Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gregers Gram Memorial 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gregers Gram Memorial 2008

    Hei!

    Vi arrangerer tradisjon tro Gregers Gram Memorial.

    Dette er et uttaksstevne til Skala EM/VM og er også satt opp i FAI's kalender.

    Det konkurreres i klassene Populær, Skalatreff og F4C.

    - Kiosk
    - Camping på stedet

    Startkontigent kr. 200,-

    Piloter må være fullverdig medlem av modellflyklubb/gruppe tilsluttet NLF/NIF eller tilsvarende utenlandsk organisasjon.

    Har du en modell med forbilde? Møt opp og ha det gøy!!

    Hvem av dere ser vi hos oss i år?
    Attached Files
    15
    Ja! Selvsagt!
    46.67%
    7
    Vet ikke, men jeg håper!!
    53.33%
    8
    Last edited by Alfalfa; 13-03-08, 22:27.

  • #2
    For de som lurer på hva Gregers Gram er og hvordan det foregår så kan man lese Håvard Andreassens referat fra 2006 her:

    (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Jeg gleder meg veldig og håper å ha denne ferdig....
      Attached Files
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alfalfa View Post
        Hei!


        Hvem av dere ser vi hos oss i år?
        Ikke meg! Når det er så herlige regler i skala-konkurransen at man får ekstra flypoeng for å ha med noe som ligner en dukke ombord, men ingen ekstrapoeng i statisk bedømmingen for å ha brukt hundrevis av timer på å få både nagler og instrumentpanel korrekt og i tillegg har bygd kjærra selv?! Nope, dette er ingen ting for meg....

        Arrangementet er ellers bra
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Spørsmål var "Hvem av dere ser vi hos oss i år?" og ikke "Hvem av dere ser vi ikke hos oss i år?"
          Last edited by CONTRA; 17-03-08, 23:07.

          Comment


          • #6
            Det høres perfekt ut for min Flair Legionare, om den blir ferdig. Siden det er en sportskala så er det ikke så nøye med nagler etc.

            Er Asterix gyldig modell av fransk flyger for å få ekstrapoeng?
            MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
            MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

            Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
            Bi-Fly 25: turl.no/13pd
            Quickie: turl.no/13pe
            Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

            Comment


            • #7
              Hei! Det at det er diskusjon rundt hva som blir premiert og ikke, synes jeg er flott, for jo flere som engasjerer seg, jo lettere er det evt. å få til forandringer dersom noen synes det blir feil.
              Men det er jo FAI-regelverk som gjelder i F4C...

              Ta med legionairen din og still i enten skalatreff eller populær!
              Den er jo tross alt mer "standoff-scale" enn "wayoff-scale" og ligner definitivt på et fly som har eksistert...

              Det som trengs er et fly med et forbilde.. Altså noe som ligner på et fly som har vært produsert og som man vet har flydd med noenlunde heldig utfall..
              Hele Scout-serien til Flair vil jeg tro kunne stille i populær/skalatreff.. Der må du ha med et bilde av flyet den skal ligne på samt navnet på dette..

              For F4C gjelder helt spesielle regler, og disse kan finnes bl.a. her: (Sammen med mye annet....!)
              http://alpha924.server4you.de/FAI/Sp...4_scale_08.zip

              Utdrag:
              6.1.1. Definition of Scale Model aircraft:
              A scale model aircraft shall be a reproduction of a heavier than air, fixed-wing, man-carrying aircraft. The aim of scale contests is to recreate the accurate appearance and realism of the fullsize aircraft as best appropriate to each model aircraft class.
              This shall apply equally to static judging and flight performance.
              Note: To indicate the subject full-size aircraft being scale modelled, the word "prototype" may be used.



              Vet ikke om hverken Asterix eller Obelix gir ekstrapoeng, men antar at det gir definitivt et lite pluss at flygeren ikke har forlatt flymaskinen...

              Comment


              • #8
                Hei.

                Bare minner de som er interesserte på dette arrangementet.

                Det arrangeres i år den 24-25 mai på LMFK's kunstgressanlegg i Kjose!

                Vel møtt alle sammen!

                Comment


                • #9
                  Hei på dere skalavenner!

                  Jeg er klar til å komme for å kose meg en helg i kjose, Gregers Gram er et meget hyggelig stevne som man ikke kan la være å delta på om man liker skalafly. Jeg skal fly min Blackburn 1912, har vært til England på museet å skaffet meg mer og bedre dokumentasjon


                  Jeg faktisk litt enig med det som Tom Erik skriver litt lengre opp i tråden, det er ikke alle som skjønner bedømmingen helt.
                  Regelverket for skalatreff/populær klassen står heller ikke skrevet noen plass på nettet(noen jeg har etterlyst lenge) slik at det da blir vanskeligere å rekrutere nye til skalamiljøet, litt utenom tema det her men........
                  Mvh
                  Thor Arne Solberg
                  Team F4C Norway
                  www.skalamodeller.com

                  "Ekte fly hovrer ikke"

                  Comment


                  • #10
                    "Regelverket for skalatreff/populær klassen står heller ikke skrevet noen plass på nettet(noen jeg har etterlyst lenge) slik at det da blir vanskeligere å rekrutere nye til skalamiljøet, litt utenom tema det her men........"


                    Hm.. Godt poeng!
                    Dette bør det bli gjort noe med rimelig kjapt!

                    Comment

                    Working...
                    X