Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sorgens dag for Senja MFK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Nå må jeg innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men det er jo trist å miste flyplassen sin!
    Du skriver dere prøver å kjøpe et område for å bruke til flyplass.
    I følge min kone (som jobber med byggesak o.l.) finnes det en lov som sier noe sånt som at det ikke er lov å omdisponere landbrukseindom til f.eks modellflyplass...

    Mener å tro det står i et dokument som heter "Veileder T-1225, Kommuneplanens arealdel".
    Søkte litt rundt men fant den desverre ikke. Den er visst under oppdatering eller noe.

    Vi leier hos en lokal bonde, noe som fungerer aldeles perfekt. Som flere bønder har sagt; "hadde jeg visst hvor mye man tjener på det hadde jeg og gjort det!".

    Lykke til uansett, så får vi håpe ting ordner deg til neste sesong!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #62
      Du skjønner når bøndern går dør til dør aksjon med underskrifts kampanjer for å stikke kjepper i hjulene for oss er det ikke så lett. Er vel noe som heter at missunelsen er større enn kjønsdrifta.

      Hva betaler dere for å leie?
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #63
        vi også leier. Vi gikk til bonden og spurte hvor mye han fikk for ett mål jord hvis han leide det ut. fikk ett svar og sa ok vi betaler det dobbelte har nå hatt stripa i snart 10 år og betaler bonden 5000 i året.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #64
          [QUOTE=jijohans;158277]Du skjønner når bøndern går dør til dør aksjon med underskrifts kampanjer for å stikke kjepper i hjulene for oss er det ikke så lett.

          Har det virkelig skjedd?
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #65
            [QUOTE=Karl H.;158283]
            Originally posted by jijohans View Post
            Du skjønner når bøndern går dør til dør aksjon med underskrifts kampanjer for å stikke kjepper i hjulene for oss er det ikke så lett.

            Har det virkelig skjedd?
            Ja,de hadde en stille underskriftskampanje som ble lekket ut,mot at vi skulle få mulighet å etablere oss på nytt 300m fra daværende område.
            Dette område ligger i ei byggd dær de ikke vill ha andre uvedkommende og siden det ikke var noen i byggda lenger som fly modellfly mente de at vi kunne finne et annet område å drive vår aktivitet.Dette er også lekket ut fra andre byggdefolk.(mange i bygda liker snøskuterkjøring og jakt så det er ikke støy som er problemet).
            Som er den offisielle versonen for at vi er uønsket.

            Hadd vi bare fått kjøpt/brukt et av de andre områdene (privat eie) så har saken vært ferdig for vår del.Og dær det ikke er flat mark er det jo fjell her nord.Så det neste må bli å lage stripe på en fjell topp....
            Robin

            Comment


            • #66
              Underskriftskampanjer pleier jo å ha en mottaker. Hvem var mottaker av denne? Kommunen? Vise beboerene hvilke andre beboere som var i mot ei slik flystripe, slik at de sammen kunne stå imot evt. se hvem som syntes det var greit...?

              Det mest realistiske er kanskje å få leie plass til stripa..?
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #67
                Hei

                Trist å høre om skjebnen deres, har all mulig forståelse for hvordan dere har det. Vi i indre Østfold modellflyklubb har vært gjennom den samme kampen. Uten ressurssterk formann hadde vi forlengst vært nedlagt av Senterpartiet som har motarbeidet oss med alle mulige midler, lovlige som ulovlige.
                Det eneste mulige er å påvirke lokalpolitikere fra "vennligsinnede partier" til å kjøre kampen sammen med oss. I vårt tilfelle har det endt opp med det utrolige resultat at vi idag leier kommunal grunn som til og med er regulert permanent til modellflyplass, såvidt meg bekjent den eneste i landet.
                At det har vært en lang vei å gå er det ingen tvil om, men nå kan vi virkelig se fremover og starte med vi skal bedrive: Aktiv jobbing mot å rekruttere barn/ungdom(og voksne selvsagt) til verdens herligste og mest sosiale hobby!
                Det hører med til historien at vi ikke er medlem av NLF, uten at jeg kjenner saken er det litt merkelig at dere ikke har blitt backet opp derfra, såfremt dere er medlem der da.
                Uansett håper jeg inderlig dere ikke gir opp, gå hardt ut i lokalmedia, kontakt politikerne direkte og hold saken konstant varm. Ønsker dere lykke til!

                mvh Terje
                Terje Pedersen

                Indre Østfold Modellflyklubb

                91399490

                Comment


                • #68
                  Jo, de er backet opp. Mer enn noen klubb før i samme situasjon.

                  Men jeg vil ikke gå i detaljer på et forum, det blir det bare misforståelser og p.t. for mye arbeide av. Jeg må forholde meg til en person, og det er klubbens valgte leder.

                  Leder i klubben og undertegnede har jevnlig kontakt om status, og leder er gitt direkte tilgang til forbundets advokat.
                  Mvh Terje Martinsen
                  leder Modellflyseksjonen/NLF
                  www.modellfly.info

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by jijohans View Post
                    Hva betaler dere for å leie?
                    Vi betaler ca.10.000kr i året, pluss en god flaske "brunt" til naboen som ikke får leieinntekter...
                    De får også en skikkelig julepresent av klubben for litt ekstra goodwill.

                    Dette medfører at vi har mulighet til å ha arrangementer på noen få søndager etter avtale (vi har ellers søndaggsstengt), og naboene har mulighet til å ha flyfrie dager om de spør oss.

                    Vi har hatt noen runder med naboer vi og, men god dialog og felles forståelse ordner de fleste konflikter!

                    Det er ikke lett å bli motarbeidet. Har dere prøvd å samle alle i nærområdet til en felles prat? Hvis de kun har hørt en persons negative omtale av modellflygere er det lett å signere et papir! Som regel er det desverre veldig lett å stå på utsiden og komme med "gode" råd i en slik situasjon...

                    Dere får ha lykke til, også vet jeg at med NLF i ryggen pleier ting å gå i orden!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Thinnthinn View Post
                      Dette medfører at vi har mulighet til å ha arrangementer på noen få søndager etter avtale (vi har ellers søndaggsstengt), og naboene har mulighet til å ha flyfrie dager om de spør oss.
                      Det er ikke lett å bli motarbeidet. Har dere prøvd å samle alle i nærområdet til en felles prat? Hvis de kun har hørt en persons negative omtale av modellflygere er det lett å signere et papir! Som regel er det desverre veldig lett å stå på utsiden og komme med "gode" råd i en slik situasjon...

                      Dere får ha lykke til, også vet jeg at med NLF i ryggen pleier ting å gå i orden!
                      Det er søndagene som har vært den store dagen hos oss.
                      Er ikke så enkelt å samle de rundt området,når det viser seg at de er extremt vanskelige å sammarbeide med,uten å gå noe nærmere inn på det her inne.
                      Ja vil vise seg om det går iorden, hittil har det ikke vært mye fremskritt selv med NLF. Muligens det skjer ting i bakgrunnen som ikke alle vet om, men det hjelper lite når folk begynner å se mørkt på hobbyen og snart ikke orker mer.
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment

                      Working...
                      X