanes/3S-cherokee.htm
    Attached Files
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Hei
      Skrudde mye på PA28 i Norrønafly på 70tallet. Fin tegning du har laget, det var litt nedovertrekk på motoren i forhold til bunnlinja på flyet. Tror ikke du skal bekymre deg for trustlinja, men 4-5 grader + noe høyretrekk vil bli bra. Regner med du skal ha "all moving tail" og den er jo fin å bruke for finjustering av anngrepsvinken av vingen.Hvilken profil er det på vingen?

      Comment


      • #4
        Profilen er Naca 64A415. Det er i utgangspunktet en laminærprofil, men syns ikke den ser verre ut enn at den kan fungere på en stor modell også.
        Jeg har kommet litt videre på tegninga, men jeg la den til side for å gjøre ferdig et lite oppdrag.

        Comment


        • #5
          Ser ut som et flott prosjekt! Jeg er lit usikker på den profilen hvordan den er på en modell. Hvis vingebelastningen er lav nok blir det sikker fint godt under 100g/dm. hvis ikke tror jeg hadde gått for en "safe" Clark-Y. Lykke til

          Comment

          Working...
          X