Unconfigured Ad

Collapse

Nytt flyshow krasj :(

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    Nytt flyshow krasj :(

  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

    #2
    hva i alle dager skjedde der liksom.
    Tom I. Arntsen

    Comment

    • Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

      #3
      Det sto noe om at han hadde truffet en høyspentledning

      Comment

      • xilian
        Chief Executive Officer
        • Feb 2009
        • 6522

        #4
        Høyspentledning på en flyplass??

        Tror det må være noe mush-stall ute å går...
        Tom I. Arntsen

        Comment

        • surpass
          • Apr 2007
          • 833

          #5
          Auda.. Vondt å se på

          Comment

          • oistein
            Moderator
            • Apr 2006
            • 681

            #6
            Disse sto noget nærmere

            Last edited by xilian; 06-05-13, 14:15.

            Comment

            • affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5876

              #7
              Ser nesten ut som det er en klassiker, litt for lav høyde og selv høy G-trekk i pullouten er ikke nok ... Kommer i vinkel mot bakken så godt mulig han drar til han er stallet...
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment

              • kwik
                • Oct 2010
                • 1212

                #8
                Utrolig hvor mange som gjør akkurat det derre på flyshow. Igjen og igjen. Og alle har sertifikater......
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment

                • GTI20
                  Moderator
                  • Jul 2008
                  • 1426

                  #9
                  Ja og de sitter selv i flyene også.. Manglet nok A og D beviset han der..
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment

                  • kwik
                    • Oct 2010
                    • 1212

                    #10
                    Originally posted by GTI20
                    Ja og de sitter selv i flyene også.. Manglet nok A og D beviset han der..
                    Det er tydelig at teorikurset ikke gikk nok i dybden på aerodynamikken heller.......
                    Last edited by kwik; 06-05-13, 18:19.
                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment

                    • Sundtair
                      • Feb 2009
                      • 1280

                      #11
                      Han hadde nok Display bevis, men ulykker skjer uansett. mener at LT hang seg litt opp i hvordan det ble fløyet i forhold til publikum på Fagernes for noen år siden.
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment

                      • gadyrdal
                        • Sep 2008
                        • 344

                        #12
                        Originally posted by kwik
                        Det er tydelig at teorikurset ikke gikk nok i dybden på aerodynamikken heller.......
                        Stallspeed øker med G-belastningen, så jo mere han evt. prøver å trekke ut, jo større hastighet trenger han i utgangspunktet for i det hele tatt kunne holde seg i lufta....
                        Eksempel: Hvis et fly har laveste flyhastighet ved 1G på 100 km/h, vil stallspeed ved 4G øke til 200 km/h. Ved 9G blir den 300.

                        Eller at han drar så mye høyderor at angrepsvinkelen på vingen blir så høy at han bare "musher" gjennom totalt utstallet, selv om han har høy fart i utgangspunktet...

                        Aerodynamikk er ganske kompliserte greier...

                        Synd at slikt skjer, særlig når det begynner å bli en "klassiker"...
                        Tøyer vel strikken litt for langt for "wow-faktoren"...
                        Last edited by gadyrdal; 08-05-13, 19:09.
                        Geir Dyrdal
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment

                        • xilian
                          Chief Executive Officer
                          • Feb 2009
                          • 6522

                          #13
                          Og to denne helgen...



                          En död i olycka under flyguppvisning | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Nöje TV
                          Tom I. Arntsen

                          Comment

                          • xilian
                            Chief Executive Officer
                            • Feb 2009
                            • 6522

                            #14
                            Denne helgen også.. ikke pen...

                            Tom I. Arntsen

                            Comment

                            • Kenolang
                              • Jul 2010
                              • 2530

                              #15
                              F....., den var stygg.... Pilotfeil?
                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment

                              Working...