Unconfigured Ad

Collapse

Bjørkelangsjøen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune P
    • Jan 2006
    • 223

Bjørkelangsjøen

Hallo alle modellflygere og riktig godt nytt flyår, endelig er Bjørkelangsjøen flybar igjen, isen måler 25 cm og er uten snø, bare godt rimet slik at det ikke er glatt, med andre ord bedre forhold finnes ikke akkurat nå.
    Det er heller ingen krav om medlemsskap i klubb for å benytte Bjørkelangsjøen (Absolutt alle er velkommen)
    Skulle det bli snø slik at det må brøytes? blir det et lite honorar til brøytingen, men inntil dette er det helt gratis å fly her.

Lyst til å komme? men vet ikke hvor dette er ta kontakt med Rune på 91347894.

Med vennlig Hilsen
    Rune Pavestad
    Aurskog Høland modellflyklubb
    Rune Pavestad
  • Sungrazer
    • Jul 2007
    • 20

Heli også?

Hvordan er det med helikopter utpå der - er det også tillatt?
    Børge Berg-Olsen
    Medlem i Phoenix RC Club

Align T-Rex 450S CF w/SE V2 head
    Align T-Rex 600N Pro - TT RedLine 53H - Hatori #523 - JR DS8915 - CSM SL720 w/JR DS8700G - CarbSmart - 600mm GCT Ultra
    Spektrum DX7

Comment

• Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

Originally posted by Sungrazer
      Hvordan er det med helikopter utpå der - er det også tillatt?
      Det står jo at alle er velkomne så da er det vel fritt fram for hjulvispere også...
      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Sungrazer
        • Jul 2007
        • 20

Originally posted by Litespeed
        Det står jo at alle er velkomne så da er det vel fritt fram for hjulvispere også...
        Knall - skal ikke se borti fra at jeg dukker opp med hjulvispen min. Håper bare jeg ikke må dra slukøret hjem da jeg vet at AHMFK ikke tillater annet enn planker på sitt felt.
        Børge Berg-Olsen
        Medlem i Phoenix RC Club

Align T-Rex 450S CF w/SE V2 head
        Align T-Rex 600N Pro - TT RedLine 53H - Hatori #523 - JR DS8915 - CSM SL720 w/JR DS8700G - CarbSmart - 600mm GCT Ultra
        Spektrum DX7

Comment

• Rune P
          • Jan 2006
          • 223

Originally posted by Sungrazer
          Knall - skal ikke se borti fra at jeg dukker opp med hjulvispen min. Håper bare jeg ikke må dra slukøret hjem da jeg vet at AHMFK ikke tillater annet enn planker på sitt felt.
          Som jeg skrev i i tråden så er ALLE velkommen, det er ingen forbud mot helikopter på isen, tvert imot, kom med vispen! dere er hjertelig velkommen.
          Bjørkelangsjøen er alltid blitt brukt som et alternativ på vinteren, så det er ikke AHMFK som råder alene om dette feltet, men det er vi som drifter det altså brøyter der.
          Derfor må dere regne med at det må betales noen kroner når det må brøytes, men inntil dette finner sted er det bare å fly det du måtte ønske.
          Da håper jeg denne tvilen er godt nok forklart.

Velkommen til Bjørkelangsjøen.

MVH
          Rune Pavestad
          Last edited by Rune P; 02-01-09, 20:13.
          Rune Pavestad

Comment

• -GAS-
            • Jun 2007
            • 1323

Hei Rune og godt nytt år! Av alle ting har jeg handla meg en Kangaroo som jeg ble ferdig med for ca tre kvarter siden Om forholdene er bra i morgen kommer jeg å tar jomfruturen ute hos dere. Hørte at det var meldt -8 grader og litt vind, så det kan jo kanskje gå det.... denne kulda blir verre og verre for hvert år som går syns jeg....... uff asså! Men det fins jo ikke noe bedre enn å fly på isen da, så det veier jo opp litt det
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

Comment

• Litespeed
              • Jun 2005
              • 1064

Optimale forhold på Bjørkelangsjø- isen idag, 0 vind -4 og sol.
              5-6 stykker med Jet, 2 med Glow og en med stor ElektroKatana...her er det plass til fler.
              Attached Files
              Øyvind

