Announcement

Collapse
No announcement yet.

Åpen dag med modellflytreff Aurskog Høland 31.08.08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rune Pavestad, jeg er ikke misunnelig på arrangementet deres, men jeg synes det blir feil att dere skal vise frem heliaktivitet på åpen dag når den grenen av hobbyen er fraverende til daglig ute hos dere. Meningen med en slik dag er vel å vise frem for nabolaget hva dere driver med.
    JA jeg husker hva du fortalte i Mars meget godt og hvilke fremgangsmåter dere hadde rundt denne saken i vinter.
    Jeg for min del er nå ferdig med denne diskusjonen og håper dere kan jobbe for att det blir en heli ordning (ikke bare elektro) alle kan leve med en gang i fremtiden hos dere.

    Bra dere er fornøyd med åpen dag arrangementet selv om værgudene ikke viste seg fra sin beste side.
    Terje Fagermoen
    Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
    Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

    Comment


    • #17
      Er det lov å spørre hva som er årsak til at fuel/bensin heli ikke får benyttes på denne stripa?
      Flyr ikke heli til vanlig selv, men ble litt nyskjerrig nå, flys det jet der til daglig? er det tillat?
      Jeg spør for egen interesse og ønsker ikke å tråkke noen på tærne!!
      --
      Knut Dahl
      Getting High By Flying Low

      Comment


      • #18
        Ønsker å kommentere litt rundt innlegg om både Terje og meg selv siden det er enkeltheter som ikke medfører riktighet.

        Jeg har aldri blitt kastet ut eller fått stoppet min aktivitet i AHMFK. Jeg har aldri vært medlem i klubben! Jeg sendte vel en e-post høsten 2006 om søknad på medlemskap, men fikk vel aldri noe svar på denne henvendelsen. Jeg har der i mot gjesteflydd der sammen med medlemmer av klubben, samt at jeg var på fjordårets åpen dag før helikopterforbudet var et faktum. Mine uttalelser på modellflynytt er kritikk til en trend som gikk gjennom 2007/08 ved at modellhelikopteraktivitet ble stoppet hos enkelte klubber på Østlandet. Dette er bakgrunn for mitt sarkastiske innlegg ved at ”Hjertelig velkommen” ikke akkurat var som musikk i mine ører.

        Når det gjelder misunnelse ved en åpen dag så har det absolutt ikke blitt streifet meg med en tanke. Jeg finner det helt naturlig at en klubb med et slikt flott anlegg avholder dette for både piloter og lokalbefolkning, samt andre som ønsker å overvære dette. Hadde jeg villet overvære begivenheten så hadde jeg mulighet til det.

        Årsak til at jeg ikke ønsker å delta i noe slikt er rett og slett for at jeg finner det uheldig for RC sporten at enkeltaktiviteter blir stoppet. Personlig og subjektiv oppfatning er at jeg er usikker på om klubben har ytet sitt ytterste for å unngå at en gren innefor sporten/hobbyen er blir stanset.

        Skal man utdype begrepet misunnelse så er vel alle misunnelig når det gjelder et anlegg som AHMFK disponerer. Noe nærmere perfekt flyfelt skal man vel lete lenge etter. Har derfor en klar innrømmelse av misunnelse siden jeg gjerne skulle flydd på tilsvarende fin flystripe.

        For de som måtte finne på å lese innleggene om åpen dag på AHMFK med forundring om hva som pågår så ligger forhistorien her:

        RC klubber som ekskluderer medlemmer - (MFN) ModellflyNytt.no

        Når det gjelder øvrige så lever jeg vanligvis ikke i ”en egen verden”, selv om enkelte mener det. Takk og pris så har vi et mangfold av subjektive oppfatninger som skaper en stor helhet, selv om det fra tid til annen kan være irriterende…
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #19
          Hei Arild og Terje.

          Kom til Arvika og gjestefly så mye dere vil når jeg er hjemme.
          Vi driter i sikkerhet og alt, siterer annet innlegg,

          Mvh. Johnny.

          Comment


          • #20
            Hei!

            Nå blei det mye negativt her, så da prøver jeg å snu det litt jeg

            For meg som tilreisende var det ivertfall en positiv opplevelse! Sjøl om værgudene gjorde sitt beste for å ødelegge dagen ble jeg møtt av smilende fjes, varm kaffe og plass under tak
            Når regnet letta fikk jeg jaggu flydd en tur og!!

            Så takk til Rune og de andre gutta jeg ikke veit navnet på for en fin dag på stripa!
            Kommer tilbake neste gang!
            Arild Hagabråten

            www.vfkm.no

            Comment


            • #21
              Tusen takk for en flott tilbakemelding. Vi setter stor pris på at langveisreisende kom til oss på søndag for å fly.

              Vi fikk litt nedtur på formiddagen pga været (typisk fint på lørdag og på mandag). Men det ble mye flott flyging utover ettermiddagen (de siste drog ikke før kl 21.00). Det fikk vi til takket være noen tålmodige sjeler som holdt ut til været ble bedre.
              Olav Aga
              Sekretær AHMFK

              Comment

              Working...
              X