Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engersjøen, nord for Trysil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Engersjøen, nord for Trysil.

    Må bare fortelle om et idyllisk sted, nord for Trysil, i hedmark. Grenda heter Engerneset, men deler en absolutt nydelig sjø (Engersjøen) med Engerdal Kommune. Sjøen er vel ca. 1 km bred, og 2 mil lang eller noe sånt. Utrulig fin til å fly sjøfly på, med flottører, eller ut på isen på vinteren å enten fly seilfly, eller motorfly med ski. Jeg har ca. 60 meter å gå, før jeg er nede ved sjøen, så er jo ganske enkelt om vinteren da, å ta med seg flyet og rusle ned på isen noen timer. Så er det noen som er i nærheten med flyet sitt i bilen, får de slå på tråden, så kan vi ha litt hyggelig samvær, med kakao/kaffe og god mat Parkering er ikke noe problem, ettersom det er parkeringsplasser langs hele sjøen.Legger ved noen bilder, tatt for en halvtime siden
    Attached Files
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly

  • #2
    Det er flere steder i Trysil hvor det er fint å fly .
    Jeg husker for mange år siden da vi kjørte innover fra Engerdal og fløy seilfly på Kvitvordaknappen mener jeg det det het. Nydelig sted for seilflyging.

    Har også maaaaange flytimer på Seteråsen.

    mvh
    Ola
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

    Comment


    • #3
      der skulle jeg gjerne vært med sjøflya mine. Litt off topic---Var på campingen (klara)i trysil i sommer og tvers over vannet kunne jeg både høre og skimte i det fjerne at noen drev med fly ant. ved en idrettsplass. Men det var full gass og crashing etter 1 minutt. Men de ga seg ikke. Opp igjen og igjen. Ville derfor ikke fly, når jeg lå på campingen.
      arvid

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ola View Post
        Det er flere steder i Trysil hvor det er fint å fly .
        Jeg husker for mange år siden da vi kjørte innover fra Engerdal og fløy seilfly på Kvitvordaknappen mener jeg det det het. Nydelig sted for seilflyging.

        Har også maaaaange flytimer på Seteråsen.

        mvh
        Ola
        Seteråsen ja, der har jeg vært noen ganger nå Fint dekke.
        Øyvind Kveen Fagervold

        -Graupner Club Star

        For tiden få fly

        Comment


        • #5
          Originally posted by arvid View Post
          der skulle jeg gjerne vært med sjøflya mine. Litt off topic---Var på campingen (klara)i trysil i sommer og tvers over vannet kunne jeg både høre og skimte i det fjerne at noen drev med fly ant. ved en idrettsplass. Men det var full gass og crashing etter 1 minutt. Men de ga seg ikke. Opp igjen og igjen. Ville derfor ikke fly, når jeg lå på campingen.
          arvid
          Til mitt forsvar, det var iiiiiiiiikke meg. Neida, var nok en i klassa mi som dreiv med elektro cubben sin antageligvis. Ble så han kastet det til slutt, da det ikke ville fly lengre, pga at nesa pekte oppover, haleroret var limt helt tullete, og appåtil var vingen skeiv. Prøvde den på skolen vår for noen uker siden, umulig å fly Men back to the topic, skal du på camping der neste år, og du har plass, så kan vi gjerne treffes på Sæteråsen (trysil flyplass) en dag eller to og fly litt
          Øyvind Kveen Fagervold

          -Graupner Club Star

          For tiden få fly

          Comment


          • #6
            kan godt hende jeg er innom der neste år også. Jeg flakser rundt hele sommeren. Skal da kontakte deg. Er gøy når fler flyr samtidig.
            arvid

            Comment


            • #7
              Supert da sier vi så..
              Øyvind Kveen Fagervold

              -Graupner Club Star

              For tiden få fly

              Comment

              Working...
              X