Comment

• Rune P
                • Jan 2006
                • 223

Bjørkelangsjøen er brøytet 31.01.2009

Da er det megaforhold på Bjørkelangsjøen igjen, hele Lørdag har gått med til Brøyting og forholdene er upåklagelige, for dem som ønsker å benytte Bjørkelangsjøen til flyging betaler en engangsavgift på kr 200,- som gjelder for hele sesongen 2009.
                Dette betales kontant på isen til Rune Pavestad eller Kenneth Napstad.
                Avgiften er for å dekke alle utgifter med brøyting da dette skjer på privat regi, altså ikke gjennom noen klubb, det er tidligere i denne tråden nevnt at det er AHMFK som drifter Bjørkelangsjøen, men dette er blitt forandret til privat da modellflyklubben ikke kan håndtere annsvaret for brøyting, derfor er dette blitt satt til private.
                Stripen måler 450 x 25 meter.

Det er også fullsizefly som ønsker å lande på stripa, ser vi at det kommer en fullsize og sirkler over, slipper vi denne ned.

Ønsker alle dere som flyr på Bjørkelangsjøen en fin flyopplevelse.

MVH
                Rune Pavestad

Husk at nedkjøring til isen, og kjøring på isen skjer på eget annsvar.
                Rune Pavestad

Comment

• Rune P
                  • Jan 2006
                  • 223

Status Bjørkelangsjøen 07.02.2009

Brøytingen starter Søndag morgen (08.02.2009) og håper det er flyklart til kl 12.00.
                  Det er kommet ca 40 cm snø så at dette kommer til å ta litt tid er vel ingen tvil, men vi gjør alt for å klare å åpne stripen Søndag, vi brøyter med traktor som har bakmontert snøfreser, dette for å ikke få brøytekanter som river vingene av flya, dessuten brøyter vi 450x25 meter stripe, med tillhørende depo og parkeringsplass på isen. med andre ord du kan parkere bilen 10 meter unna der du står med flyet.

Husk at all kjøring på isen skjer på eget annsvar.

Ved oppdadert info om brøyting Søndag 08.02.2009 send forespørsel på sms til Rune Pavestad på 91347894, ikke ring da jeg kommer til å sitte i traktoren hele formiddagen.
                  (Klarer å sende melding, men å snakke i tlf er håpløst pga bråket fra traktoren)

Vell møtt til Norges fineste stripe på is.

MVH
                  Rune
                  Rune Pavestad

Comment

• Jan Eirik
                    • Nov 2004
                    • 55

Super stripe!

Jeg var oppe på Bjørkelangen-Gigantstripe i dag. Pavestad hadde frest flott stripe. Jeg kjørte bilen helt ut på isen.
                    Det ble 3 turer med en litt fuskende motor - tror den trenger ferske plugger, etter å ha gått vel rik på lavnåla - en stund.
                    Det tar ca 45 minutter å kjøre opp fra Ring3 i Oslo til stripa på Bjørkelangen. Ettersom hvor hard en er på høyrefoten.

mvh.: Jan Eirik

Comment

• capt alex
                      • Jan 2008
                      • 11

Hvor er denne stripa.

hei

Jeg skal ha en maiden på en Spitfire Hyperion og lurer på veibeskrivelse til flyplassen på Bjørkelangsjøen.

Alex

Comment

• capt alex
                        • Jan 2008
                        • 11

Hei

hei

Jeg skal ha en maiden på en Spitfire Hyperion og lurer på veibeskrivelse til flyplassen på Bjørkelangsjøen.

Alex

Comment

• Litespeed
                          • Jun 2005
                          • 1064

Selve avkjøringen ut på isen ligger sør for selve tettstedet Bjørkelangen altså på vestsiden av sjøen . Ifra Bensinstasjon(Shell) i Bjørkelangen er det 4,8 km til avkjøring til venstre igjennom en smal grind, ferdig brøyta vei ned til isen . Her har du en kart link :

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D...6tab%3Daddress
                          Øyvind

Comment

• jan-t
                            MaxFactor
                            • Dec 2007
                            • 382

Lurer på om det blir måket på isen i morgen???
                            Hvis det skulle bli bra vær???
                            Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                            Viking-Smackdown.com

Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                            PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

Jerofuel
                            Lynx Heli Innovations

Comment

• skaarer
                              • Sep 2007
                              • 69

Blir det noe flying på isen i dag.
                              Arne K Skaarer

Mikronor RC Team
                              Jets Of Norway
                              Phoenix-rc.org
                              Vingtor RC Club