Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilfy På Vårlige Vinder!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis noen skal fly på Bud i påsken, er det godt mulig jeg og en kompis kommer opp og tester litt. Skal begynne å sette sammen DG'n i helga.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #17
      Ligger an til at det blir en del flyging på hangene i Bud i løpet av påsken ja!
      Det er hvertfall det som er planlagt, blir det blikkstille så legger vi aktivitetene til Gossen for motorflyging.
      Det blir skjeldent blikkstille i Bud da hvis noen skulle lure!
      Sender deg en pm Eagle.
      Tor Henrik Hernes

      Comment


      • #18
        Moldefjorden var speilblank idag, så jeg hadde lite trua på noe i Bud idag..
        Men jeg sala opp Passaten, og satte kursen ut dit lell.
        De andre gutta var på Gossen med propeller...

        Joda, 7-10 meter rett inn på storhanget.... Helt kanooon ! !

        Jeg og Anette hadde en nydelig dag på smørhang sammen med de faste store fjærkrea. Ei av ørnene var spesielt interessert, og gjorde sitt beste med å henge på. Trodde nesten at den hadde skumle planer, for den var med på fullt stup, og harde svinger. Utrolig imponerende å se hva de er istand til..

        Men en kjapp loop med ørna fem meter bak, gjorde at den tydeligvis skjønte at den må overraske får å få kloa i Condoren Plutselig var det den som var byttet Dattera var helt målløs, jeg lo høyt, og jeg tror vi husker det der alle tre ei god stund.....

        Nå har jeg ordna med lademuligheter på hanget for den som trenger det. Enten det er for elektromotor eller bare styringa.
        Så bare ta med en lader du bruker (12 V tilførsel).

        Ååååå, forrrr en dag...
        Attached Files
        Last edited by Soarer; 31-03-07, 16:40.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #19
          Eddie må bli med neste gang. Det kan bli skikkelig moro
          Attached Files
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #20
            hei hei fikk ikke lyst til å ut å fly seil nå jeg neida hmmmmm ikke bra å se såne bilder.ser ut til å være en kjempe plass å fly på
            sven arne johansen

            mine fly

            radioer
            futaba 9c super
            spektrum DX7

            pitts s12 wspan 1.75 da 50R
            aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
            sagitta projekt zwo 2.20 wspan
            funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
            nanofloo
            termick star
            stiletto F3F 2.54 wspan
            lancair360 mk2 os50sx 2t
            Enforce os 108 2t
            + en haug til
            http://www.lillehammer-mfk.org/


            viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

            Comment


            • #21
              Her er noen av hangene våre. Ørndalspynten på Skotten, er vel det skarpeste hanget jeg har flydd på for utenom Knuser`n på Valderøya (Ålesund, minst 15 år sia). Skal prøve å ta meg en tur på Ørndalspynten også, og knipse noen bilder for info.

              På Ørndalspynten kan du fly grisefly rå akro på 3m/s, fordi vinden kommer helt vertikalt (!). Vi arrangerte F3F der i hine hårde dager, og jeg gjetter på at de som var der, husker det(!)..

              Det hanget ligger 10-15 minutters kjøring fra Bud, og en halv time gange opp, men det er absolutt verdt det.. Uansett hvor mye det blåser der, så er det vindstille en meter bak kanten. Det tilsier et helxxxx på landinga rett bak, men gå 100 meter bakover på skuldra der, så er det smør og silke.

              Dessverre så yter ikke bildene av hangene i Bud rettferdighet over realitetene. Jeg ser det når jeg klikker på et bilde.... En bør være der for å få det rette inntrykket tydeligvis.

              Bilde # 3 viser som det står (når du peker med musa på bildet) nordvestdelen på vestahanget. Det er ca 200 meter hang ingen enda har stått med senderen sin (utrolig) Du ser hanget bak Condoren som dattera mi holder på nærbildet i den forrige posten min). Så vi har faktisk uprøvd mark å pløye enda.

              Grunnen er vel at det er mer enn bra nok før en kommer dit.

              Vi har ennå ikke prøvd DS her oppe, men ser for meg at det der er en plass det kan lukte svidd av i nær fremtid... Landing der må være på den vanlige landinga på vest, ca 100 meter å gå. (Innlegg #18, bilde #2)
              Også andre hang på Gulberget gir muligheter for DS, men det er som sagt uprøvd enda.

              Vi har andre plasser for nordvest også. Skoften i Malmefjorden på veien ut til Bud, er et knall hang på den retninga. Jeg har ganske mange timer i hangglider både i Bud og på Skoften, så løftsonene innfrir ønsket.
              Attached Files
              Last edited by Soarer; 31-03-07, 23:37.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #22
                Glemte dette bildet, som er tatt fra toppen av sør-øst hanget, med utsikt frem mot baksida av vestavindshanget. En bør kunne finne en plass å lande her?...
                Vi står normalt på kulen til høyre når vi flyr på vest, og lander på samme plass, bare 20 meter unna der en står og flyr.(Er ikke med, men er til høyre for bildet) Den landingsplassen ser du på innlegg #18, bilde #2.

