Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eina - vinteren 07-08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    når på dagen åpner dere for flyging lørdag/søndag?

    Comment


    • #17
      Hva sa kommunen?

      Hva sa kommunen? Blir det flygging til helga?
      Er det veeeeldig glatt på skogsveien nå? I fjor havna jeg i grøfta

      Jan Eirik.

      Comment


      • #18
        Hehe, det gjorde jeg å...ikke SÅ kult igjen hehe
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jan Eirik View Post
          Hva sa kommunen? Blir det flygging til helga?
          Er det veeeeldig glatt på skogsveien nå? I fjor havna jeg i grøfta

          Jan Eirik.
          Har ikke hørt noe fra Kommunen, men vi har tillatelse for 2007. Har 14 dager igjen.
          Det ble gjordt en henvendelse allerede i oktober, om tillatelse for 2008.
          Mener å vite at de skal svare innen 1 måned (forvaltningsloven).
          Nok om det.
          Preparete 250x17,5m rullebane i dag. Spasertur på litt over ei mil.
          Banen er klar til bruk i morgen. Men foreløpig kan vi ikke kjøre helt ned til isen.
          Det er ikke glatt. Det er heller ikke meldt mildvær, slik det var i februar.
          Sees på stripa folkens.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #20
            Får en langtunnaboer driste seg til et lite spørsmål..? - 15-16 minus ( hutre )...Er det
            snakk om LiPo-batterier dere bruker, og hvorledes i så fall beholder dere kapasiteten på
            batteriet med slik kulde?

            Mvh Einar - nybegynner på LiPo..

            Comment


            • #21
              Å ha de under varmedressen bør jo bidra til at de ikke blir alt for kalde. I tillegg hjelper det å ha litt ekstra kapasitet å gå på. Selv ser jeg for meg kjøle(varme-)boks før jeg får flydd logoen ved slike temperaturer. Er det 15-16 grader er det nok i kaldeste laget å fly uansett... En må i hvert fall sørge for å holde orden på spenninga under belastning. Hvilespenning er helt meningsløst å måle på kalde lipopakker.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #22
                Originally posted by esmel View Post
                Å ha de under varmedressen bør jo bidra til at de ikke blir alt for kalde. I tillegg hjelper det å ha litt ekstra kapasitet å gå på. Selv ser jeg for meg kjøle(varme-)boks før jeg får flydd logoen ved slike temperaturer. Er det 15-16 grader er det nok i kaldeste laget å fly uansett... En må i hvert fall sørge for å holde orden på spenninga under belastning. Hvilespenning er helt meningsløst å måle på kalde lipopakker.

                Tusen takk Espen! - Her var det mye lærdom for en førstereis på LiPo!

                Mvh Einar - med stupbratt lærekurve...

                Comment


                • #23
                  ang. lipo så kan det også være greit å bruke lipoalarm, spesielt på vinteren. Men men... nok om det.

                  Hverken Karl eller jeg hadde med fly i dag.
                  Merking av stipa stod på programmet.
                  Det var litt kjølig på isen men Håvard trosset kulda og stod for "årets" første flytur på Einaisen.
                  Attached Files
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #24
                    Må bare henge meg på som Årets første flyger på Einaisen i år at dette er en genial plass å fly på, over 250 m med beinrakt underlag og nesten ingen hindringer er dette en skikkelig fin plass å fly på...bare å møte opp, jeg skal i hvertfall opp en tur igjen i morgen, håper det kommer fler.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #25
                      Jeg kommer!
                      Ble jo ikke no flyving på Eggemoen i dag, skydekke lå ca 40-50m over stripa.

                      Fint å se at du fikk flydd litt i dag alikevel da Håvard

                      Einar, jeg har laget en avtagbar skinne til batteriene i turbinmaskina mi (se bilde) dette er Fromeco batterier som da er Lithium-ion som tåler kulde ganske bra men jeg tar ingen kjanser på om det går bra så jeg putter de innafor dressen når jeg ikke flyr.
                      Attached Files
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment


                      • #26
                        Takk for en flott dag på Einaisen idag, utrolig flott dag med helt vindstille luft og blå himmel, slev om tempraturen lå på rundt 10 minus var det ikke så ille å fly allikevel, ihvertfall ikke så lenge en hadde sola å varme seg på. Tror dette blir en knall plass å fly på utover vinteren. Ser frem til neste gang.
                        Fikk litt film i dag som vil bli plassert rundt omkring på de forskjelige trådene osv..
                        Attached Files
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #27
                          Da har jeg fått klippet ferdig filmene:

                          Katana MD:
                          Jet:
                          CMP P-40E:
                          Scorpion Jet:

                          Enjoy.
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #28
                            Ser at værmeldinga lover bra til helga! fly-fly-fly!
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment


                            • #29
                              jeg tar meg en tur til helga
                              ( tar med eagle'n også karl)

                              Comment


                              • #30
                                Hvilken kanal er Eagelen på? Pittsen er på 65.
                                Skal få sjekket om det er tåke på lørdag morgen. Og søndag.
                                Det er bare å ringe 92417492.
                                Karl Hans Glommen.
                                Mjøsa Modellflyklubb

                                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                                Comment

                                Working...
                                X