Unconfigured Ad

Collapse

Seilfly PÅ VÅrlige Vinder -08

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Nytt hang

For å si det sånn, ikke Skotten, men på det nye hanget vi var idag, der skulle du ha vært med kameraet. Midt mellom Gulberget i Bud og Skotten ligger Hustad, altså ikke lengre å kjøre.
    Egentlig helt utrolig at vi ikke har brukt dette hanget før, som går på alt mellom nord-øst og sør-øst, men rett øst er best slik som det var idag.

Prikken over I`en, det må vær der vi var idag. Stødig 15 meter rett inn, og et kanonløft uten sidestykke..
    Lastet inn 1,9 kilo i Arisen, og så faktisk at den flexa litt i enkelte svinger, og det har jeg aldri sett før.
    Ca 200 meter høyt, og grei adkomst, men en må gå fra bunnen av hanget på en sti opp.
    På en liten pynt som stikker fram i hanget var det helt perfekt å stå, og helt vindstille også.
    Landinga er enormt stor og helt flat med lyng og gress, finnes ikke en stein..
    Stien går opp skaret til høyre på det tredjesiste bildet.
    Noen bilder...
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 12-05-08, 19:45.
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Takk for positiv omtale av min lille film. Alltid artig når folk liker det en lager

Men steike da Gudmund. For noen hang dere har der nede. Det der så, og hørtes, skikkelig kult ut. Bestiller du Østavind til neste Seifly på Vårlig Vinder? For dit opp vil jeg og fly

Var på et hang i Nordavindshang i Trondheim og fløy litt Combat i dag vi. Ble tidvis nok vind til å slenge ut Bladen også. Godt å fly noe som plystrer litt igjen.

Desverre så var det rundt 3 m/s for det meste og dermed litt for lite til skikkelig flyging, men EasyGliderne berget en god del flytid i dag også. Sånn sett er dem geniale de der isoporkjerrene. Må nesten ha meg en sånn jeg også

jeg stiller selvfølgelig til neste år med kamera og fly, men håper å få til litt mer flytid da. Regner med jeg/vi leier hytte da så man har litt mer tid til å nyte tilværelsen

Må få i meg ei real F3F kjerre også nå. Presset blir for stort til å avstå så mye lengre kjenner jeg.
      Noen forslag?

Einar:
      om du likte filmen min, så må du bestille DVD fra fjorårets Warbird Weekend. Filmet og redigert i sin helhet av meg. Øystein har stått for å smøre sammen greiene til DVD. Ble skikelig bra. Driver å kopierer opp DVD'er nå jeg
      Last edited by torgust; 12-05-08, 22:11.
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Minibønna
        *****istrator
        • Oct 2005
        • 390

Ta såg no steikenes bra ut Gudmund! Spikre ihop Viking i no da?
        Tor Henrik Hernes

Comment

• Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

Originally posted by Minibønna
          Ta såg no steikenes bra ut Gudmund! Spikre ihop Viking i no da?
          Selv bilder blir ikke målbar enhet når en snakker om det løftet som var der idag..
          Før første gang i mitt liv fikk jeg høre DS lyder på hangkanten, du veit en sånn fffrrrrrttthh- lyd
          Og da går det unna!.... Fløy på Skotten i 15 meter rett inn for en mnd sia, men det her var verre...
          Fikk tatt noe film, men har ingen steder å legger det ut..(?) Pluss at jeg har begrensa kunnskap om det da.
          Mvh
          Gudmund

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

[QUOTE=torgust;179241] "Takk for positiv omtale av min lille film. Alltid artig når folk liker det en lager
            Men steike da Gudmund. For noen hang dere har der nede. Det der så, og hørtes, skikkelig kult ut. Bestiller du Østavind til neste Seifly på Vårlig Vinder? For dit opp vil jeg og fly "

Nå er det akkurat det samme hvor det blåser fra her da (omtrent), for nå når vi har det nye hanget her på øst, så har vi omtrent fullt bord. Rett sør er uvanlig i Bud, det er 90% sør-øst i Bud når det er sør ellers, så jeg tror ikke jeg kan bli arrestert på en påstand om at vi har jevnt over landets beste seilflyforhold her. Men jobber med et 100% hang på sør også, så vi får se..

Og filmen var vel så bra som den kunne bli, bare synd det var smått med vind. Flotte greier!
            Post en link til Warbirdfilm her også da vel?
            Last edited by Soarer; 12-05-08, 22:56. Reason: Tillegg
            Mvh
            Gudmund

Comment

• torgust
              • Aug 2005
              • 842

Originally posted by Soarer
              Post en link til Warbirdfilm her også da vel?
              Tja. Det er ikke så mye av den som ligger på nett. Håpet er å få inn et par kr.- til neste års WarbirdWeekend sjø

har lagt ut et par smakebiter som jeg har linket til på forumet tidligere. Du finner dem sammen med litt annet her:

Det er dem med ww i navnet.
              Krutt-07 er også Warbirdfilm. Fra kruttløsern her i Tr.Heim.
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Originally posted by torgust
                Tja. Det er ikke så mye av den som ligger på nett. Håpet er å få inn et par kr.- til neste års WarbirdWeekend sjø

har lagt ut et par smakebiter som jeg har linket til på forumet tidligere. Du finner dem sammen med litt annet her:

Det er dem med ww i navnet.
                Krutt-07 er også Warbirdfilm. Fra kruttløsern her i Tr.Heim.
                Var ikke det jeg mente at du skulle legge ut filmen her!!!!!!!
                "Link" til hvor en kjøper må bli rett formulert!
                Kontonummer eller oppkrav?

Må få fixa en snutt ifra idag jeg. Det her bør dere se
                Mvh
                Gudmund

Comment

• torgust
                  • Aug 2005
                  • 842

Hehe. Ja det ja

Det kommer nok noe info om det på WW-tråden etterhvert vil jeg tro. Kan si ifra på PM
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Hans Petter
                    • Jul 2006
                    • 242

Bra film fra Bud ja og ikke minst knallbra musikk som var lagt på.
                    Hans Petter Ytterbø
                    Trondheim

RCRCM; Strega F3F
                    RCRCM; E-Typhoon
                    RCRCM; Predator V1 F3F
                    Wildflug; MDM Fox
                    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                    ESM; Seafury m/ MVVS 40
                    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                    ESM Seafury m/ OS FT-300
                    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

Comment

Working...