                Store, tunge og dyre fly bør loses ned på landinga på bildet. Det er ofte grom termikk på platået om forholdene tilsier det, slik at en forutsett landing kan bli midlertidig avbrutt av ellevill skruing opp igjen. Ganske kjekt igrunnen...
                Gratisavisa her i byen kommer en av dagene iløpet av treffet, så det ser ut til at vi får bra PR for sporten vår gjennom media. Avisa Romsdal stiller med en reporter hele flydagen. Vi får sørge for å fore han med pølse med brød ++
                Vi satser som sagt på både pølse, kaffe og brus til både deltagere og besøkende turfolk.
                Attached Files
                Last edited by Soarer; 31-03-07, 21:43.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #23
                  Begynner å få hangfly-abstinenser nå....
                  Hans Petter Ytterbø
                  Trondheim

                  RCRCM; Strega F3F
                  RCRCM; E-Typhoon
                  RCRCM; Predator V1 F3F
                  Wildflug; MDM Fox
                  CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                  Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                  ESM; Seafury m/ MVVS 40
                  ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                  ESM Seafury m/ OS FT-300
                  + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                  Comment


                  • #24
                    Fra abstinenser til krampe

                    Ørndalspynten på Skotten..

                    Nord og nordvest. Nordvest er til høyre på hanget her, så det skarpeste løftet er på rett nord, noe som det er mye av på sommeren.
                    Her er det 80 grader bratt, og det løfter SKIKKELIG med trøkk på 3m/sek. Veien opp går utenfor bildet, og er ikke værre enn du er vant til fra før.
                    Veien opp er skikkelig oppgradert med gruset traktorvei.
                    Bilvei helt til foten av hanget på høyre side utenfor bildet.
                    Bildene er tatt fra riksveien på vei mot Sandblåst. Noe til navn, ikke uten grunn..

                    Til høyre er det "vanlig" hang.
                    Helt flatt oppå bak kanten, med landing 100 meter bak for å unngå rotoren (på rett nord).
                    Det blir ikke så mye bedre enn det der...?

                    Hørte vi NM F3F neste år?
                    Attached Files
                    Last edited by Soarer; 03-04-07, 19:06.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #25
                      På vei fra Skotten til Bud, fant jeg dette...
                      Et nydelig hang ingen har flydd på enda... (!)
                      Stedet er Hustad, midt mellom Farstad/Skotten og Bud.

                      Rett øst. Rett og skarp kant, uten hindringer. Men jeg vet ikke noe om veien opp dit ennå, men det skal jeg nok sjekke ut...

                      Dro så til Bud, med 10-12 meter rett inn på vestahanget Knall saker idag igjen..
                      Attached Files
                      Last edited by Soarer; 03-04-07, 18:57.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #26
                        Å sier du det!?
                        Håper at e får ta helsikkes flyet snart da.
                        Trond Endre ; Erfaring: Det er viktig at nesehjulet på jetkjerrer er "tjunet" riktig!!!?

                        Comment


                        • #27
                          Flotte bilder !!

                          Skikkelig trøkk tåler vi. Jeg har ballastkammer med plass til mengder med bly i Pike´n. Regner med at reservasjonene hagler inn på Bud Camping nå.
                          Hans Petter Ytterbø
                          Trondheim

                          RCRCM; Strega F3F
                          RCRCM; E-Typhoon
                          RCRCM; Predator V1 F3F
                          Wildflug; MDM Fox
                          CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                          Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                          ESM; Seafury m/ MVVS 40
                          ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                          ESM Seafury m/ OS FT-300
                          + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Hans Petter
                            Flotte bilder !!

                            Skikkelig trøkk tåler vi. Jeg har ballastkammer med plass til mengder med bly i Pike´n.
                            Har vurdert "dropptanker" av bly, eller enda bedre, tungsten..


                            Jeg tenker du får prøvd både deg og ballastkammeret ditt....
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by HJP
                              Å sier du det!?
                              Håper at e får ta helsikkes flyet snart da.
                              Still deg bak i køa ! ! ! Ta det rolig, alle tre Race M kommer samtidig som du sikkert vet, men sikkert ikke tidsnok til aprilhelga... Så vi får bruke de dampmaskinene vi har

                              Skikkelig rått på vest i Bud idag....
                              Last edited by Soarer; 03-04-07, 21:20.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • #30
                                Det er allerede rykter om at det er ønskelig at vi bør arrangere årlige stevner, inkludert egne F3F konkurranser, og det er jo gledelig å høre!

                                Enda bedre er det også når det kommer fra folk som har vært her før.
                                Det kan bli bra det, om det går slik..

                                Vi har endel hang ja, vinden er det visst andre som styrer med...
                                Oppmøte styrer litt om hvor mye arbeid vi skal legge i det i år, men vi tar et prøveår i år, og lodder stemninga for gjentagelse etterpå at ting er unnagjort.

                                Jeg har forsøkt å presentere det som er av betydning her i ytre strøk i denne tråden.
                                Så la det synke inn, og sov på det.
                                Vi er her, og er det utenom terminfestet stevne, så ring til en av oss, så kan vi guide deg på rett plass.

                                Velkommen skal du være!
                                Attached Files
                                Last edited by Soarer; 03-04-07, 21:15.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X